کد خبر : 170215
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
-

انقلاب اسلامی شکاف عمیق در شاکله بنیادین امریکا را به نمایش گذاشت

انقلاب اسلامی شکاف عمیق در شاکله بنیادین امریکا را به نمایش گذاشت

به گزارش قائم آنلاین، سردار بهروز اثباتی در نهمین جلسه ازسلسله نشست های «دفاع همچنان باقیست» با موضوع «جایگاه رسانه در عملیات روانی» ویژه اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه امروز در اوج جنگ رسانه‌ای قرار داریم، اظهار کرد : شناخت هدف و انتهای مسیر

به گزارش قائم آنلاین، سردار بهروز اثباتی در نهمین جلسه ازسلسله نشست های «دفاع همچنان باقیست» با موضوع «جایگاه رسانه در عملیات روانی» ویژه اصحاب رسانه و فعالان فضای مجازی در سالن جلسات دانشگاه علوم پزشکی قزوین با بیان اینکه امروز در اوج جنگ رسانه‌ای قرار داریم، اظهار کرد : شناخت هدف و انتهای مسیر انقلاب اسلامی در این جنگ یک الزام است.

وی ادامه داد: از نظر مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی شامل پنج مرحله نهضت اسلامی، انقلاب اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و در نهایت تمدن اسلامی است و امروز ما در جایگاه تشکیل دولت اسلامی ایستاده‌ایم و تا تحقق کامل آن فاصله داریم.

اثباتی اضافه کرد: تمام تلاش‌های جریان انقلابی برای تشکیل دولت اسلامی و تحقق مرحله سوم انقلاب است و بدون شک در این مسیر باید خطاها و مشکلات زیادی را نیز تجربه کنیم.

وی عنوان کرد: این تفکر اشتباه است که نظام سلطه با دولت اسلامی مشکل دارد بلکه مشکل اساسی نظام سلطه با تحقق تمدن نوین اسلامی است و از تمام توان خود برای شکست این حرکت استفاده می‌کند.

باید با تدوام انقلاب اسلامی در مسیر تمدن اسلامی حرکت کنیم

رئیس اداره عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح تأکید کرد: نباید انقلاب اسلامی را محدود به جمهوری اسلامی و ایران بکنیم بلکه باید با تدوام انقلاب اسلامی در مسیر تمدن اسلامی حرکت کنیم و با تحقق این تمدن اسلامی ایران به ام‌القراری جهان اسلامی و ملجأ و پناهگاه‌ مستضعفین جهان تبدیل خواهد شد.

 وی بیان کرد: این همان هدف و آرمانی است که نظام سلطه را به وحشت انداخته و باعث شده امروز دو تفکر انقلابی و ضد انقلابی در روبروی یکدیگر قرار بگیرند.

اثباتی با بیان اینکه جنگ رسانه در حوزه تصویر و فضای مجازی در اوج خود قرار گرفته است، تأکید کرد: انقلاب اسلامی با شکست هیمنه امریکا توانست شکاف عمیق در شاکله بنیادین امریکا را به نمایش بگذارد.

وی ریشه تمدن امروز غربی را مبتنی بر ظلم دانست و عنوان کرد: این قدرت ظالمانه امروز با ابزار مهمی به نام رسانه در حال پیگیری است.

رئیس اداره عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح گفت: نتیجه و دستاورد این استفاده ظالمانه از رسانه را می توان در تشکیل مدلی جدید با نام داعش نشان داد که از ابزار رسانه برای نمایش وقیحانه جنایت‌های خود استفاده می‌کرد.

وی اظهار کرد: در مقابل مدل رسانه ظالمانه غرب، مدل انقلاب اسلامی قرار دارد که از آن باید به عنوان قدرت رسانه‌ای مظلوم یاد کرد این در حالیست که این الگو برگرفته از تفکر عاشورا و امام حسین(ع) است.

این مسؤول افزود: بسیج رسانه می‌تواند با خلق مبانی تئوریک رسانه‌های مظلوم، گام مهمی در این عرصه حساس بردارد.

وی اضافه کرد:برای ساختن تمدن اسلامی در جنگ رسانه امروز که ‌بستر آن نیز در فضای مجاری است باید با انسان‌ها ارتباط برقرار کرده و از این طریق برای انتقال پیام استفاده کنیم.

اثباتی با دسته بندی انسان به سه دسته  انسان حقیقی، انسان مجازی و انسان مجازی شده ادامه داد: انسان حقیقی انسانی است که با او ارتباطی دو سویه و متقابل داریم اما انسان مجازی همواره تنها و مفرد است.

از انسان مجازی نمی‌توان انتظار تمدن‌سازی داشت

وی گفت: تنها انسان حقیقی است که می‌تواند تمدن‌ساز باشد و در شرایطی که امروز نسل جوان ما به یک انسان مجازی تبدیل شده و تمام زندگی خود را در این فضا زیست می‌کند نمی‎‌توان انتظار تمدن‌سازی از او داشت.

رئیس اداره عملیات روانی ستاد کل نیروهای مسلح اظهار کرد: انسان مجازی شده همان دسته از افرادی هستند که به این فضا اعتیاد شدیدی پیدا کرده و اساساَ کلنیک‌های ترک اعتیاد مجازی برای آنها شکل گرفته تا اعتیاد آنها را ترک دهد.

وی با بیان اینکه رسانه به‌دنبال تغییر در انسان است افزود: رسانه ظالم به دنبال این است که با تهی کردن درون ، انسان ظلم را بپذیرید. امروز رسانه‌هایی همچون توییتر در راستای همین اهداف تشکیل شده‌اند.

اثباتی در پایان یادآور شد: در مقابل، رسانه مظلوم مبتنی بر معرفت شناسی است و تلاش می‌کند چیستی آفرینش را بیان کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک × پنج =