کد خبر : 168787
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۵
-

توافق مخالفان و دولت ونزوئلا بر سر ایجاد کمیته دائمی مذاکرات برای برون رفت از بحران

توافق مخالفان و دولت ونزوئلا بر سر ایجاد کمیته دائمی مذاکرات برای برون رفت از بحران

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اظهارات خوش‌بینانه بعد از برگزاری سومین دور مذاکرات میان مخالفان دولت ونزوئلا و نمایندگان این دولت در نروژ مطرح شدند. سومین دور مذاکرات اواخر چهارشنبه با حمایت شهر اسلو خاتمه پیدا کرد. نروژ میانجیگر و تسهیل‌کننده برگزاری این مذاکرات بود. با این حال مقام‌ها از

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اظهارات خوش‌بینانه بعد از برگزاری سومین دور مذاکرات میان مخالفان دولت ونزوئلا و نمایندگان این دولت در نروژ مطرح شدند.

سومین دور مذاکرات اواخر چهارشنبه با حمایت شهر اسلو خاتمه پیدا کرد. نروژ میانجیگر و تسهیل‌کننده برگزاری این مذاکرات بود. با این حال مقام‌ها از دادن اطلاعات بیشتر درباره آنچه طی سه روز برگزاری سومین دور مذاکرات در کشور جزیره‌ای “باربادوس” واقع در حوزه کارائیب بحث شده، خودداری کردند.

در همین راستا “اینه اریکسن سوریدساید”، وزیر خارجه نروژ در بیانیه‌ای اعلام کرد: به این ترتیب در نظر گرفته شد که طرف‌های مذاکرات به رایزنی‌ها به منظور پیشبرد این مذاکرات ادامه دهند.

در بیانیه وزارت خارجه نروژ آمده است: ما اعلام می‌کنیم نمایندگان بازیگران سیاسی اصلی در ونزوئلا به مذاکرات‌شان که در شهر اسلو آغاز شد، ادامه می‌دهند. ما بر اهمیت این‌که طرف‌های مذاکرات حداکثر احتیاط را از بابت اظهارنظرها و بیانیه‌هایشان درباره این فرآیند نشان دهند، تاکید می‌کنیم.

وزارت خارجه نروژ اظهار کرد: دو طرف بر سر تشکیل کمیته مشترک برای بررسی راه‌های عبور از بحران سیاسی در کشور توافق کردند.

طبق بیانیه این وزارتخانه، نمایندگان طرف‌های سیاسی اصلی در ونزوئلا به مذاکرات خود ادامه می‌دهند و در این روند کمیته‌ای تشکیل می‌شود که اساسی دائمی و مستقیم خواهد داشت تا راه حلی مورد توافق حاصل شود. این گام در چارچوب امکاناتی است که قانون اساسی ونزوئلا اجازه می‌دهد.

این مذاکرات در ماه مه گذشته در نروژ به منظور رفع بن‌بست سیاسی میان دولت و مخالفان ونزوئلا آغاز شد.

خورخه رودریگز، وزیر اطلاع‌رسانی ونزوئلا نیز که سرپرست هیئت نمایندگی این دولت برای مذاکرات بوده در توییتر نوشت که دور سوم مذاکرات در باربادوس خاتمه یافت.

نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا در برنامه‌ای تلویزیونی همراه با هکتور رودریگز یکی از اعضای هیئت نمایندگان ونزوئلا اعلام کرد: طرف‌های مذاکرات تصمیم گرفته‌اند به فرآیند گفت‌وگو “به شکلی دائمی” ادامه دهند.

مقام‌های دو طرف مذاکرات به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفتند که این مذاکره‌کنندگان فعلاً تصمیم گرفته‌اند که موضوع پرمناقشه برگزاری انتخابات را تا زمان خاتمه مذاکرات رها کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

12 − یک =