کد خبر : 170594
تاریخ انتشار : شنبه ۲۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
-

استعفای نخست وزیر کوزوو بعد از فراخوانده شدن از سوی دادگاه لاهه

استعفای نخست وزیر کوزوو بعد از فراخوانده شدن از سوی دادگاه لاهه

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آناتولی، راموس هارادیناج، نخست وزیر کوزوو در یک کنفرانس خبری اعلام کرد، دفتر دادستان دادگاه ویژه کوزوو در شهر لاهه هلند او را به عنوان متهم به این دادگاه فراخوانده است و به این ترتیب او قصد دارد از نخست وزیری استعفا دهد. وی اظهار کرد: من

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آناتولی، راموس هارادیناج، نخست وزیر کوزوو در یک کنفرانس خبری اعلام کرد، دفتر دادستان دادگاه ویژه کوزوو در شهر لاهه هلند او را به عنوان متهم به این دادگاه فراخوانده است و به این ترتیب او قصد دارد از نخست وزیری استعفا دهد.

وی اظهار کرد: من به عنوان نخست وزیر دولت کوزوو استعفا می‌دهم چرا که دفتر دادستان ویژه من را به منظور شهادت دادن به عنوان یک متهم فراخوانده است. این تصمیم نه فقط برای من بلکه برای کل دولت کوزوو دشوار بود.

هارادیناج یک فرمانده سابق گروهی موسوم به “ارتش آزادی‌بخش کوزوو” است. او قبلا نیز دو بار در محل دادگاه بین‌المللی در شهر لاهه محاکمه شد اما به دلیل عدم وجود اسناد و مدارک کافی از اتهاماتش تبرئه شد.

هارادیناج در ژانویه ۲۰۱۷ در فرانسه به اتهام ارتکاب جرایم جنگی در ماه ژوئن ۱۹۹۹، زمانی که فرمانده ارتش آزادی‌بخش کوزوو بود، دستگیر شد.

صربستان خواستار استرداد او شد اما دادگاه های فرانسه با این درخواست صربستان مخالفت کردند و هارادیناج در ادامه به قید وثیقه و در انتظار طی شدن فرآیندهای دادگاه از زندان آزاد شد.

در ژوئن ۲۰۱۷ ائتلاف سیاسی متعلق به او در انتخابات پارلمانی در کوزوو پیروز شد.

از آن زمان تا کنون هارادیناج به عنوان نخست وزیر در کوزوو روی کار بوده است.

او که ۴۸ سال سن دارد یکی از چهره های کلیدی در گروه ارتش آزادیبخش کوزوو در زمان جنگ با نیروهای صرب در سالهای ۱۹۹۸-۱۹۹۹ بوده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

7 + چهارده =