کد خبر : 169571
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۰
-

اکثر تولیدکنندگان با مشکل سرمایه در گردش مواجه هستند

اکثر تولیدکنندگان با مشکل سرمایه در گردش مواجه هستند

به گزارش قائم آنلاین، محمد امامی امین در جریان افتتاح دو پروژه تولیدی و خدماتی در شهرک صنعتی سالاریه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: آنچه امروز بیش از همه تولید کنندگان کشور را با مشکل مواجه کرده و از آن گلایه دارند، موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده است که بر اساس آن،

به گزارش قائم آنلاین، محمد امامی امین در جریان افتتاح دو پروژه تولیدی و خدماتی در شهرک صنعتی سالاریه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه گفت: آنچه امروز بیش از همه تولید کنندگان کشور را با مشکل مواجه کرده و از آن گلایه دارند، موضوع قانون مالیات بر ارزش افزوده است که بر اساس آن، تولید کنندگان ۹ درصد به عنوان مالیات پرداخت می‌کنند.

وی افزود: در اصل مالیات باید بر مصرف اعمال شود تا فشار از روی تولید کنندگان برداشته شده و آنها سبک بال تر، چرخ‌های اقتصادی کشور را به حرکت در آورند.

وی گفت: در حال حاضر لایحه‌ای از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی ارسال شده که امید می‌رود با حمایت و مساعدت نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، این ۹ درصد مالیات به جای تولید کننده، از مصرف‌کننده دریافت شود.

امامی امین تأکید کرد: قانون مالیات بر ارزش افزوده، انتقام گیری از تولید کننده است در صورتی که در اصل هر کس مصرف بیشتری می‌کند، باید مالیات بیشتری نیز پرداخت کند.

وی اظهار کرد: مجموعه استانداری، استاندار تهران و وزیر صمت با جدیت این موضوع را دنبال می‌کنند، شاید حوزه مالیات اظهار کنند که زیرساخت‌ها برای اجرای مالیات بر مصرف آماده نیست، این آمادگی وجود دارد که طرح مورد و قابل اجرای این امر نیز تهیه شود تا زمینه اجرایی شدن آن فراهم شود، تولید کنندگان با مشکل سرمایه در گردش مواجه هستند.

معاون استاندار تهران یکی دیگر از مشکلات تولید کنندگان را، سرمایه در گردش اعلام کرد و افزود: با افزایش قیمت مواد اولیه، اکثر تولیدکنندگان با مشکل سرمایه در گردش مواجه هستند تا بتوانند با افزایش قیمت‌ها مقابله کنند.

وی گفت: با توجه ویژه دولت و حمایت از تولید کنندگان پارچه، شرایط جدیدی پیش روی تولیدکنندگان باز شده تا بار دیگر آن سابقه درخشان تکرار شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

پانزده + ده =