کد خبر : 170432
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
-

پرداخت ۴ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به کشاورزان بابل، سیمرغ و میاندورود

پرداخت ۴ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض به کشاورزان بابل، سیمرغ و میاندورود

به گزارش قائم آنلاین، سیل اسفند و فروردین گذشته بیش از  ۵۵۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی مازندران وارد کرد. بر اساس آمارهای اعلام شده، از این میزان در بخش زراعی ۱۰۷ میلیارد تومان، باغبانی ۲۶۶ میلیارد تومان، دام و طیور و آبزیان ۶۷ میلیارد تومان، آب و خاک و امور زیربنایی ۱۱۵ میلیارد

به گزارش قائم آنلاین، سیل اسفند و فروردین گذشته بیش از  ۵۵۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی مازندران وارد کرد.

بر اساس آمارهای اعلام شده، از این میزان در بخش زراعی ۱۰۷ میلیارد تومان، باغبانی ۲۶۶ میلیارد تومان، دام و طیور و آبزیان ۶۷ میلیارد تومان، آب و خاک و امور زیربنایی ۱۱۵ میلیارد تومان و در مجموع ۵۵۰ میلیارد تومان در استان مازندران برآورد شده است.

گفتنی است تلفات دام در استان مازندران دو هزار و ۳۳۱ رأس و خسارت به ۱۲ واحد مرغداری و ۱۰ واحد پرورش ماهی برآورد شده است.

با توجه به سهم ناچیز اراضی بیمه شده نسبت به اراضی آسیب دیده، دولت با استفاده از تمهیداتی در قالب تسهیلات کم بهره و بلاعوض در صدد بازپرداخت خسارات میلیاردی این بلای طبیعی در سطح کشور بر آمد و هم اکنون نیز این امر با توجه به حجم گسترده خسارات در حال انجام است.

بیشترین حجم خسارات سیل روزهای پایانی سال گذشته در مازندران به شهرهای سیمرغ، کیاکلای بابل و میاندرود وارد شد و بنا بر اعلام مسئولان، این سیل بیش از ۲۱ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های دامی و کشاورزی سیمرغ، ۹۵ میلیارد و ۸۲ میلیون ریال خسارت به بخش‌های مختلف کشاورزی و دامی شهرستان بابل وارد کرد.

بر این اساس، آخرین خبرها از بازپرداخت خسارات وارده به کشاورزان این شهرستان‌ها را از زبان مدیران جهاد کشاورزی این سه شهر را جویا شدیم که در ذیل می‌خوانید:

پرداخت ۴۸۰ میلیون تومان کمک بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده  میاندورود

سید اسماعیل علوی در این‌باره گفت: تاکنون به ۴۳۱ نفر از کشاورزان خسارت دیده از سیل شهرستان میاندورود، ۴۸۰ میلیون تومان کمک بلاعوض پرداخت شد.

وی ادامه داد: برای حمایت از کشاورزان خسارت دیده از سیل بر اساس مصوبات هیئت دولت، ثبت اطلاعات خسارت دیدگان مشمول دریافت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم بهره ۴ درصدی در سامانه سجاد به پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم بهره به خسارت دیدگان بخش کشاورزی ناشی از سیل در کمیته تخصصی این شهرستان‌ انجام شد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی میاندورود تصریح کرد: روند پرداخت کمک‌های بلاعوض و تسهیلات کم بهره به کشاورزان خسارت دیده از سیل به صورت روزانه در حال پیگیری و انجام است.

پرداخت ۱٫۹ میلیارد ریال تسهیلات و کمک بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده بابل

‌ سیداحمد طاهری نیز با بیان اینکه در سیل امسال، ۳۸ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال خسارت به بخش کشاورزی شهرستان بابل وارد شد، اعلام کرد: برای پرداخت تسهیلات کم‌بهره و کمک‌های بلاعوض به خسارت دیدگان سیل امسال در بخش کشاورزی این شهرستان، ۸۵۹ فقره پرونده تکمیل و مشخصات خسارت‌دیدگان در سامانه سجاد فرمانداری بابل ثبت شد.

وی بیان کرد: تاکنون یک میلیارد و ۹۲۲ میلیون ریال تسهیلات کم بهره و کمک بلاعوض به ۲۰۶ نفر از خسارت دیدگان سیل امسال در بخش کشاورزی این شهرستان پرداخت شد.

به گفته مدیر جهاد کشاورزی بابل، ۱۱ نفر از خسارت دیدگان از یک میلیارد و ۴۸۴ میلیون ریال تسهیلات کم بهره و ۱۹۵ نفر از ۴۳۸ میلیون ریال کمک‌های بلاعوض بهره مند شدند.

پرداخت ۱٫۴ میلیارد ریال کمک بلاعوض به کشاورزان خسارت دیده  سیمرغ

رجب فلاح نیز در این خصوص بیان کرد: تاکنون به ۱۰۸ نفر از کشاورزان خسارت دیده از سیل در شهرستان سیمرغ، یک میلیارد و ۴۰۲ میلیون ریال کمک بلاعوض پرداخت و ۱۹۰ فقره پرونده خسارت برای دریافت پنج میلیارد و ۷۳۳ میلیون ریال تسهیلات کم بهره به بانک‌های عامل تجارت و کشاورزی معرفی شدند.

وی ادامه داد: برای پرداخت تسهیلات کم بهره و کمک‌های بلاعوض به خسارت دیدگان سیل امسال در بخش کشاورزی، یک‌هزار و ۸ فقره پرونده بهره برداران خسارت دیده تکمیل و مشخصات آنان در سامانه سجاد در فرمانداری این شهرستان ثبت و به کارگروه استانی ارسال شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سیمرغ در پایان از پرداخت ۳ میلیارد و ۲۹۷ میلیون ریال کمک بلاعوض به ۱۷۴ فقره پرونده خسارت از سیل این شهرستان در بخش کشاورزی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

با توجه به اظهارات اعلام شده از مسئولان این سه شهر، تاکنون نزدیک به ۴ میلیارد ریال تسهیلات و کمک بلاعوض به کشاورزان آسیب دیده این مناطق پرداخت شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 + 19 =