کد خبر : 169468
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
-

اعتراض مشاوران املاک به قیمت‌گذاری‌های بی‌اساس در حوزه مسکن

اعتراض مشاوران املاک به قیمت‌گذاری‌های بی‌اساس در حوزه مسکن

به گزارش قائم آنلاین، قیمت اقلام مختلف و کالاهای اساسی زندگی مردم یک سالی است که دچار نوسان شده است و روز به روز شاهد یک قیمت جدید و بعضا شوکه کننده در برخی اقلام هستیم. رشد قیمت‌ها از ساده‌ترین اقلام یعنی پیاز و سیب‌زمینی گرفته تا پیچیده‌ترین آن‌ها یعنی مسکن، زندگی اکثر مردم را

به گزارش قائم آنلاین، قیمت اقلام مختلف و کالاهای اساسی زندگی مردم یک سالی است که دچار نوسان شده است و روز به روز شاهد یک قیمت جدید و بعضا شوکه کننده در برخی اقلام هستیم.

رشد قیمت‌ها از ساده‌ترین اقلام یعنی پیاز و سیب‌زمینی گرفته تا پیچیده‌ترین آن‌ها یعنی مسکن، زندگی اکثر مردم را تحت الشعاع قرار داده است.

علی‌رغم اینکه عده‌ای با تمام وجود سعی دارند اینگونه القا کنند که مشکلات اقتصادی کشور به دلیل تحریم‌ها است اما تقریبا همه از مردم عادی گرفته تا کارشناسان اقتصادی به این باور رسیده‌اند که درصد بسیار کمی از مشکلات کشور به  تحریم‌ها می‌رسد و عمده این مسائل به دلیل ضعف در قوانین یا نظارت‌‌ها از سوی نهادهای نظارتی است.

وقتی با مردم درباره مسکن و اجاره‌بها هم‌صحبت می‌شوی تقریبا همه آن‌ها سؤال جالبی مطرح می‌کنند که مگر زمین و خانه هم تحریم است که روز به روز گران‌تر می‌شود.

به نظر می‌رسد زمان آن رسیده تا یک ساز و کار مشخص به جای نرخ تورم یا توافق بین موجر و مستاجر یا خریدار و فروشند ملک یا زمین در معاملات مسکن وارد شود تا کمی از سردرگمی‌های مردم در زمینه دغدغه اصلی و همیشگی‌شان که همان خانه است کاسته شود.

گروه اقتصادی خبرگزاری فارس چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگویی با رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرکرد به بحث مسکن و وضعیت قیمت آن در شهرکرد پرداخته که در زیر می‌خوانید.

بعد از ماه رمضان قیمت زمین در شهرکرد کاهش یافته است

محمد رئیسی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: بعد از ماه رمضان امسال قیمت زمین برای خرید و فروش در شهرکرد کاهش داشته است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرکرد افزود: یکی از عادت‌های بد مردم این است که وقتی کالایی گران می‌شود بیشتر برای خرید آن تمایل نشان می‌دهند و زمانی که ارزان می‌شود دیگر نمی‌خرند، در حال حاضر برای بحث خرید و فروش زمین و ملک هم همین وضعیت پیش آمده است.

وی عنوان کرد: در بحث اجاره‌بها چون پای اشخاص حقیقی به میان می‌آید قیمت‌ها توافقی است و هر کس به هر قیمتی که بخواهد اعلام می‌کند، این مسئله‌ای است که دیگر دست مشاوران املاک یا قانون نیست بلکه توافقی بین مستاجر و موجر است.

رنج قیمت مشخصی برای اجاره‌بها وجود ندارد

رئیسی با بیان اینکه قیمت مشخصی برای اجاره‌بها وجود ندارد، ادامه داد: بیشترین رشد اجاره‌بها در شهرکرد مربوط به خیابان‌های کاشانی، ورزش، شریعتی و محله‌هایی است که به ایستگاه اتوبوس نزدیک‌تر هستند، البته واحدهای مسکن مهر منظریه نیز به نوبه خود با افزایش قیمت مواجه هستند.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرکرد تاکید کرد: انتظار می‌رود نهادهایی همچون دادستانی، شهرداری شهرکرد و سازمان نظام مهندسی ساختمان در بحث تعریف سازوکاری جهت تعیین اجاره‌بها و خرید و فروش ملک و زمین ورود کنند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر اگر برای نقل و انتقال زمین یا ملک به شهرداری شهرکرد مراجعه شود یک قیمت مشخص برای آن تعریف شده است، سیستم خرید و فروش و اجاره‌بها نیز باید به همین شکل براساس منطقه‌بندی انجام شود.

قیمت اجاره‌بها براساس نرخ تورم تعیین می‌شود

رئیسی عنوان کرد: در حال حاضر قیمت اجاره‌بها و خرید و فروش ملک یا زمین براساس تورم صورت می‌گیرد که منطقی نیست.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرکرد تاکید کرد: اگر سازوکاری برای خرید و فروش زمین و ملک تعیین شود، به‌عنوان مشاوران املاک از آن استقبال کرده و خود را موظف به اجرای آن می‌دانیم.

قیمت مسکن در چهارمحال و بختیاری بی‌رویه افزایش پیدا کرده است

همچنین عبدالرضا علیمحمدی دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد نیز طی روزهای گذشته ضمن تایید افزایش قیمت مسکن، گفت: قیمت مسکن در این استان بی‌رویه افزایش پیدا کرده است لذا تصمیماتی در این خصوص گرفته شده که به زودی ورود کرده و اقدامات لازم انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، با توجه به گفته‌های رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرکرد و همچنین تصمیماتی که دادستانی این شهر درخصوص وضعیت اجاره‌بها و قیمت زمین گرفته باید منتظر بمانیم و ببینیم که چه وقت قرار است بازار مسکن در شهری که روز به روز گسترده‌تر می‌شود سر و سامان پیدا کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

یک + یازده =