کد خبر : 169449
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
-

نقشه اطلس کشاورزی قیروکارزین تهیه شد

نقشه اطلس کشاورزی قیروکارزین تهیه شد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی فارس، راهب جوکار اظهار داشت: در راستای مستند سازی آمار مکانی، نقشه اطلس کشاورزی شهرستان قیروکارزین در سال زراعی ۹۷-۹۶ بر پایه تصاویر ماهواره‌ای و سیستم اطلاعات جغرافیایی با برش مراکز خدمات جهاد کشاورزی در سه منطقه تهیه و تائید شد. وی اظهار کرد: بر

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی فارس، راهب جوکار اظهار داشت: در راستای مستند سازی آمار مکانی، نقشه اطلس کشاورزی شهرستان قیروکارزین در سال زراعی ۹۷-۹۶ بر پایه تصاویر ماهواره‌ای و سیستم اطلاعات جغرافیایی با برش مراکز خدمات جهاد کشاورزی در سه منطقه تهیه و تائید شد.

وی اظهار کرد: بر اساس نقشه‌های دور سنجی تهیه شده، شهرستان قیروکارزین در مجموع دارای ۵۸ هزار و ۷۳۶ هکتار اراضی قابل کشت بوده که از این میزان ۳۸ هزار و ۱۲۱ هکتار فعال و ۲۰ هزار و ۶۱۵ هکتار اراضی آیش است.

به گفته وی نیاز به افزایش تولید محصولات کشاورزی، یک نیاز ضروری برای بهبود مدیریت منابع کشاورزی است و برای انجام این کار ابتدا به دست آوردن اطلاعات قابل اعتماد نه فقط در انواع محصولات مختلف، بلکه در کیفیت، کمیت و محل آن بسیار ضروری است.

این کارشناس کشاورزی افزود: این طرح توسط دفتر فن آوری‌های نوین سازمان جهاد کشاورزی استان فارس طراحی، اجرا و به وسیله کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی قیروکارزین بازبینی و نهایی شده است.
وی بیان کرد: استفاده از تصاویر ماهواره‌ای به عنوان یک راه حل اطلاعاتی صحیح و بروز باعث تحلیل درست از بازار کشاورزی شده و می‌توان شرایط فعلی را با هفته، ماه و یا حتی فصل گذشته مقایسه کرد.

جوکار تاکید کرد: با استفاده از اطلاعات با ارزش این داده برنامه ریزی‌های بلند مدت و کوتاه مدت بهتر انجام می‌شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − 2 =