کد خبر : 169216
تاریخ انتشار : یکشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۰
-

اتمام پروژه انتقال آب بن-بروجن تا پایان سال ۹۹

اتمام پروژه انتقال آب بن-بروجن تا پایان سال ۹۹

به گزارش قائم آنلاین، احمدرضا سدهی سامانی امروز در گفت‌وگو ، در شهرکرد، گفت: طرح انتقال آب بن-بروجن به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم تامین آب شرب چهارمحال و بختیاری در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای استان قرار گرفت. مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب بن-بروجن جزو طرح‌هایی

به گزارش قائم آنلاین، احمدرضا سدهی سامانی امروز در گفت‌وگو ، در شهرکرد، گفت: طرح انتقال آب بن-بروجن به‌عنوان یکی از طرح‌های مهم تامین آب شرب چهارمحال و بختیاری در دستور کار شرکت آب منطقه‌ای استان قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب بن-بروجن جزو طرح‌هایی بود که در اوایل استقلال شرکت آب منطقه‌ای در سال ۸۶ به‌عنوان یک طرح مطالعاتی مطرح شد، افزود: فرآیند مطالعات، تصویب طرح و مجوزهای آن در سال ۹۷ صورت گرفت، این طرح از سال ۹۱ به‌عنوان یک طرح ملی استانی شده با ردیف اجرایی قانونی تعریف شد.

وی با بیان اینکه یکی از اجزای طرح انتقال آب بن-بروجن نقطه آبگیر ایستگاه پمپاژ بوده که در اراضی مالکیت وزارت نیرو قرار دارد، ادامه داد: فوریت وزیر نیرو در بحث تکمیل این طرح صادر شده است به همین دلیل هیچ مشکلی برای ورود به این اراضی وجود ندارد.

سدهی سامانی با تاکید بر اینکه در پروژه بن-بروجن تا رسیدن به آب ۱۸۰ متر باقی مانده که در عرض یک هفته یا ۱۰ روز انجام می‌شود، عنوان کرد: اصلی‌ترین بحث در این طرح سیستم ایستگاه پمپاژ آن است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اولین، بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین ایستگاه تصفیه آب استان با پیشرفته‌ترین تجهیزات الکترومکانیکال در مسیر پروژه انتقال آب بن-بروجن نصب می‌شود، منبع آب مطمئن است اما نیاز است مجموعه تصفیه‌خانه در این مسیر در نظر گرفته شود، این تصفیه‌خانه هم به جهت حجم سازه اجرایی و هم تاسیساتی  که قرار است در آن استفاده شود یکی از نقاط ثقل این طرح است.

وی اضافه کرد: حجم تصفیه‌خانه اجرا شده در طرح انتقال آب بن-بروجن یک هزار و ۷۰۰ لیتر در ثانیه است.

سامانی سدهی تصریح کرد: به جهت تعدد نقاط اجرا و حداقل اعتبارات تصمیم بر این شد، طرح‌هایی که زمان‌بر هستند اول اجرا شوند با همین دیدگاه خط انتقال، بحث‌های تامین لوله، تملک و آزادسازی و… انجام شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای چهارمحال و بختیاری با اشاره به محدودیت‌های مالی دولت، بیان کرد: با توجه به این شرایط سعی شده در طرح انتقال آب بن-بروجن از حداکثر اعتبارات قانونی، تملک دارایی و تبصره‌های قانونی فاینانس داخلی استفاده شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۹۹ طرح انتقال آب بن-بروجن با همه اجزای آن به اتمام برسد و طرح وارد مدار شود، گفت: در زمینه فرآیند اجرای خط لوله چندین عامل مثل تامین لوله، آزادسازی حریم لوله، تملک زمین و… می‌تواند تاثیرگذار باشد به همین دلیل در اولین فرصت مابقی عملیات لوله‌گذاری انجام می‌شود.

سامانی سدهی با تاکید بر اینکه جذب اعتبار نیازمند فرآیندی مثل انعقاد قرارداد، مشخص شدن پیمانکاران اجرایی، تامین مصالح مورد نیاز و… است اما در سال ۹۵ با توجه به اینکه مقدمات کار فراهم نشده بود نتوانستیم بودجه‌ای که برای اجرای طرح بن-بروجن در نظر گرفته شده بود را جذب کنیم و این اعتبار برگشت خورد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − پنج =