کد خبر : 170453
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۵
-

علم‌الهدی: آمریکا، استکبار و صهیونیست، سنگلاخ سر راه امام زمان(عج) هستند

علم‌الهدی: آمریکا، استکبار و صهیونیست، سنگلاخ سر راه امام زمان(عج) هستند

به گزارش قائم آنلاین، آیت الله دژکام امام جمعه شیراز موکدا خواستار توجه رسانه به مباحث اخلاقی و معنوی طرح شده در خطبه‌های نماز جمعه و پرهیز از نگاه صرف سیاسی به این رویداد شد. وی در خطبه های نماز جمعه ۲۸ تیرماه شیراز، با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز جمعه، به رسانه ها

به گزارش قائم آنلاین، آیت الله دژکام امام جمعه شیراز موکدا خواستار توجه رسانه به مباحث اخلاقی و معنوی طرح شده در خطبه‌های نماز جمعه و پرهیز از نگاه صرف سیاسی به این رویداد شد.

وی در خطبه های نماز جمعه ۲۸ تیرماه شیراز، با اشاره به اهمیت و جایگاه نماز جمعه، به رسانه ها توصیه کرد که انعکاس دهنده مباحث طرح شده پیرامون مسائل مهم اخلاقی و معنوی شد.

دژکام با بیان اینکه دانشکده خبر و دانشکده صدا و سیما، باید به این مبحث بپردازند، گفت: تمدن اسلامی که بر مبنای مسجد و معنویت شکل می‌گیرد اگر بخواهد به سیاست و اجتماع بپردازد نگاه و رویکرد دیگری دارد که باید این رویکرد و نگاه در رسانه منعکس شود.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: خیلی از چیزهایی که امروز جامعه کمبود آنها احساس می‌شود، نظیر امید و نشاط، با پرداختن به مسائل معنوی و ترویج آنها تقویت خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در فارس تاکید کرد که معنویت محور همه فعالیت‌ها است و باید به آن توجه کرد و رسانه هم در این زمینه وظیفه خطیری دارد.

آیت‌الله دژکام با اشاره به بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد که در این بیانیه تاکید ویژه‌ای به معنویت و وظیفه حاکمیت برای ارتقاء و بسط و توسعه مسائلی نظیر اخلاق، اخلاص، ایمان و … شده است.

امام جمعه شیراز گفت: انتظار از رسانه اینست که تنها به انعکاس مسائل سیاسی و بین المللی مطرح شده در نماز جمعه نپردازد بلکه مسائل معنوی و اخلاقی را هم مد نظر داشته باشد.

جوانان انقلابی در پیچ و خم حوادث به فراموشی سپرده نشوند

نماینده جدید ولی فقیه در استان هرمزگان با اشاره به اینکه بنده فرزند هرمزگان هستم و تمامی کسانی که با هر قوم و مذهبی در این سرزمین زندگی می کنند را هرمزگانی می دانم، بیان کرد: بنا بر توصیه مقام معظم رهبری با روی گشاده و دست مهربان تمامی ظرفیت های استان هرمزگان را برای توسعه کشور به کار خواهم بست.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده ظهر امروز در جمع نمازگزاران بندرعباس، افزود: از مقام معظم رهبری، دیده بان روشن و ناخدای کشتی انقلاب اسلامی در میان امواج سهمگین توطئه های دشمنان اسلام و قرآن کریم به واسطه اعتماد به بنده در جایگاه نمایندگی ولی فقیه در استان هرمزگان تشکر و قدردانی می کنم.

وی با اشاره به اینکه خط مشی انقلاب اسلامی و نقشه راه انقلاب اسلامی در بیانیه گام دوم مقام معظم رهبری تببین شد، عنوان کرد: هدف غایی این بیانیه، رساندن جامعه اسلامی به سبک زندگی اسلامی است.

نماینده جدید ولی فقیه در استان هرمزگان خاطرنشان کرد: فراموش نمی کنم روزهای آغازین دهه دوم انقلاب اسلامی، یکی از تئوریسین های فرانسوی اعلام کرد که غول تمدن اسلامی در حال بیدار شدن است.

عبادی‌زاده اظهار کرد: این تئوریسین فرانسوی وقوع انقلاب اسلامی را نشانه های احیای تمدن بزرگ اسلامی عنوان کرد.

