کد خبر : 169365
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
-

سد چندیر به بهره‌برداری رسید

سد چندیر به بهره‌برداری رسید

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، مدیرعامل این شرکت، هدف از ساخت سد مخزنی چندیر را توسعه منابع آب و خاک، تأمین آب شرب و مهار سیلاب اعلام کرد و گفت: مخزن این سد توان ذخیره ۱۲ میلیون متر مکعب آب و توان تنظیم سالانه ۷ میلیون و ۷۰۰

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی، مدیرعامل این شرکت، هدف از ساخت سد مخزنی چندیر را توسعه منابع آب و خاک، تأمین آب شرب و مهار سیلاب اعلام کرد و گفت: مخزن این سد توان ذخیره ۱۲ میلیون متر مکعب آب و توان تنظیم سالانه ۷ میلیون و ۷۰۰ هزار متر مکعب آب را دارد.

سیدعقیل مرتضوی در مراسم بهره‌برداری از این طرح‌های عمرانی، بیان کرد: سد چندیر از نوع خاکی با هسته رسی است، طول تاج آن ۳۲۰ متر و ارتفاع آن از بستر رودخانه ۴۰ متر است.

او اعتبار هزینه شده برای اجرای طرح سد و شبکه چندیر را بیش از ۱۴۴ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: شبکه آبیاری این سد ۵۶۰ هکتار از زمین‌های منطقه را زیر پوشش می‌برد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای خراسان شمالی توضیح داد: شبکه آبیاری پایاب سد غلامان نیز آب مورد نیاز ۷۷۰ هکتار از زمین‌های پایین دست را تأمین می‌کند و برای ساخت این شبکه آبیاری بیش از ۲۳ میلیارد ریال تومان هزینه شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 + چهارده =