کد خبر : 170073
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۰
-

مشاور نخست‌وزیر عراق: شخص عبدالمهدی و وزیر خارجه پرونده کاهش تنش تهران-واشنگتن را اداره می‌کنند

مشاور نخست‌وزیر عراق: شخص عبدالمهدی و وزیر خارجه پرونده کاهش تنش تهران-واشنگتن را اداره می‌کنند

به گزارش قائم آنلاین، عبدالحسین الهنین، مشاور عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در گفت وگو با شبکه الجزیره در پاسخ به این سوال که بغداد چه نقشی برای کاهش تنش تهران-واشنگتن ایفا می‌کند و آیا این اقدام با درخواست خارجی انجام شده است گفت: علیرغم دشواری این مرحله زمانی بخاطر تنش میان ایران و آمریکا،

به گزارش قائم آنلاین، عبدالحسین الهنین، مشاور عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق در گفت وگو با شبکه الجزیره در پاسخ به این سوال که بغداد چه نقشی برای کاهش تنش تهران-واشنگتن ایفا می‌کند و آیا این اقدام با درخواست خارجی انجام شده است گفت: علیرغم دشواری این مرحله زمانی بخاطر تنش میان ایران و آمریکا، عراق در بهترین وضعیت خود از نظر سیاست خارجی است. براساس اطلاعات دقیقی که دارم این پرونده به طور شخصی توسط نخست وزیر عراق و با هماهنگی محمد علی حکیم، وزیر خارجه عراق اداره می شود. اگر مقاله های ۲۰ سال پیش عادل عبدالمهدی را مطالعه کنید خواهید دید که او تاکید می کند اگر امنیت عراق را می خواهید باید با تمام کشورهای منطقه و جهان دوست باشید. این مساله برخی قدرت های جهانی را ناراحت کرده است زیرا نمی خواهند که عراق پلی میان کشورها باشد.

وی افزود: ایرانی ها خواهان عراقی قوی هستند زیرا معتقدند که عراق قوی به مذاکرات آنها با آمریکا کمک می کند، آمریکا نیز بر همین باور است بنابراین به نظر می رسد که هردو معتقدند عراق قوی می تواند روزنه ای برای گفت وگوی دو طرف باشد. بنابراین هیچگونه درخواست خارجی در این رابطه وجود ندارد بلکه فلسفه و حکمت عبدالمهدی برای دوری از خطرات است.

عبدالحسین الهنین در خصوص دستور نخست وزیر عراق برای سازماندهی حشد الشعبی گفت: این دستور بعد از تحقیقات و بررسی‌ها و همچنین توافق با فرماندهان الحشد الشعبی انجام شد، این اقدام با استقبال سید مقتدی صدر و قیس الخزعلی نیز روبه رو شد. تصمیم عبدالمهدی با استقبال بین المللی نیز مواجه شد و ایران و آمریکا نیز موافق دیدگاه عبدالمهدی هستند و از این تصمیم استقبال کردند.
مشاور نخست وزیر عراق در پاسخ به این سوال که آیا دخالتی از سوی ایران و یا لبنان در این رابطه وجود داشت گفت: تا جایی که اطلاع دارم عادل عبدالمهدی بدون دخالت های خارجی و داخلی بندهای آن دستور را نوشت. وی به چیزی که می نویسد ایمان دارد و اکثر واکنش ها مثبت بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + یک =