کد خبر : 169198
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۹:۳۰
-

ارائه خدمات مشاوره تلفنی رایگان به ۲۲ هزار نفر

ارائه خدمات مشاوره تلفنی رایگان به ۲۲ هزار نفر

به گزارش قائم آنلاین، صادق سلمانیان امروز در گفت وگو ، در قم با اشاره به وضعیت مراکز مشاوره در استان اظهار کرد: برای ارتقاء سلامت روان، دفتر مشاوره بهزیستی استان قم خدمت زیادی داشت و این دفتر وظیفه صدور مجوز برای مرکز مشاوره در استان را دارد. ۱۹ مرکز مشاوره فعال در استان قم

به گزارش قائم آنلاین، صادق سلمانیان امروز در گفت وگو ، در قم با اشاره به وضعیت مراکز مشاوره در استان اظهار کرد: برای ارتقاء سلامت روان، دفتر مشاوره بهزیستی استان قم خدمت زیادی داشت و این دفتر وظیفه صدور مجوز برای مرکز مشاوره در استان را دارد. ۱۹ مرکز مشاوره فعال در استان قم داریم و فعالیت یک مرکز مشاوره استان فقط در حوزه کودک و نوجوان است.

وی ادامه داد: برگزاری دوره‌های زندگی و خانواده در استان جزو اقدامات بهزیستی استان قم در سال گذشته بود. چهار هزار و ۵۷۶ نفر در سال ۹۷ در این دوره‌ها شرکت کردند و در سال گذشته هزار و ۶۰۴ نفر در آستانه ازدواج در استان قم مورد آموزش قرار گرفتند.

سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم افزود: دوره آموزشی ۶ ساعته با موضوع روان شناسی، بهداشتی و فقهی برای زوجین متقاضی ازدواج برگزار می‌شود. برای ۵۰۰ نفر در سال گذشته در استان قم یارانه مشاوره پرداخت کردیم و در این زمینه ۵۰ میلیون تومان اعتبار صرف شد. همچنین مشاوره تلفنی رایگان با تماس با شماره ۱۴۸۰ ارائه می‌شود و ۲۲ هزار تماس موفق در سال گذشته با این شماره برقرار شد.

سلمانیان با اشاره به عملکرد مراکز مشاوره استان قم اظهار کرد: در سال گذشته بیش از ۱۰ هزار نفر از خدمات مراکز مشاوره استفاده کردند، همچنین با همکاری دادگستری، آموزش‌های پیش از طلاق در استان قم اجرا می‌شود.

سرپرست معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی استان قم از اجرای طرح غربال گری کودکان مضطرب را در استان قم خبر داد و افزود: تاسیس مرکز درمان اختلالات جنسی دارای دستورالعمل است، ولی هنوز روان شناسی در استان قم متقاضی تاسیس چنین مرکزی در استان نبوده، البته به مشاورانی در این زمینه در استان مجوز مشاوره داده شده است.

وی ادامه داد: کارگاه در زمینه درمان اختلال جنسی در استان قم برای مشاوران برگزار کردیم، البته درمانگران در این زمینه در تمام مراکز مشاوره حضور ندارند.

سلمانیان خاطرنشان کرد: ارائه مشاوره سلامت جنسی در مراکز مشاوره برای زوجین صورت می‌گیرد، ارائه و دسترسی به این خدمات مشاوره ای را تشویق می‌کنیم تا زمینه بروز طلاق را کاهش بدهیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهارده − ده =