کد خبر : 169947
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۹:۲۰
-

بسته‌ی خبری| افزایش تصادفات شهری استان

بسته‌ی خبری| افزایش تصادفات شهری استان

به گزارش قائم آنلاین، بخش بسته خبری که دربرگیرنده مهم‌ترین اخبار استان یزد از رسانه‌های گوناگون است، به‌صورت روزانه در صفحه‌ی استان یزد خبرگزاری فارس منتشر خواهد شد. مهم‌ترین اخبار روز سه‌شنبه ۲۵ تیرماه که در رسانه‌های استان یزد منتشر شد به شرح زیر است: *۴۱ کشته و دو هزار و ۱۰۱ نفر مجروح در

به گزارش قائم آنلاین، بخش بسته خبری که دربرگیرنده مهم‌ترین اخبار استان یزد از رسانه‌های گوناگون است، به‌صورت روزانه در صفحه‌ی استان یزد خبرگزاری فارس منتشر خواهد شد.

مهم‌ترین اخبار روز سه‌شنبه ۲۵ تیرماه که در رسانه‌های استان یزد منتشر شد به شرح زیر است:

*۴۱ کشته و دو هزار و ۱۰۱ نفر مجروح در تصادف شهری استان یزد از ابتدای سال

سرپرست پلیس راهور استان یزد: از ابتدای سال جاری تاکنون در تصادفات درون‌شهری ۴۱ کشته و دو هزار و ۱۰۱ نفر مجروح شدند.

آمار تصادفات عابران پیاده در استان افزایش‌یافته و افراد ۴۰ تا ۵۰ سال و کودکان زیر ده سال بیشترین آمار تصادفات عابران پیاده را به خود اختصاص داده‌اند. بیشترین آمار تصادفات راهنمایی و رانندگی مربوط به موتورسیکلت، عابر پیاده و دوچرخه‌سوار است.

*آغاز توزیع شکر خانوار در یزد؛ دریافت سه کیلوگرم شکر در ماه با ارائه کد ملی

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت استان یزد: به‌منظور توزیع عادلانه شکر خانوار هر نفر با ارائه کد ملی می‌تواند شکر را خریداری کند و کد ملی هر نفر در سامانه ثبت می‌شود.

یک هزار و ۹۰۰ تن شکر خانوار در فروشگاه‌های بزرگ، تعاونی‌های مصرف و تعدادی از واحد‌های صنفی استان توزیع‌شده است.

قیمت هر کیلوگرم شکر خانوار ۳۴۰۰ تومان است و در هرماه، هر نفر می‌تواند ۳ کیلو شکر خریداری کند. ۱۸۰ تن شکر احتکاری که به‌تازگی کشف‌شده، آماده توزیع در بازار مصرف خانوار‌ها است.

*واردات ۲ هزار رأس بز مورسیا به میبد توسط بخش خصوصی

دهقان پور معاون جهاد کشاورزی میبد: جهت توسعه و رونق پرورش دام سبک در میبد و افزایش بهره‌وری محصولات دامی ۲ هزار رأس بز مورسیا از اسپانیا توسط بخش خصوصی به این شهرستان وارد می‌شود که در مرحله اول تعداد یک هزار رأس آن به‌زودی وارد خواهد شد./یزدرسا

*تداوم روند کاهشی قیمت میوه در یزد

مشرف رئیس اتحادیه صنف میدان‌دار یزد: فعلاً وضعیت میوه به‌گونه‌ای است که همه میوه‌ها کاهش قیمت دارد بدون اینکه اضافه قیمتی داشته باشد و این روند همین‌طور ادامه دارد چراکه گرمی هوا و رسیدن میوه‌ها باهم، موجب کاهش قیمت شده است. قیمت سیب‌زمینی ۶۵۰۰ تومان بوده است که الآن به ۶۰۰۰ تومان رسید.

*سه برابر شدن توزیع آسفالت برای ترمیم خیابان‌های یزد

در سه‌ماهه اول امسال میزان روکش آسفالت در منطقه یک یزد تقریباً ۹ هزار مترمربع، منطقه دو یزد بیش از ۱۸ هزار مترمربع، منطقه سوم یک هزار و ۶۰۰ مترمربع و منطقه چهارم (آزادشهر) یزد بیش از ۱۸ هزار مترمربع و ناحیه تاریخی یزد نزدیک به ۶ هزار مترمربع بوده است.