وی با بیان اینکه باید سبک اسلامی را در تمامی ابعاد زندگی مان وارد کنیم، تصریح کرد: آسیب هایی که در جامعه وجود دارد باید در گام دوم انقلاب اسلامی زدوده شود.

علم‌الهدی: آمریکا، استکبار و صهیونیست، سنگلاخ سر راه امام زمان(عج) هستند

امام جمعه مشهد گفت: ما انقلاب کردیم سنگلاخ سر راه امام زمان(عج) را جمع کنیم، حضرت تشریف بیاورند، این اصل انقلاب ما بود. سنگلاخ سر راه امام زمان(عج)، آمریکا، استکبار و صهیونیست بوده، پس وظیفه ما استکبارستیزی است.

به گزارش ایسناآیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در خطبه‎های عبادی-‎سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: در هفته‎‌ای که گذشت همایش با اهمیت ائمه جمعه سراسر کشور در مرکز تشکیل شد و محور این همایش و در راس برنامه‌های آن این بود که ائمه جمعه کشور به زیارت و دیدار مقتدای حکیم خود نائل شدند.

وی افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار رهنمودهایی عنایت فرمودند که علاوه بر همه امتیازات و خصوصیاتی که رهنمودهای ایشان در این دیدار داشت که در همه دیدارها و سخنان حکیمانه ایشان وجود دارد، در این فرمایشات و رهنمودهای خود، نکات جامعی را بیان فرمودند. رهنمودهای جامعی که در واقع وظیفه و تکلیف ائمه جمعه کشور را در مواضع و رفتارهای سیاسی، مسائل فنی خاص خطابه و بیان مطالب و نوع گفتار در خطبه‌ها و رفتارهای اجتماعی و تعاملات مردمی مشخص می‌کند.

علم‌الهدی بیان کرد: امتیاز فرمایشات مقام معظم رهبری و رهنمود ایشان در مطالبی که فرمودند تنها رهنمود نبود، راهکار هم در کنار رهنمودها ارائه دادند که اجرای این نظریات و فرامین مقدسه مقام معظم رهبری با چه راهکاری صورت بگیرد. بسیار جلسه پربار، باعظمت و آموزنده‌ای بود. از جمله مطالبی که تحت عنوان تبیین رفتار سیاسی لازم خود ائمه جمعه و ترویج این رفتار در جامعه دینی ما به وسیله ائمه جمعه بیان فرمودند، مساله انقلابی بودن، انقلابی عمل کردن و انقلابی ماندن بود.

امام جمعه مشهد ادامه داد: مقام معظم رهبری با تاکید بر اتخاذ مواضع انقلابی فرمودند که کشور با روحیه انقلابی قابل پیشرفت است، با حرکت انقلابی به اوج تکامل می‌رسد و هرگونه کوتاه آمدن از این مواضع نه تنها به ضرر انقلاب بلکه به ضرر ملت، کشور و آینده ایران خواهد بود. مساله انقلابی بودن یک مساله است، مساله‌ای که فرد در مواضع سیاسی از مبانی انقلاب و از انقلابی بودن کوتاه بیاید و بخواهد موقعیت‌های زمانی، رضایت برخی جریان‌ها و خوشایند برخی عناصر و افراد را به دست آورد و از مواضع انقلابی خود تنزل کند، فرمودند این تنزل و کوتاه آمدن از مواضع انقلابی تنها به ضرر انقلاب نیست، بلکه به ضرر ملت، کشور و آینده ایران خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: مردم ما خواسته یا ناخواسته در ریلی قرار گرفتند، سوار قطاری شدند که می‌رود، توقف و ترمز جلوی این رفت و پیشرفت را می‌گیرد، یعنی در حقیقت رهنمود مقام معظم رهبری به ائمه جمعه کشور بلکه به همه مردم و مسئولان بود. در هیچ بعدی از ابعاد کشور ما از مواضع انقلابی نباید کوتاه بیایم و عقب‌گرد کنیم، مخصوصا مسئولان کشور.

