کد خبر : 169037
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۵
-

گرینبلات: هیچ طرف اسرائیلی و فلسطینی را وادار به پذیرش طرح معامله قرن نمی‌کنیم

گرینبلات: هیچ طرف اسرائیلی و فلسطینی را وادار به پذیرش طرح معامله قرن نمی‌کنیم

به گزارش قائم آنلاین، جیسون گرینبلات، فرستاده دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه به روزنامه “الشرق الاوسط” اعلام کرد طرحی که ترامپ زمان رونمایی آن را تعیین خواهد کرد طرحی “واقعی” خواهد بود و می‌تواند به نزاع میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها خاتمه ببخشد. وی همچنین تصریح کرد: طرح صلح آمریکا هیچ ارتباطی با راهکار

به گزارش قائم آنلاین، جیسون گرینبلات، فرستاده دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا به خاورمیانه به روزنامه “الشرق الاوسط” اعلام کرد طرحی که ترامپ زمان رونمایی آن را تعیین خواهد کرد طرحی “واقعی” خواهد بود و می‌تواند به نزاع میان فلسطینیان و اسرائیلی‌ها خاتمه ببخشد.

وی همچنین تصریح کرد: طرح صلح آمریکا هیچ ارتباطی با راهکار تشکیل دو کشوری ندارد و این طرح بر پرونده‌های مسکوت حل و فصل وضعیت غزه و تعامل ما با گروه‌هایی مانند جنبش حماس و جهاد اسلامی تمرکز دارد.

گرینبلات ادامه داد: ما هیچ ضمانتی برای برداشتن موانع جز تلاش‌های خالصانه نداریم و نمی‌توانیم طرف‌ها را به بازگشت به میز مذاکرات سوق دهیم، آنچه شایسته است تا آنها را به میز مذاکرات بازگرداند طرح سیاسی معامله قرن است که به طرح اقتصادی آن مرتبط است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه “آیا رهبران کشورهای عربی در حال حاضر برای راضی کردن فلسطینیان جهت قبول این طرح تلاش‌هایی انجام داده‌اند یا خیر؟ ” گفت: منطقه نمی‌داند که در این طرح چه چیزهایی درج شده و این طرح شامل چیست. با علم بر اینکه بخش اقتصادی طرح معامله قرن پیشتر در کارگاه منامه مطرح شد.

وی درباره اشاره‌هایی که درباره طرح از بابت قضایایی نظیر مرزها، تبادل اراضی، شهرک‌ها، وضعیت قدس و آوارگان مطرح شده گفت: متاسفانه نمی‌توانم چیزی بگویم این روند حساس است و هیچ دلیلی برای اعلام چیزی که به مخالفان اجازه نابودی این طرح را می‌دهد، وجود ندارد ما خواهان حل کامل و اجازه به افراد برای بررسی طرح هستیم زمانی که جزئیات طرح را ببینند تصور می‌کنیم عاقلانه‌تر، شفاف‌تر و مناسب‌تر نقد کنند.

فلسطینیان پیشتر با معامله قرن مخالفت و کارگاه منامه را تحریم کردند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار + 15 =