کد خبر : 170620
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۸:۳۵
-

فیلم‌های مستند بومی بر دل مخاطب می‌نشیند

فیلم‌های مستند بومی بر دل مخاطب می‌نشیند

به گزارش قائم آنلاین، «احسان قاضی‌زاده هاشمی» عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما در گفت‌وگو ، با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره مستند سیما تاکید کرد: متأسفانه به خاطر مشغله کاری هنوز فرصت تماشای آثار پخش شده جشنواره از شبکه مستند سیما را نداشته ام. اما خوشحال خواهم شد که هم در اولین فرصت تعدادی

به گزارش قائم آنلاین، «احسان قاضی‌زاده هاشمی» عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما در گفت‌وگو ، با اشاره به اهمیت برگزاری جشنواره مستند سیما تاکید کرد: متأسفانه به خاطر مشغله کاری هنوز فرصت تماشای آثار پخش شده جشنواره از شبکه مستند سیما را نداشته ام. اما خوشحال خواهم شد که هم در اولین فرصت تعدادی از این آثار را ببینم و هم در مراسم اختتامیه این جشنواره حاضر شوم و از نزدیک با مستندسازان جوان و پیشکسوت کشورمان گفت‌وگو کنم.

وی ادامه داد: ما چه در مباحث تاریخی و چه در موضوعات روز و راهبردی سوژه‌های زیادی برای تولید فیلم‌های مستند داریم. به نظر من لازم است مستندسازان در فرایند تولید اثر به بخش پیش تولید پژوهشی عنایت بیشتری داشته باشند. اهمیت تحقیق و پژوهش در ساخت آثار مستند، از فرایند تولید و تکنیک های هنری کمتر نیست. در این صورت است که شاهد پخش فیلم های مستند تأثیرگذار خواهیم بود.

نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی از بسترهای مهم و جذاب در حوزه مستندسازی به ویژه برای هنرمندان شهرستانی مستندهایی است که برای معرفی جذابیت های گردشگری، تاریخی و اقتصادی مناطق مختلف کشور ساخته می شود. این آثار می تواند در معرفی ظرفیت های کمترشناخته شده در نقاط گوناگون ایران موثر باشد. کسانی که بتوانند شرایط بومی را به  خوبی درک کرده و به تصویر بکشند، می توانند مستندهایی بسازند که به اصطلاح از دل و جان برآید و در نتیجه بر دل مخاطبان نیز بنشیند.

عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما گفت: یکی از مواردی که در اعتبار ارزی درنظرگرفته شده برای صدا و سیما از محل صندوق توسعه ملی در نظر گرفته ایم، تولیدات فاخر در حوزه مستند و انیمیشن است که امیدواریم مدیران سازمان صداوسیما در این راستا، نسبت به هزینه کردن در محل های لازم اقدام کنند.

سومین جشنواره تلویزیونی مستند سیما از ۱۵ تیر با پخش آثار راه یافته به بخش مسابقه کار خود را آغاز کرده است. در این جشنواره تلویزیونی، آثار پذیرفته شده شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹ از شبکه مستند پخش می‌شوند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 + 7 =