کد خبر : 170536
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
-

نقوی حسینی: عربستان در مسیر تصمیم سازی معقول قرار گرفته است

نقوی حسینی: عربستان در مسیر تصمیم سازی معقول قرار گرفته است

به گزارش قائم آنلاین، سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو ، با اشاره به اظهارات نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در خصوص آمادگی عربستان برای انجام تعامل دیپلماتیک با ایران بیان کرد: واقعیت این است که عربستان سعودی در یک دهه گذشته در مسیری حرکت کرده که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بر طبل آن می‌کوبند

به گزارش قائم آنلاین، سید حسین نقوی حسینی در گفت‌وگو ، با اشاره به اظهارات نماینده دائم عربستان در سازمان ملل در خصوص آمادگی عربستان برای انجام تعامل دیپلماتیک با ایران بیان کرد: واقعیت این است که عربستان سعودی در یک دهه گذشته در مسیری حرکت کرده که آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بر طبل آن می‌کوبند و این امر باعث افول جایگاه عربستان در منطقه و درگیری عربستان با موضوعاتی نظیر جنگ یمن شد که جز خسارت و تزلزل جایگاه عربستان در منطقه سودی دیگر برای آن نداشته است.

وی در ادامه اظهار کرد: قطعا عربستان باید تغییر مسیر دهد و ادامه این راه جز خسارت و فرورفتن در باتلاق برای عربستان چیز دیگری ندارد؛ همان طور که امارات چندی پیش اعلام کرد که از یمن خارج خواهد شد.

نماینده مردم ورامین در مجلس تصریح کرد: ایران و عربستان دو کشور بزرگ و مسلمان منطقه هستند و می توانند نقش موثری در ثبات منطقه داشته باشند. مکه و مدینه در عربستان واقع شده و به تبع همه کشورهای مسلمان باید با این کشور مراوده مناسب داشته باشند، اما اقدامات اخیر عربستان این کشور را به انزوا برده است و اغلب کشورهای مسلمان مسیر خود را از آن جدا کرده‌اند.

وی در ادامه تاکید کرد: اکنون عربستان در مسیر تصمیم گیری معقول قرار گرفته است و ایران از ابتدا معتقد بود که باید مسیر گفت‌وگو و تعامل بین دو کشور و بدون حضور آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها طی شود و مانعی نیز در این راه وجود ندارد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده − 8 =