کد خبر : 170634
تاریخ انتشار : یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۸ - ۹:۰۵
-

زارع: یارانه‌های آشکار و پنهان ۵ برابر درآمد نفتی در بودجه است

زارع: یارانه‌های آشکار و پنهان ۵ برابر درآمد نفتی در بودجه است

به گزارش قائم آنلاین، رحیم زارع نماینده سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو ، درباره ساختار اصلاح بودجه اظهار داشت: با توجه به اینکه اصلاح ساختار بودجه امری ضروری بود مجلس در این خصوص تلاش کرد چرا که همه بر آن اتفاق نظر داشتند. وی افزود: در زمان بررسی

به گزارش قائم آنلاین، رحیم زارع نماینده سخنگوی کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو ، درباره ساختار اصلاح بودجه اظهار داشت: با توجه به اینکه اصلاح ساختار بودجه امری ضروری بود مجلس در این خصوص تلاش کرد چرا که همه بر آن اتفاق نظر داشتند.

وی افزود: در زمان بررسی و تصویب بودجه ۹۸ حدود ۱۶۰ هزار میلیارد تومان از درآمدهای نفتی در نظر گرفته شد و این درحالی بود که در کنار آن حدود ۸۸۱ هزار میلیارد تومان یارانه های آشکار و پنهان پرداخت می شود.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در ادامه عنوان کرد: مبلغ  یارانه‌های آشکار و پنهان ۵ برابر درآمد نفتی لحاظ شده در بودجه است.

زارع بر همین اساس اضافه کرد: اگر بخواهیم سرانه یارانه پرداختی به مردم را محاسبه کنیم مبلغی حدود ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان می شود، این درحالی است که همین درآمد نفتی لحاظ شده در بودجه نیز محقق نمی‌شود.

زارع واگذاری بخشی از پروژه های عمرانی به مردم و خارج کردنشان از شمول دولت را یکی از راه های کاهش هزینه ها دانست و بیان کرد: با ساماندهی وضع مالیات نیز می‌توان وابستگی بودجه به درآمد نفت را کاهش داد و در صورت محقق شدن برنامه های مالیاتی، رقمی حدود ۴۰ هزار میلیارد تومان عاید دولت می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

5 × 2 =