کد خبر : 169720
تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
-

احداث پل در محدوده باغستان سنتی قزوین ممنوع است

احداث پل در محدوده باغستان سنتی قزوین ممنوع است

به گزارش قائم آنلاین، علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاون رئیس جمهور  شامگاه امشب در دیدار با اعضای سمن‌های مرتبط با حوزه گردشگری و میراث فرهنگی اظهار کرد: خوشبختانه سمن‌ها فعالیت خود را به درستی انجام داده و در زمان‌‌هایی که دولت مرتکب خطایی شده درصدد جلوگیری از

به گزارش قائم آنلاین، علی اصغر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاون رئیس جمهور  شامگاه امشب در دیدار با اعضای سمن‌های مرتبط با حوزه گردشگری و میراث فرهنگی اظهار کرد: خوشبختانه سمن‌ها فعالیت خود را به درستی انجام داده و در زمان‌‌هایی که دولت مرتکب خطایی شده درصدد جلوگیری از انجام عمل اشتباه توسط دولت‌مردان برآمدند.

وی با اشاره به اینکه احداث پل در محدوده باغستان سنتی قزوین ممنوع است، افزود: موضوع ساخت پل منتفی شده و همچنین مسیر پل نیز باید تغییر پیدا کند.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد:  باغستان ریه تنفسی شهر محسوب می‌شود و با توجه به نقش آن در جلوگیری از ورود ریزگردها به شهر لازم است که مورد توجه جدی مدیران قرار گیرد.

وی گفت: جهاد کشاورزی متولی مستقیم در این حوزه است و ثبت ملی نیز باعث حفظ آن خواهد شد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: ثبت ملی باغستان مانع تغییر کاربری باغستان و حفظ همیشگی آن می‌شود.

وی با اشاره به درخواست برخی کشاورزان برای ارائه مجوز ایجاد یک اتاقک برای امورات باغداری در باغستان، عنوان کرد: این خواسته به حق و قابل بررسی است اما متاسفانه در گذشته در نزدیکی کوه‌های دماوند و چشمه آب سرد قرار شده بود تا باغداران تنها چند زمین ۸۰ متری را جهت انبار باغ بسازند اما پس از چندی این ۸۰ متر با کاربری انبار، به صدها متر ویلا با کاربری مسکونی تغییر یافت.

معاون رئیس جمهور اظهار کرد: ما نمی خواهیم که این مسئله مجدد تکرار شود اما تلاش خود را به کار می‌بندیم تا شرایط طوری رقم بخورد که باغداران نیز منافعشان حفظ شود.

وی در پایان یادآور شد: با ثبت ملی، ما متولی پاسداشت و حفاظت از این باغات سنتی شده‌ایم و باید با دقت از این باغات صیانت کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو × چهار =