کد خبر : 169140
تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۳۰
-

شهنازی: بدون هواداران برابر لهستان حرفی برای گفتن نداشتیم

شهنازی: بدون هواداران برابر لهستان حرفی برای گفتن نداشتیم

به گزارش قائم آنلاین، تیم ملی والیبال ایران در مرحله نهایی لیگ ملت‌های با شکست برابر لهستان (۳ بر ۱) و برزیل (۳ بر ۲) از صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات بازماند. ناصر شهنازی، مربی سابق تیم ملی در گفت‌وگو ، به عملکرد ایران در این مسابقات اشاره کرد و گفت: امسال در لیگ

به گزارش قائم آنلاین، تیم ملی والیبال ایران در مرحله نهایی لیگ ملت‌های با شکست برابر لهستان (۳ بر ۱) و برزیل (۳ بر ۲) از صعود به مرحله نیمه نهایی مسابقات بازماند. ناصر شهنازی، مربی سابق تیم ملی در گفت‌وگو ، به عملکرد ایران در این مسابقات اشاره کرد و گفت: امسال در لیگ ملت‌ها با تمام قوا شرکت کردیم و هدفمان صعود به دور نهایی بود که این امر محرز شد. صعود به مرحله نهایی افتخار بزرگی برای ایران محسوب می‌شود ولی این حضور به عوامل مختلفی مثل جوان‌گرایی خیلی از تیم‌ها، استفاده از بازیکنان ذخیره و جوان، تفکرات حرفه‌ای حاکم بر لژیونرهای تیم ما و دو میزبانی در ایران مربوط می‌شود که کمک کرد با فراغ بال به مرحله نهایی صعود کنیم تا بعد از ۲۰۱۴ که چهارم شدیم برای دومین بار در این مرحله حضور خوبی داشته باشیم.

او در ادامه افزود: شرایط مهیا بود که جز چهار تیم برتر مسابقات باشیم اما حضور لهستان آماده و مربی باهوش و با فکر این تیم، با آینده‌نگری از تیم دوم خود استفاده و برنامه‌های خوبی را اجرا کرد، اجازه نداد برنامه‌های از پیش تعیین شده ایران به واقعیت بپیوندد. در گروهی قرار گرفتیم که همه معتقد بودند برزیل و ایران صعود می‌کنند اما لهستان فراتر از تصورمان بود و بازی‌های بسیار خوبی انجام داد. به مربی این تیم تبریک می‌گویم که شجاعت به خرج داد.

شهنازی عملکرد هینن، سرمربی لهستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: عملکرد این مربی کلاس درسی برای ما مربیان بود و نشان داد استفاده از حس مبارزه‌جویی، خودباوری، راهنمایی خوب بازیکنان جوان، استفاده از آنالیز برای شناخت تیم‌ها و اعتماد به جوانان ثمره دارد. او علاوه بر اینکه ثمره این کار را در همین مسابقات دید، آینده خوبی برای والیبال کشورش مهیا کرد.

او میزبانی ایران را عامل پیروزی تیم ملی در مرحله مقدماتی برابر لهستان دانست و اظهار کرد: در مرحله نهایی مقابل لهستان حرفی برای گفتن نداشتیم و این حریف بود که با برنامه، تاکتیک و شناخت خوب از لحظه به لحظه بازی مغلوبمان کرد. اگر در مرحله مقدماتی لهستان را شکست دادیم با توجه به میزبانی خوب ارومیه بود. هواداران کمک بسیار زیادی به تیم ایران کردند اما مرحله نهایی مرحله تاکتیک است و مربیان خیلی روی عملکرد تیمشان تأثیر دارند.

او در این مورد افزود: هینن نشان داد مربی باهوشی است و شناخت ۱۰۰ درصدی از تیم ما داشت اما ایران از این شناخت عاجز بود و نتوانست در برابر برنامه‌های این مربی عرض اندام کند. در نتیجه وقتی حمایت پرشور مردم نبود، کارایی لازم را نداشت و در نهایت مغلوب شد. لهستان با وجود این مربی و اضافه شدن برخی بازیکنان اصلی مثل لئون حرف اول را در دنیا می‌زند و آینده برای این تیم است.

