کد خبر : 169488
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۵
-

کتاب‌های برجسته بنیاد پژوهش‌های آستان قدس پیرامون امام هشتم

کتاب‌های برجسته بنیاد پژوهش‌های آستان قدس پیرامون امام هشتم

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود مرویان حسینی در گفت‌وگو ، در خصوص انتشار آثار پژوهشی برجسته درباره سیره و حیات امام رضا (ع) در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس اظهار کرد: در بنیاد پژوهش‌های اسلامی حدود ۲۳۰ اثر درباره امام رضا (ع) منتشر شده که درباره موضوعاتی چون زندگی حضرت، پیام‌ها و معارف

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود مرویان حسینی در گفت‌وگو ، در خصوص انتشار آثار پژوهشی برجسته درباره سیره و حیات امام رضا (ع) در بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس اظهار کرد: در بنیاد پژوهش‌های اسلامی حدود ۲۳۰ اثر درباره امام رضا (ع) منتشر شده که درباره موضوعاتی چون زندگی حضرت، پیام‌ها و معارف حضرت و هم‌چنین در خصوص حرم مطهر و نفایس و زیبایی‌ها و هنر و معماری آن نیز هست و به اعتبار مشهد مقدس که بر آستان حریم امام رضا (ع) شکل می‌گرفته، پیرامون مشهد است.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۲۶ اثر درباره امام رضا (ع) منتشر کردیم که هر کدام از آن‌ها ویژگی‌هایی دارند؛ به عنوان مثال ۶ فقه «احادیث امام رضا و ابنائه الکرام» را منتشر کردیم که اثر آقای سید محمد علی خادمی است و این ۶ جلد پیرامون احادیثی است که از امام رضا (ع) درباره مسائل فقهی منتشر شده و به کسانی که می‌خواهند از منظر فقه معارف امام رضا (ع) را پیگیری کنند، توصیه می‌شود، چون این اثر بسیار ممتاز است و امسال منتشر شده است.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی تصریح کرد: هم‌چنین اثر دیگری با نام «امام رضا (ع)، پیشوای هشتم» تألیف آقای قنبرعلی تیموری داریم که روایتی ساده و در عین حال مستندی از زندگی، هجرت و آموزه‌های امام رضا (ع) برای کسانی است که می‌خواهند شخصیت امام رضا (ع) را بشناسند؛ این کتاب خیلی روان بوده و محورهای گوناگونی را از زندگی امام رضا (ع) گزارش کرده است.

مرویان حسینی خاطرنشان کرد: همین‌طور آثار دیگری را در این زمینه منتشر کردیم؛ به عنوان مثال بحث مناظرات و گفت‌وگوهای علمی که امام رضا (ع) با دانشمندان ادیان دیگر، مسیحی و یهودی و زرتشتی و… داشتند. پیرامون این مسئله اثر خوبی که خیلی هم مورد استقبال زیادی واقع شده، با نام «امام رضا (ع) و روش گفت‌وگوهای علمی» از آقای محمد حکیمی منتشر کردیم.

وی عنوان کرد: به دلیل این‌که امام رضا (ع) از نظر ما محور ائتلاف و وحدت مذاهب اسلامی هستند و همه مذاهب و فرق در خانواده بزرگ اسلام، به امام رضا (ع) ارادت دارند و درباره ایشان در منابع و سیره اجتماعی خود این ارادت را نشان دادند، کتابی را تحت عنوان «الامام الرضا علیه السلام عند اهل سنه» را تألیف کردیم که در واقع از منظر عالمان اهل سنت و کتاب‌های اهل سنت این ارادت تبیین شده که خیلی مورد استقبال علمای اهل سنت هم قرار گرفته و نویسنده آن آقای محمد محسن طبسی است.

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی افزود: تلاش کردیم از ابعاد گوناگون به این قضیه بپردازیم؛ به عنوان مثال ۶ جلد کتاب پیرامون مشاهیر مدفون در حرم رضوی مانند عالمان، اندیشمندان، بزرگان، تجار، مؤمنان، متفکران و… را منتشر کردیم که حتی از کشورهایی مانند آذربایجان، تاجیکستان و افغانستان هستند و کسانی مانند حکام، سلاطین و فقها را که در حرم مطهر مدفون هستند را نیز دربرمی‌گیرد؛ البته ما این آثار را به ۹ زبان غیرفارسی به تناسب مخاطبان منتشر کردیم.

مرویان حسینی بیان کرد: اثر پایانی‌ای که معرفی می‌کنم، اثری است که در موضوع حکمت رضوی و به زبان انگلیسی است، آیت‌الله محمدی ری‌شهری حدود ۳۰۰ روایت را از سخنان عالمانه امام رضا (ع) انتخاب و این سخنان را شرح و توضیح دادند. ما هم این سخنان را به زبان انگلیسی برگردان کردیم که برای انگلیسی‌زبانان استفاده شود.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × پنج =