کد خبر : 169933
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ تیر ۱۳۹۸ - ۸:۴۵
-

افتتاح نخستین سکوی هواشناسی دریای خزر در گلستان

افتتاح نخستین سکوی هواشناسی دریای خزر در گلستان

به گزارش قائم آنلاین، امروز نخستین سکوی هواشناسی دریایی استان گلستان در مرز آبی ایران و ترکمنستان راه ‌اندازی شد. این سکو به لحاظ تنوع و تعداد فراسنج‌های قابل اندازه‌گیری، کامل‌ترین سکوی هواشناسی دریایی کشور و تنها سکوی فعال هواشناسی دریایی در دریای خزر است و همچنین این سکو قابلیت اندازه‌گیری دمای هوا، سمت و

به گزارش قائم آنلاین، امروز نخستین سکوی هواشناسی دریایی استان گلستان در مرز آبی ایران و ترکمنستان راه ‌اندازی شد.

این سکو به لحاظ تنوع و تعداد فراسنج‌های قابل اندازه‌گیری، کامل‌ترین سکوی هواشناسی دریایی کشور و تنها سکوی فعال هواشناسی دریایی در دریای خزر است و همچنین این سکو قابلیت اندازه‌گیری دمای هوا، سمت و سرعت باد، فشار هوا، پارامترهای فیزیکی و شیمیایی، PH آب، ارتفاع موج و سمت و سرعت جریان و دمای آب را دارد.

این سکو به لحاظ تنوع و تعداد فراسنج های قابل اندازه گیری، کامل‌ترین سکوی هواشناسی دریایی کشور و تنها سکوی فعال هواشناسی دریایی در دریای خزر است.

*راه‌اندازی سکوی هواشناسی دریایی به ارتقاء خدمات بخش دریانوردی و کاهش خسارات ناشی از حوادث جوی بسیار کمک خواهد کرد

مدیرکل هواشناسی استان گلستان با بیان اینکه این سکوی فراسنج دریایی با در اختیار قرار دادن اطلاعات درست کمک می‌کند که ساخت و سازها و ترددهای دریایی ایمن انجام شود، ابراز کرد: صیادان، بخش صنعت دریایی، مشاوران طراحی سازه های دریایی و غیره به پارامترهای دریایی یا فراسنج های دریایی نیاز دارند.

داداشی با اشاره به اینکه کاهش خسارت ناشی از حوادث جوی و بهبود فرآیندهای مربوط به مدیریت سواحل و استفاده از داده‌های سکو در طرح نجات خلیج گرگان از دیگر قابلیت‌های سکوی هواشناسی دریایی استان گلستان است، اظهار کرد: پایش الگوی گردش آب و شرایط کیفی و کمی آب دریای خزر، پیش‌بینی دقیق میدان باد و ارتفاع موج در منطقه و شبیه‌سازی وضعیت موجود و آینده‌نگری تغییرات دریایی تالاب‌ها و زیست‌دریایی از اهداف دیگر افتتاح این سکو محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی این سکو به ارتقاء خدمات بخش دریانوردی و کمک به کاهش خسارات ناشی از حوادث جوی و توسعه شبکه پایش در بخش شرقی دریای خزر بسیار کمک خواهد کرد، افزود: از دیگر قابلیت‌های این سکو می‌توان به بررسی نوسانات تراز آب خزر، تحقیق و توسعه تمام فعالیت‌های تولیدی و آبزی‌پروری در دریای خزر، بهبود فرآیندهای مربوط به مدیریت سواحل و توسعه مناطق ساحلی شرق دریای خزر اشاره کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، هدف از افتتاح این سکوی، توسعه شبکه پایش در بخش شرقی دریای خزر، ثبت تراسنج‌های جوی و دریایی به صورت برخط، بررسی نوسانات تراز آب دریای خزر، تحقیق و توسعه کلی فعالیت‌های تولیدی و آبزی‌پروری و افزایش بهره وری فعالیت های صیادی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =