کد خبر : 170167
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۸:۴۰
-

دوقطبی سازی و گروگان گیری معیشت مردم دسیسه جریان نفوذ

دوقطبی سازی و گروگان گیری معیشت مردم دسیسه جریان نفوذ

به گزارش قائم آنلاین، احمد هژبری در همایش ناظران شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان در اسفند ۵۸ پایه گذاری شد و در ۲۶ تیرماه پس از معرفی و بررسی فقها، به طور رسمی فعالیت خود را شروع کرد. این شورا دارای ۶ نفر فقیه است که توسط رهبری عزل و نصب می شود و ۶

به گزارش قائم آنلاین، احمد هژبری در همایش ناظران شورای نگهبان گفت: شورای نگهبان در اسفند ۵۸ پایه گذاری شد و در ۲۶ تیرماه پس از معرفی و بررسی فقها، به طور رسمی فعالیت خود را شروع کرد. این شورا دارای ۶ نفر فقیه است که توسط رهبری عزل و نصب می شود و ۶ نفر حقوقدان که توسط قوه قضائیه معرفی می شود و دوره ماموریت آن ها ۶ سال است و این شورا برتمام انتخابات کشور به استثناء شوراهای شهر و روستا نظارت استصوابی دارد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به وضعیت کنونی کشور و اقدامات آمریکا علیه ایران خاطرنشان کرد: فشار حداکثری اقتصادی و ایجاد اختلال در فروش نفت ایران، القای توهم جنگ به اذهان عمومی و پیشنهاد مذاکره مجدد از جمله راهبردهای آمریکا علیه ایران است.

وی افزود: رئیس جمهور آمریکا پس از خروج از برجام، ایران را تهدید به حمله نظامی کرد و مذاکره مجدد را منوط به پذیرفتن ۱۲ شرط کرد. از جمله این شروط، لغو توسعه برنامه های موشک بالستیک، آزادی جاسوسان و متعهدان آمریکا، عدم حمایت از حزب الله، حماس، جهاد اسلامی و انصارالله یمن، خروج کلیه نیروهای نظامی ایران از سوریه، خلع سلاح حشدالشعبی و بازدید بی قید و شرط در هر زمان بازرسان آژانس بین المللی هسته ای و لغو فعالیت های سپاه قدس می توان  اشاره کرد.

هژبری تاکید کرد: ترامپ پس از اینکه جوابی از سوی ایران دریافت نکرد، شماره تماس داد و پیش شرط ها را نیز نادیده گرفت اما باز هم ایران توجهی نکرد. مقامات آلمان و ژاپن را برای مذاکره به ایران فرستاد تا به ملت ما القا کند این دو کشور چون تسلیم آمریکا هستند پیشرفت کرده اند اما با برخورد با صلابت رهبری روبه رو شدند و این نقشه نیز نقش برآب شد.

این آزاده سرافراز عنوان کرد: ژاپن ۷۵ سال است که در اشغال ۲۳ پایگاه نظامی آمریکا قرار دارد. حق داشتن ارتش مستقل را ندارد و اگر سربازان آمریکایی به نوامیس آنها تعرضی کنند این غول تکنولوژی و صنعت دنیا حق برخورد با آن ها را ندارد و باید مادام العمر به آمریکا غرامت بپردازد. آمریکا با اعزام نخست وزیر ژاپن قصد داشت به مردم ایران القا کند که عزت و ذلت دست آمریکا است اما رهبر انقلاب با بی اعتنایی به نامه رییس جمهور آمریکا نشان دادند که عزت و ذلت دست خداوند است.

هژبری با اشاره به اهداف رییس جمهور آمریکا از تهدید و پیشنهاد مذاکره مجدد تاکید کرد: هدف کوتاه مدت آمریکا، آزادی جاسوسان است و هدف میان مدت نیز پیروزی ترامپ در انتخابات ۲۰۲۰ است که مذاکره مجدد با ایران به ابقای او کمک شایانی می کند و هدف بلند مدت آمریکا نیز تغییر ساختار نظام جمهوری اسلامی در زمان دولت فعلی ایران است که به وسیله تهدید، تحریم و در قالب مذاکره امکان پذیر است.

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: رهبری بارها گفتند که به مذاکره با آمریکا خوش بین نیستم. امروز نیز گفته اند که مذاکره جدید صورت نخواهد گرفت چون آمریکا بدعهد و غیر قابل اعتماد است و اگر آمریکا حسن نیت دارد، برجام را اجرا کند. تجربه تلخ لیبی و کره شمالی به دلیل مذاکره و تسلیم در برابر غرب که منجر به نابودی زیرساخت های سیاسی و اقتصادی و مصادره اموال این کشورها شد باید مایه عبرت ما باشد.

وی گفت: رهبری گفتند جنگ نخواهد شد چون آمریکا به دلیل ورشکستگی اقتصادی و بدهی ۲۲ هزار میلیارد دلاری، اختلاف نظر حکام آمریکا، انزوای سیاسی  در غرب  و همراهی تنها عربستان و اسرائیل در جنگ، اهمیت بیشتر منافع اقتصادی  نسبت به جنگ و پیدا نکردن جایگزینی برای نفت ایران، توان حمله نظامی با ایران را ندارد.

هژبری تاکید کرد: امروز عده ای در کشور با دوقطبی سازی و فشار بر اذهان عمومی سعی دارند مردم را به سمت منافع حزبی و منافع آمریکا سوق دهند. با دوقطبی سازی گرانی یا استکبارستیزی، تنگی معیشت یا حفظ موشک ها و توان نظامی، فشار اقتصادی یا حضور ایران در منطقه  و صلح با آمریکا یا پذیرفتن جنگ، قصد دارند مردم را وادار به همراهی آنان در مذاکره مجدد و تسلیم در برابر آمریکا و اروپا کنند.

وی اظهار داشت: اما این دوقطبی سازی ها واقعی نیست و جنگی در کار نخواهد بود. شرایط خودتحریمی، گرانی های معنادار و وجود دلال ها و مافیای مختلف در عرضه اقلام ضروری مردم و گروگان گیری معیشت آنان نشان می دهد تنها دوقطبی سازی در کشور، موضوع خدمت یا خیانت برخی از مسئولین نظام است که عامل وضعیت نا به سامان کنونی شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نوزده + 1 =