کد خبر : 170253
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۰
-

پیشوا از آب سد ماملو محروم است

پیشوا از آب سد ماملو محروم است

به گزارش قائم آنلاین، شهرستان پیشوا که در جنوب شرقی استان تهران واقع است، به دلیل موقعیت خاص بخش مرکزی که در ارتفاع واقع شده، در سال‌های اخیر با مشکل کمبود آب مواجه شده به نحوی که در فصول گرم سال و با افزایش میزان مصرف آب، کم آبی و قطع آب در مناطق مختلف

به گزارش قائم آنلاین، شهرستان پیشوا که در جنوب شرقی استان تهران واقع است، به دلیل موقعیت خاص بخش مرکزی که در ارتفاع واقع شده، در سال‌های اخیر با مشکل کمبود آب مواجه شده به نحوی که در فصول گرم سال و با افزایش میزان مصرف آب، کم آبی و قطع آب در مناطق مختلف این شهرستان به وقوع می‌پیوندند.

هر چند که شرکت آب و فاضلاب جنوب شرقی استان تهران با احداث دو مخزن زمینی دو و ۱۵ هزار متر مکعبی، زمینه مناسبی برای ذخیره آب مورد نیاز مردم را فراهم کرده ولی با گسترش شهر و افزایش میزان مصرف آب، در برخی از روزهای گرم تابستان، حجم آب مخازن نیز نمی‌تواند جوابگوی نیاز شهر باشد و افت و یا قطعی آب در مناطق مختلف پیشوا رخ می‌دهد.

طی روزهای اخیر، کمبود و قطعی آب در برخی از مناطق شهری پیشوا، مشکلاتی را برای ساکنان این شهرستان به وجود آورده و این افراد از مسئولان می‌خواهند تا با تدابیر مناسب، مشکل قطعی و افت فشار آب را برطرف کنند.

حسین عباسی فرماندار شهرستان پیشوا در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ، بیان کرد: مهم‌ترین مشکل شهرستان پیشوا در دسترسی به منابع آب، تخصیص نیافتن حتی یک قطره آب از حق آبه سد ماملو به این شهرستان است.

عباسی گفت: با وجود تمامی مشکلات و کمبودها، برنامه‌ریزی مناسبی در خصوص تأمین آب صورت گرفته ولی تا زمانی که حق‌آبه سد ماملو به پیشوا اختصاص پیدا نکند، این مشکلات در زمان تابستان ادامه خواهد یافت.

وی با تقدیر از صبر و شکیبایی مردم در مواجهه با کم آبی گفت: طی دو روز گذشته برخی از مشکلات فنی باعث خالی شدن مخازن شده بود که این امر به قطع آب منجر شد اما با تلاش شبانه‌روزی مسئولان آبفا و شرکت برق، این مشکل حل شده و هم اکنون جریان آب در مناطق شهرستان برقرار شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × چهار =