کد خبر : 169463
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰
-

احداث پل معلق در زنجان

احداث پل معلق در زنجان

به گزارش قائم آنلاین، مسعود مرادخانی امروز در گفت‌وگو ، در زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که مجموعه شهری به جدیت پیگیر آن است، فراهم آوردن زمینه‌های سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌های اشخاص و مشارکت مالی و اقتصادی در توسعه شهری به ویژه در حوزه گردشگری و توریسم شهری است. رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی و

به گزارش قائم آنلاین، مسعود مرادخانی امروز در گفت‌وگو ، در زنجان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که مجموعه شهری به جدیت پیگیر آن است، فراهم آوردن زمینه‌های سرمایه‌گذاری و جذب سرمایه‌های اشخاص و مشارکت مالی و اقتصادی در توسعه شهری به ویژه در حوزه گردشگری و توریسم شهری است.
رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر زنجان با بیان اینکه ایجاد زمینه سرمایه‌گذاری یکی از راهبردهای اصلی توسعه پایدار شهری است، گفت: در همین راستا در تلاش هستیم که از ظرفیت شهر زنجان در این حوزه استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه شهر زنجان دارای ظرفیت‌ها، منابع و جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و فرهنگی و اجتماعی شامل امکانات آموزشی و پارک‌های علم و فناوری، جاذبه‌های فرهنگی تاریخی، آئینی و مذهبی است، گفت: همچنین تولید صنایع دستی فلزی از مزایای بالقوه و بالفعل جذب سرمایه‌گذار در توسعه شهری است.
مرادخانی با اشاره به اینکه هم‌اکنون عنوان پروژه‌های سرمایه‌گذاری در قالب بسته‌های مشارکتی در سازمان سرمایه‌گذاری شهرداری زنجان در حوزه‌های مختلف با حمایت و تقویت کمیسیون تخصصی سرمایه‌گذاری و اقتصاد مقاومتی شورای شهر آماده جذب سرمایه‌گذار است، گفت: علاوه بر این ۶ پروژه سرمایه‌گذاری مشارکتی سرمایه‌گذاری نیز در حال انجام است که از جمله آن مجموعه‌های گردشگری و تفریحی زنجان کوه، خانه بوران، پارک گلستان، پارک آبی، میدان عرصه دام، تولید قیر و پارکینگ‌های طبقاتی نمایشگاه خودرویی است که در نوبت فراخوان هستند.
رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر زنجان در تشریح این موضوع گفت: اسناد پروژه پارک آبی جانمایی آن در ابتدای گلشهر کاظمیه مشخص شده است و در مرحله فراخوان است که از سرمایه‌گذاران بومی و غیر‌بومی دعوت می‌شود در این پروژه شرکت کنند و در توسعه شهر، مدیریت شهری را یاری کنند.
وی با بیان اینکه کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای شهر زنجان در حال مطالعه چند پروژه مهم در حوزه گردشگری نیز است، گفت: اسکان موقت مسافران در قالب مسکن اجاره‌ای ارزان قیمت به صورت یک روزه و چند روزه و به صورت کوتاه مدت به منظور فراهم کردن محل اقامت ارزان قیمت هدف تبدیل شهر زنجان به مقصد گردشگری و اقامتی از جمله این مطالعات است.
رئیس کمیسیون اقتصاد مقاومتی و سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر زنجان گفت: این طرح با تبدیل خانه‌های مسکونی خالی شهروندان با ساز و کار مناسب و تحت ضوابط هتل‌داران و صنف مشاورین املاک امکان اسکان مسافرین و گردشگران قابلیت اجرایی دارد.

مرادخانی با بیان اینکه احداث پل معلق در سایت تفریحی و گردشگری گاوازنگ از دیگر طرح‌های مهم جذب سرمایه‌گذار در شهر زنجان است که با اجرای آن می‌توان به رونق اقتصاد شهری کمک کرد، گفت: طراحی و اجرای پل طبیعت در امتداد زنجانرود که با داشتن پل‌های سه‌گانه تاریخی و عمارت تاریخی و باغات  زمینه احیا و جان‌بخشی رگ حیاتی جنوب شهر زنجان را فراهم می‌کند.
عضو شورای شهر زنجان یادآور شد: طرح‌های پیشنهادی جزو طرح‌هایی است که فاز اجرای آنها در برخی از شهرهای کشور انجام شده ولی با توجه موقعیت جغرافیایی و ظرفیت‌های بالقوه زنجان سرمایه‌گذاری در آنها به مراتب از موفقیت بالاتری برخوردار بوده و در شمالغرب شهر به شاخصه‌های اصلی جاذب سفر تبدیل می‌شوند و قطعا ایجاد سایر زیر ساخت‌ها و فعال شدن دیگر جاذبه‌های مغفول مانده شهر و استان را به دنبال خواهد داشت.
مرادخانی از دیگر دستگاه‌های حوزه سرمایه‌گذاری و توسعه گردشگری استان خواست با تغییر رویکرد در برنامه‌ها از سرمایه‌گذاران حوزه شهری بیشتر حمایت کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

8 + 13 =