کد خبر : 168898
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۹:۰۰
-

مراکز شتاب‌دهنده بازوی کانون کارآفرینی در استان‌ها باشند

مراکز شتاب‌دهنده بازوی کانون کارآفرینی در استان‌ها باشند

به گزارش قائم آنلاین، رحیم سرهنگی در حاشیه برگزاری اختتامیه دوره تربیت مربی مراکز شتاب‌دهنده کشور که به میزبانی هلال احمر استان تهران انجام شد در گفت‌و‌گو ، اظهار کرد: نخستین و مهم‌ترین قدم و مهارت در راه‌اندازی کسب‌وکار و هم در راه‌اندازی مرکز شتاب‌دهنده که به نوعی مرکز اشتغال است، شبکه‌سازی است. ادامه داد:

به گزارش قائم آنلاین، رحیم سرهنگی در حاشیه برگزاری اختتامیه دوره تربیت مربی مراکز شتاب‌دهنده کشور که به میزبانی هلال احمر استان تهران انجام شد در گفت‌و‌گو ، اظهار کرد: نخستین و مهم‌ترین قدم و مهارت در راه‌اندازی کسب‌وکار و هم در راه‌اندازی مرکز شتاب‌دهنده که به نوعی مرکز اشتغال است، شبکه‌سازی است.

ادامه داد: نیروهای جوان که به‌عنوان شتاب‌دهنده دوره‌های تخصصی و مربیگری را پشت سر گذاشتند کار سختی جهت شبکه‌سازی دارند.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: شتاب‌دهندگان ممکن است دانش یک حوزه را کسب نمایند و یا ممکن است تجربه‌هایی را داشته باشند اما مهم‌ترین هدف در بحث کارآفرینی و اشتغال قبل از شبکه‌سازی مهارت ساختار شبکه است.

وی ادامه داد: هلال‌احمر استان تهران با همکاری سازمان جوانان هلال‌احمر کشور یک هفته دوره تربیت مربی مراکز شتاب‌دهنده که از اعضای جوانان هلال‌احمر هستند را میزبانی کرد، اما قطعاً این افراد و امثال این‌ها در استان‌های خود با چالش‌های فراوانی روبرو خواهند شد.

سرهنگی گفت: کارآفرینان در گام‌های نخست قطعاً به مشکل برمی‌خورند و لازم است قبل از هر کاری و به هر طریقی هدف‌های خود را به دیگر معرفی کنند که گام نخست شبکه‌سازی است.

وی بیان کرد: در فضای کسب‌وکار انرژی فرد باید چند برابر فضاهای دیگر باشد زیراکه در گام‌های نخست که به‌عنوان ایده‌پرداز مراکز شتاب‌دهنده یا کارآفرین فعالیت خود را آغاز می‌کنند با مشکلات متعددی ازجمله ورود سرمایه‌گذار دیگر غیر از خود و حمایت‌کننده به پروژه‌های مختلف هستند که باید در گام اول شبکه‌سازی یعنی تبلیغات به‌خوبی فعالیت و ایده جدید ارائه کنند.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی وزارت کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: وظیفه اصلی در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان‌های سراسر کشور بحث کارآفرینی و اشتغال است؛ دغدغه همه همکاران ما در استان‌ها این است که یک عملکرد مثبتی در بحث کارآفرینی و اشتغال انجام دهد و اعضای مراکز شتاب‌دهنده می‌توانند بهترین کمک را در خصوص ایجاد اشتغال انجام دهند.

سرهنگی اضافه کرد: به اعضای جدید مراکز شتاب‌دهنده توسعه می‌کنم حداقل یک سال به‌صورت اشتراکی فعالیت کنند تا کمترین هزینه را داشته باشند تا بتوانند خودکفا باشند.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تصریح کرد: گام بعدی که مراکز شتاب‌دهنده چه به‌صورت مشارکتی چه به‌صورت مستقل باید بردارند ایجاد مراکز جامع به‌خصوص در استان‌های بزرگ است که تمامی ایده پردازان را جهت رشد استان خود در یک مرکز جمع‌آوری کرده و از ایده‌های افراد بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: حوزه گردشگری و صنایع غذایی از بخش‌هایی که در اکثر کشور حرف نخست را می‌زند و هرلحظه منتظر ایده جدید هستند که مراکز شتاب‌دهنده و کارآفرینان باید به این دو حوزه جهت اشتغال بیشتر به‌خوبی ورود پیدا کنند.

سرهنگی در خصوص برگزاری کلاس‌های تربیت مربی مراکز شتاب‌دهنده خاطرنشان کرد: گام بسیار مؤثری برای ایجاد مراکز شتاب‌دهنده انجام شده است که جمعیت هلال‌احمر با کمک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزارت کشور اولین دوره تربیت مربی مراکز شتاب‌دهنده هلال احمر را برگزار و این نوید را خواهیم داد تا مجوز فعالیت به صورت اشتراکی را برای قبول‌شدگان در این دوره صادر کنیم.

مدیرکل دفتر توسعه کارآفرینی و بهره‌وری نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اضافه کرد: قطعاً کارآفرینان مجوزهای لازم را جهت فعالیت دریافت کنند تا به مشکل برنخورند و حاضر هستیم جهت تأمین فضای مناسب اشتغال در هر استان تا آنجا که قانون به ما اجازه دهد با دیگر ارگان‌ها مانند فنی و حرفه‌ای و یا شهرداری‌ها جهت دریافت یک مکان برای اشتغال رایزنی کنیم.

سرهنگی عنوان کرد: ما در هر استان یک کانون کارآفرینی داریم و این کانون به نوعی اتاق فکر استانداران در حوزه کارآفرینی است و کارآفرینان بزرگی در این کانون قرارگرفته‌اند که با توجه به مشغله بالای کاری وقت شبکه‌سازی ندارند و به مراکز شتاب‌دهنده توسعه می‌کنیم می‌توانند در راستای شبکه‌سازی جهت اشتغال ایده‌های خود را به کانون کارآفرینی در هر استان ارائه دهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + دوازده =