کد خبر : 169687
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۸:۵۵
-

از نشست‌های آسفالت معابر تا احداث بوستان‌های جدید در سمنان

از نشست‌های آسفالت معابر تا احداث بوستان‌های جدید در سمنان

به گزارش قائم آنلاین، بوستان‌های سطح شهر و معضلات برخی از این بوستان‌های محله‌ای اعم از روشنایی، ترمیم جداول، مبلمان پارکی، جایگاه بازی کودکان و ست‌های ورزشی مهم‌ترین بحث این روزها در شورای شهر سمنان است. پنجاه و هفتمین کمیسیون عمران، شهرسازی و خدمات شهری شورای شهر سمنان          با بررسی حفاری‌های غیراصولی شرکت‌های حفار و

به گزارش قائم آنلاین، بوستان‌های سطح شهر و معضلات برخی از این بوستان‌های محله‌ای اعم از روشنایی، ترمیم جداول، مبلمان پارکی، جایگاه بازی کودکان و ست‌های ورزشی مهم‌ترین بحث این روزها در شورای شهر سمنان است.

پنجاه و هفتمین کمیسیون عمران، شهرسازی و خدمات شهری شورای شهر سمنان          با بررسی حفاری‌های غیراصولی شرکت‌های حفار و مرمت و بازپیرایی بوستان‌های سطح شهر دوشنبه‌شب تشکیل شد.

عدم اجرای لایحه مدیریت واحد شهری

مجید نظری، رئیس کمیسیون عمران شورای شهر سمنان ضمن تقدیر از اجرای آسفالت برخی معابر اصلی سمنان گفت: آسفالت معابر شهری، ترک‌ها و نشست‌های زیادی دارد که از حفاری‌های غیراصولی و پی‌درپی شرکت‌های حفار به‌ جای مانده است.

وی افزود: حفاری‌ها علاوه بر ایجاد مزاحمت برای تردد شهروندان، همواره در معابری اجرا می‌شوند که آسفالت جدیدی دارد؛ بهینه‌سازی عملیات حفاری یکی از قسمت‌های پرهزینه برای شهرداری‌هاست و متأسفانه این حفاری‌های وقت و بی‌وقت مهم‌ترین دشمن آسفالت است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر سمنان ادامه داد: تعامل سازنده و هماهنگی بین دستگاه‌های حفار در اجرای پروژه‌های خدمات‌رسان به شهروندان، قطعاً سهولت و تسریع در امر خدمت‌رسانی را فراهم می‌سازد.

نظری تأکید کرد: به علت عدم اجرای لایحه مدیریت واحد شهری در سطح کشور و خسارات زیاد به شبکه معابر و همچنین با توجه به افزایش قیمت قیر از یک طرف و لزوم ساماندهی آسفالت معابر به‌واسطه اجرای مکرر نوار حفاری‌ها و خسارت وارده ناشی از بارندگی‌های متناوب، مقرر شد تا نسبت به تأمین اعتبار لازم برای تهیه قیر و اجرای آسفالت تا پایان سال جاری به میزان دو برابر بودجه مصوب در دستور کار قرار گیرد.

نظری در ادامه در خصوص بوستان‌های سطح شهر و مشکلات آن گفت: فضاهای سبز شهری علاوه بر نقش اجتماعی و اقتصادی در ارتقای سیمای شهری نیز تأثیرگذار هستند و رصد منظم بوستان‌ها ضروری است.

احداث چند بوستان جدید در سمنان

مدیر منطقه ۲ شهرداری سمنان نیز در این نشست، ضمن ارائه گزارشی از پروژه‌ها و بوستان‌های سطح منطقه گفت: دستور احداث چند بوستان در منطقه دو در دستور کار قرار گرفت و عملیات آن آغاز شد و چند بوستان دیگر نیز تا ماه آینده عملیات عمرانی آن شروع می‌شود.

کوروش حصیرباف افزود: عملیات عمرانی بوستان‌های واقع در شهرک اتحاد با متراژی بالغ‌بر ۱۱ هزار مترمربع، بوستان واقع در شهرک مدیران با متراژی حدود ۶ هزار و بوستان ضلع جنوبی بلوار آیت اله هاشمی به متراژ پنج هزار مترمربع با توجه به بودجه مصوب سال ۹۸ آغاز شده است که امیدواریم تا پایان سال جاری به بهره‌برداری برسد.

حصیرباف ادامه داد: همچنین عملیات اجرایی بوستان‌های واقع در بلوار شهید نوروزی مقابل بیمارستان سینا با متراژ ۶ هزار مترمربع و بوستان واقع در شهرک اتحاد به متراژ ۱۱ هزار مترمربع تا یک ماه آینده پس از انعقاد قرارداد با پیمانکار آغاز خواهد شد.

مدیر منطقه ۲ شهرداری سمنان مرمت جداول، مبلمان پارکی، کف‌پوش، سرویس‌های بهداشتی و ست‌های ورزشی پارک بزرگ معلم را نیز از دیگر موارد مطروحه نام برد که در حال اجراست.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × 4 =