کد خبر : 170760
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵
-

سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختر سراسر کشور پایان یافت

سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختر سراسر کشور پایان یافت

به گزارش قائم آنلاین، محمدرضا مسیب‌زاده پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختر سراسر کشور، اظهار کرد: امروز برگ زرین دیگری در سابقه ۳۷ ساله این مسابقات ثبت شد و با خدا عهد می‌بندیم تا سفیران عرصه فعالیت‌های قرآنی باشیم و زکات علم خود

به گزارش قائم آنلاین، محمدرضا مسیب‌زاده پیش از ظهر امروز در آیین اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان دختر سراسر کشور، اظهار کرد: امروز برگ زرین دیگری در سابقه ۳۷ ساله این مسابقات ثبت شد و با خدا عهد می‌بندیم تا سفیران عرصه فعالیت‌های قرآنی باشیم و زکات علم خود را با نشر معارف قرآن و اهل‌بیت (ع) پرداخت کنیم .

وی محور تحول کشور را از فعالیت اثربخش آموزش و پرورش دانست و گفت: آموزش و پرورش جمعیت حدود ۴۰ میلیون نفری را زیر پوشش دارد و فعالیت‌های دینی بسیار مهم است و اقداماتی همچون توانمندسازی نیروی انسانی، طرح‌های امام‌شناسی و مصباح‌الهدی به‌عنوان بهترین الگوهای سبک زندگی، حفظ آیات نورانی، پرداختن به مباحث صحیفه سجادیه و نهج‌البلاغه و نیز برگزاری نمازهای جماعت، اهمیت کار حوزه قرآن، عترت و نماز را نشان می‌دهد .

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه انسان در زندگی با انتخاب‌های متعددی روبه‌رو می‌شود، یادآور شد: شما دانش‌آموزان، اکنون فعالیت‌های دینی را انتخاب کردید و سرآمد آن شدید؛ مسابقه بهانه‌ای برای تلاش مضاعف در این عرصه الهی است .

مسیب‌زاده با اشاره به اینکه طرح ملی حفظ جزء ۳۰ سال گذشته در آموزش و پرورش اجرا شد، خاطرنشان کرد: طرح ملی حفظ جزء ۳۰ سال آینده نیز در برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش دنبال می‌شود. همچنین سال آینده، استان گلستان میزبان سی و هشتمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز خواهد بود.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در ادامه این آیین با اشاره به ۹۴۷ دانش‌آموز پسر و دختر شرکت کننده در مرحله کشوری، گفت: در رشته تفسیر ۱۸۷ نفر، در نهج‌البلاغه ۱۸۸ نفر، صحیفه سجادیه ۱۸۷ نفر، در احکام ۱۹۵ نفر و در رشته انشای نماز ۱۸۸ نفر حضور داشتند .

جعفر گنج‌خانلو ادامه داد: این دانش‌آموزان یافته‌های پژوهشی خود را در حوزه قرآن، نماز و عترت به ۳۱ نفر از استادان و داوران ارائه کردند .

وی با اشاره به ویژگی‌های این دوره از مسابقات، ابراز کرد: ارتقای سطح کیفی رقابت‌های علمی و عملی و برنامه‌های جانبی آن، کاربست فناوری‌های نوین در آزمون کتبی مسابقات و نقد و راهنمایی توسط اساتید بلافاصله پس از ارائه دانش‌آموزان از مهم‌ترین ویژگی‌های این رویداد بود .

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

شانزده − ده =