کد خبر : 169924
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۸:۲۵
-

عدم تشکیل شورای اسلامی کار در کارخانجات زیر مجموعه شستا نگران کننده است

عدم تشکیل شورای اسلامی کار در کارخانجات زیر مجموعه شستا نگران کننده است

به گزارش قائم آنلاین، در اراک با بیان اینکه تشکیل شورای اسلامی کار در کارخانجات زیر مجموعه شستا در شهرستان از ضروریات است، اظهار کرد: تعدادی از مدیران کارخانجات زیر مجموعه شستا در ساوه و زرندیه بنا به دلایل مختلفی تمایلی به فعالیت این شورا ندارند. وی بی رغبتی، انحلال و عدم  پویایی شورای اسلامی

به گزارش قائم آنلاین، در اراک با بیان اینکه تشکیل شورای اسلامی کار در کارخانجات زیر مجموعه شستا در شهرستان از ضروریات است، اظهار کرد: تعدادی از مدیران کارخانجات زیر مجموعه شستا در ساوه و زرندیه بنا به دلایل مختلفی تمایلی به فعالیت این شورا ندارند.

وی بی رغبتی، انحلال و عدم  پویایی شورای اسلامی کار از سوی کارفرمایان این کارخانجات را به نوعی دخالت در امور مدیریتی و کاری از سوی کارگران عنوان کرد و ادامه داد: این در حالی است که این شورا بازوی توانمندی در پیشبرد بهتر اهداف به شمار می رود.
دبیر اجرائی تشکیلات خانه کارگر ساوه و زرندیه با اشاره به این که دارائی و املاک سازمان تامین اجتماعی متعلق به جامعه کارگری بوده و متاسفانه آنان در این امر نیز فاقد نماینده کارگری می باشند، اظهار کرد: از این رو کارگران می توانند با فعالیت در این شورا، نقش پر رنگی در بیان و رفع مسائل و مشکلات کارگری داشته باشند.
میرزائی گفت: شهر صنعتی کاوه با برخورداری از صدها واحد تولیدی و صنعتی کوچک و بزرگ، بزرگترین شهر صنعتی خاورمیانه محسوب می شود که متاسفانه شورای اسلامی کار در تعداد معدودی از آنها فعال است که این امر جای بسی تامل دارد.
وی از کارخانه کاغذ سازی ساوه به عنوان یکی از کارخانجات قدیمی زیر مجموعه شستا نام برد و افزود: متاسفانه به تازگی شورای اسلامی کار در این کارخانه غیرفعال شده است.
دبیر اجرائی خانه کارگر شهرستان های ساوه و زرندیه گفت: تقویت روابط کارگری و کارفرمائی و ترویج قوانین و فرهنگ کار از مهم ترین نتایج نهادینه کردن فعالیت شورای اسلامی کار در واحدهای صنعتی و تولیدی است.
وی افزود: ممانعت برخی کارفرمایان و بی رغبتی کارگران در خصوص  تشکیل شورای اسلامی کار در واحدهای صنعتی برغم اینکه از شرایط آن برخوردار هستند نتایج ناخوشایندی را متوجه جامعه کارگری و کارخانه ها خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × 4 =