کد خبر : 170400
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
-

تاخیر در برگزاری نشست سودان برای سند دوم قانون اساسی

تاخیر در برگزاری نشست سودان برای سند دوم قانون اساسی

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از اسکای نیوز، حبیب العبید، یکی از رهبران ائتلاف آزادی و تغییر سودان از مقدمات درج سندی پیرامون مساله صلح در پیش‌نویس سند قانون اساسی خبر داد. در حالی که پیش از این ائتلاف آزادی و تغییر اعلام کرده بود که امضای سند دوم توافق سیاسی که در مورد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از اسکای نیوز، حبیب العبید، یکی از رهبران ائتلاف آزادی و تغییر سودان از مقدمات درج سندی پیرامون مساله صلح در پیش‌نویس سند قانون اساسی خبر داد.

در حالی که پیش از این ائتلاف آزادی و تغییر اعلام کرده بود که امضای سند دوم توافق سیاسی که در مورد قانون اساسی است، روز جمعه انجام می‌شود، سخنگوی این ائتلاف اعلام کرد، بنا به درخواست ائتلاف آزادی و تغییر و شورای نظامی انتقالی سودان، نشست دو طرف پیرامون سند قانون اساسی که قرار بود امروز برگزار شود، به تاخیر افتاد. وی زمان برگزاری نشست مجدد را اعلام نکرد.

همچنین هیئتی از ائتلاف اپوزیسیون مذکور از چند روز پیش در پایتخت اتیوپی با رهبران گروه‌های مسلح در حال رایزنی است تا دیدگاه‌های آنها را درخصوص توافق‌نامه سیاسی تامین کند.

شورای نظامی انتقالی و ائتلاف آزادی و تغییر اخیرا درخصوص اقدامات مرحله انتقالی، یک توافق‌نامه سیاسی امضا کردند که بر تشکیل شورای حاکمیتی تصریح دارد. این شورا متشکل از ۱۱ تن است که پنج تن از آنها نظامی و پنج تن دیگر غیرنظامی هستند و یک عضو غیرنظامی مستقل نیز با توافق دو طرف انتخاب می‌شود. ریاست این شورا هم به صورت چرخشی انجام می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × 5 =