شهنازی در مورد بازی شب گذشته ایران و برزیل گفت: در این بازی شروع خوبی نداشتیم. برزیل حتی آمادگی کامل را نداشت و مثل همیشه نبود. این تیم ضعف‌های بسیاری در دریافت داشت، از لئال، بازیکن دریافتی خود هم استفاده نگرد و روونته (پاسور اصلی برزیل) را نیز در طول بازی به کار گرفت. تیم ایران هم در دو ست اول به ویژه دریافت مشکل داشت. سرویس‌های خوبی نزد و به نظرم برزیل بازی‌اش را به ایران تحمیل کرد.

او در ادامه افزود: تیم ما در بخش آنالیز مشکل دارد هرچند آنالیزور خوب و کار درستی داریم اما اعتقاد سرمربی به او بحث دیگری است و نمی‌دانم این اعتقاد وجود دارد یا نه. از ست سوم به بعد که میلاد عبادی پور شرایط ایده آل خود را به دست آورد، سعید معروف همان سعید همیشگی شد و حضرت‌پور در دریافت‌ها کمک کرد شرایطمان خوب شد، اما قصه ست پنجم متفاوت بود. در عین اینکه شروع خوبی داشتیم و حتی هشت بر پنج جلو افتادیم اما به دلیل شرایط روحی و روانی اذیت شدیم. اگر از بیرون این شرایط کنترل می‌شد امکان اداره بهتر بازی را داشتیم. تجربه بالای بازیکنان حریف به آنها کمک کرد تا در حالی که سه امتیاز عقب بودند بازی را با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ به پایان برسانند و هفت امتیاز بگیرند. نتوانستیم کنترل بازی را در شرایط حساس مسابقه به دست بگیریم و متأسفانه در عین شایستگی از دور مسابقات حذف شدیم.

مربی سابق تیم ملی در مورد عملکرد ایگور کولاکوویچ گفت: با توجه به انگیزه و خودباوری که از زمان ولاسکو در تیم ایران ایجاد شده است، بازیکنانمان پتانسیل بالایی دارند ولی شرایط و نوع استفاده از این پتانسیل هنر مربی است. به نظرم خیلی کم این اتفاق افتاد. تیم ملی نیاز به مربیان با سبک ایتالیا، آرژانتین و بلوک غرب دارد تا از این پتانسیل نهایت استفاده را بکنند. با تمام احترامی که برای کولاکوویچ قائل اما به نظرم بیشتر از این می‌توانستیم در شرایط حساس به بازیکنان کمک کنیم. در نهایت این امر میسر نشد و اسیر تاکتیک مربیان برزیل و مخصوصاً لهستان شدیم.

او در ادامه بیان کرد: تا المپیک ۲۰۲ با کولاکوویچ قرارداد داریم و باید با این شرایط بسازیم و پیش برویم. امیدوارم خود ما مربیان روز به روز علم و دانشمان را بهتر کنیم و از مربیان دیگری چون هینن استفاده کنیم.

مربی سابق تیم ملی گفت: حذف از لیگ ملت‌ها چیزی از شایستگی بازیکنان ایران کم نمی‌کند. آنها خیلی تلاش کردند. حضور در مرحله نهایی برای ایران پیشرفت خوبی بود ولی اگر در شرایط حساس مسائل روانی را که خارج از کنترل بازیکنان است اداره می‌کردیم نتیجه بهتری رقم می‌خورد اما این کمک از سوی مربی محسوس نبود. در نهایت امیدوارم از این تجربه برای مسابقات جهانی، المپیک و آسیایی استفاده شود.

شهنازی در پایان بیان کرد: برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم. بازیکنان باید ریکاوری خوبی داشته باشند. باختیم اما باید تجربه‌مان را بیشتر کنیم.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

13 + 14 =