علم‌الهدی بیان کرد: ما انقلاب کردیم سنگلاخ سر راه امام زمان(عج) را جمع کنیم، حضرت تشریف بیاورند، این اصل انقلاب ما بود. مردم ما بچه، خون و جوان دادند، این مردم در مقابل جان دادن و خون دادن قیام کردند تا سنگلاخ را از سر راه امام زمان(عج) بردارند، آقا تشریف بیاورند. سنگلاخ سر راه امام زمان(عج)، آمریکا، استکبار و صهیونیست بوده، پس وظیفه ما استکبارستیزی است.

امام جمعه مشهد اضافه کرد: استکبارستیزی تنها با مرگ بر آمریکا گفتن تمام نمی‌شود، مرگ بر آمریکا شعار ما در استکبارستیزی است. استکبارستیزی به این است که غرب‌زده نباشیم، به رنگ غرب درنیاییم، زندگی خود را بر اساس سبک زندگی مستکبرین و غربی‌ها در نیاوریم، مسلمان زندگی کنیم و سبک زندگی ما سبک زندگی اسلامی-‌ایرانی باشد، این‎‌ها شرایط استکبارستیزی است.

امام جمعه ارومیه: مذاکره با آمریکای پیمان شکن هیچ گاه ثمره بخش نخواهد بود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه گفت: مسئولین کشور از القای این ذهنیت در جامعه که اعتماد دوباره به مذاکره با غرب می تواند برای کشور نفع داشته باشد برحذر باشند و بدانند که مذاکره با آمریکای پیمان شکن هیچ گاه ثمره بخش نخواهد بود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های این هفته آیین عبادی – سیاسی نماز جمعه ارومیه با بیان اینکه مسئولین ذی ربط امکانات زیرساختی و تفریحی لازم برای استفاده عموم مردم از بستر دریاچه ارومیه را فراهم سازند، خاطرنشان کرد: نهاد های متولی نظیر میراث فرهنگی با لحاظ پیوست های فرهنگی و اسلامی بستر استفاده عموم مردم از سواحل دریاچه ارومیه به دور از معصیت و گناه را فراهم سازند.

حجت الاسلام قریشی در خصوص اهمیت پرداخت زکات در جامعه نیز یادآور شد: زکات به عنوان یکی از واجبات الهی مطرح است و لذا همه مردم به ویژه کشاورزان باید در پرداخت زکات اهتمام ویژه ای داشته باشند چرا که بی توجهی به آن موجب برچیده شدن برکت از زندگی ها می شود.

وی با اشاره بر لزوم عبرت اندوزی از وقایع گذشته، بزرگترین دستاورد برجام را عیان شدن چهره حقیقی آمریکا و هم پیمانانش دانست و بیان کرد: مسئولین کشور از القای این ذهنیت در جامعه که اعتماد دوباره به مذاکره با غرب می تواند برای کشور نفع داشته باشد برحذر باشند و بدانند که مذاکره با آمریکای پیمان شکن هیچ گاه ثمره بخش نخواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان: نسبت به گرانی‌ها نظارت شود

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان به وجود گرانی‌ها در جامعه اشاره کرد و گفت: ۴۰ درصد داشته مردم به اجاره بها اختصاص یافته و از سفره مردم خارج می شود که باید در این زمینه نظارت انجام شود.

آیت‌الله علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به دیدار پر برکت ائمه جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری، اظهار کرد: در این دیوار مقام معظم رهبری رهنمودهای بسیار خوبی در آستانه چهل سالگی برپایی نمازهای جمعه پس از انقلاب داشتند.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه روز جمعه روز پر برکتی است، که جایگاه ویژه‌ای در بین روزهای دیگر هفته دارد، افزود: سید ماه‌ها ماه مبارک رمضان و سید روزها هم روز جمعه است.

وی در ادامه با اشاره به قبول قطعنامه توسط کشورمان، گفت: ملت ایران با ایستادگی در مقابل دشمنان اجازه نداد آنها به خواسته خود برسند و دشمن مجبور به قبول قطعنامه شد و ایران هم آنرا پذیرفت تا جنگ به پایان برسد.

آیت‌الله خاتمی به فرا رسیدن ۳۱ تیر سال ۶۷ اشاره کرد و گفت: فشارهای زیادی به صدام وارد شد تا قطعنامه را بپذیرد اما در این هنگام صدام با یورش به کشورمان تلاش دارد تا در میز مذاکره دست برتر را داشته باشد اما با ذلت و زبونی حاضر به قبول قطعنامه شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 2 =