میزان تحویل روزانه آسفالت به مناطق نسبت به مدت مشابه سال قبل سه برابر شد و روزانه بین ۱۰ تا ۱۵ تن آسفالت برای رفع خرابی‌ها بین مناطق توزیع شد و شهروندان چنانچه مشکلی درزمینهٔ آسفالت کوچه‌ها دارند می‌توانند آن را از طریق سامانه ۱۳۷ و یا نرم‌افزار شهر بین گزارش کنند تا به آن رسیدگی شود.

*اعلام نیاز اداره کل انتقال خون استان یزد در تابستان

مسئول دفتر جذب و نگهداری اهداکنندگان اداره کل انتقال خون یزد گفت: مراکز اهدای خون استان یزد در فصل تابستان نیز همه‌روزه پذیرای هم استانی‌های عزیز است.

*۶شهرستان استان درگیر آفت مگس مدیترانه‌ای

مدیرکل حفظ نباتات جهاد کشاورزی یزد: در باغات شهرستان‌های اردکان، اشکذر، تفت، مهریز، میبد و یزد آفت مگس مدیترانه‌ای دیده‌شده است.

اگر باغداران همکاری لازم را داشته باشند و دستورالعمل‌های کنترل را اجرا کنند موفقیت نسبی در مهار این آفت حاصل می‌شود.

درگیری و آلودگی باغات استان به آفت مگس مدیترانه‌ای در مرحله زرد قرار دارد. /یزدآوا

*تأکید استاندار یزد بر ضرورت شروع فعالیت کارگروه‌های ستاد اربعین استان

طالبی استاندار یزد در اولین جلسه ستاد اربعین استان: کارگروه‌های ذیل ستاد اربعین استان اقدام به تشکیل جلسات خود کنند و برنامه‌ریزی لازم را داشته باشند و به این نکته توجه کنند که به‌احتمال‌زیاد امسال با افزایش قابل‌توجه زائران اربعین مواجه هستیم.

*نخستین جشنواره توت استان یزد در مزرعه ملا تفت برگزار می‌شود

بخشدار مرکزی تفت از برگزاری نخستین جشنواره استانی توت به میزبانی روستای مزرعه‌ملا باهدف توسعه اقتصادی و گردشگری در این بخش خبر داد.

*آغاز مرحله چهارم اردوی تیم ملی فوتوالی ایران در مهریز

سید مهدی میرجلیلی، سیدحسین میرحسینی، سیدعلی سیدی از تیم گلساپوش یزد در تیم ملی حاضر هستند و تیم ملی فوتوالی ایران برای حضور در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۹ که شهریورماه در تایلند برگزار خواهد شد آماده می‌شود.

*شروع کار تیم فوتبال شهید قندی یزد با جذب بازیکن

سید محمود انصاری سرپرست تیم شهید قندی یزد گفت: تمرینات این تیم برای حضور شایسته در لیگ دو فوتبال کشور از روز چهارشنبه ۲۶ تیرماه، ساعت ۱۸ در زمین شماره ۲ مجموعه شهید نصیری با تست گیری از بازیکنان جوان و مستعد یزدی آغاز می‌شود و سه روز ادامه دارد.

سرپرست تیم فوتبال شهید قندی افزود: با توجه به سیاست جوان‌گرایی باشگاه، اولویت تست گیری و جذب، بازیکنان یزدی زیر ۲۶ سال است.

*موفقیت محمد فتوحی، شمشیرباز یزدی در رقابت‌های جهانی بوداپست

سابریست ملی‌پوش یزدی، محمد فتوحی با ۵ پیروزی و یک شکست به مصاف یاگودکای اوکراینی رفت و با شکست ۱۵ بر ۱۲ وی به جدول اصلی راه یافت. در جدول ۶۴ تایی شمشیرباز یزدی به مصاف حریف خود وینسنت آنستت فرانسوی می‌رود. این رقابت‌ها پنج‌شنبه به میزبانی بوداپست مجارستان پایان می‌رسد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − چهار =