کد خبر : 168669
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۰
-

کاهش وابستگی به نفت در سایه ارتباط صنعت با دانشگاه

کاهش وابستگی به نفت در سایه ارتباط صنعت با دانشگاه

به گزارش قائم آنلاین، برات قبادیان در همایش ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار ”تاپ با بیان این که سیاست غلط عرضه محور بودن تربیت نیروی انسانی در کشور باید به سمت تقاضا محوری حرکت کند، اظهار کرد: باید با تغییر سیاست‌های تربیت نیروی انسانی در کشور و نگاه به توانمندی‌های پژوهشگران داخلی از

به گزارش قائم آنلاین، برات قبادیان در همایش ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار ”تاپ با بیان این که سیاست غلط عرضه محور بودن تربیت نیروی انسانی در کشور باید به سمت تقاضا محوری حرکت کند، اظهار کرد: باید با تغییر سیاست‌های تربیت نیروی انسانی در کشور و نگاه به توانمندی‌های پژوهشگران داخلی از طریق بهره‌وری از سرمایه انسانی کشور، صنایع و دانشگاه‌های ایران اسلامی را در مسیر توسعه و شکوفایی قرار دهیم.

وی یادآور شد: کاهش وابستگی به نفت در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در سایه ارتباط اصولی صنعت با دانشگاه امری تحقق پذیر است و همه نهادهای ذی ربط باید در این راستا گام‌های عملی مؤثری بردارند.

قبادیان با اشاره به اینکه آذربایجان غربی نهمین استان کشور است که طرح ملی تاپ (توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار) در آن رونمایی می‌شود تصریح کرد: اجرای این طرح می‌تواند در توسعه صادرات، اشتغال پایدار جوانان دانش آموخته، بهره‌وری تولید و احیای ارتباط دانشگاه با صنعت تحولات اساسی ایجاد کند.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت با بیان اینکه امروزه دانشگاه‌های نسل اول به عنوان دانشگاه‌های آموزش محور پاسخگوی نیازهای جامعه نیست تصریح کرد: در مقطع کنونی مراکز دانشگاهی کشور باید به سمت پژوهش‌های کاربردی، کارآفرینی و تولید ثروت از ایده‌های نو حرکت کنند، در حالی که همچنان برخی دانشگاه‌های کشور همچنان در سطح دانشگاه‌های نسل اول درجا می‌زنند.

وی افزود: پژوهش‌های انجام گرفته در دانشگاه‌ها باید بتواند قسمتی از مشکلات جامعه را حل کند و امروز علمی که تولید ثروت برای کشور نکند، شایسته و مطلوب جامعه دانشگاهی ایران نیست.

قبادیان گفت: در حال حاضر آمار دقیقی از صنایع کشور در دسترس نیست و نیازهای علمی و فناوری صنایع کشور به طور شایسته پایش نشده است و لذا صنایع کشور باید در راستای افزایش بهره‌وری و توسعه خود دست به دامان دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور باشند.

وی اظهار کرد: برای تقویت اعتماد بین صنعت و دانشگاه، مراکز دانشگاهی کشور نیز به سمت تربیت نیروی مهارت محور و آچار به دست حرکت کنند و این در حالیست که خروجی فعلی بیشتر دانشگاه‌های کشور صرفاً آمار بیکاری را افزایش می‌دهد.

معاون آموزش، پژوهش و فناوری وزیر صنعت با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید رویکرد ماموریتگرا و دغدغه حل چالش‌های مختلف کشور را داشته باشند، تصریح کرد: صنعت هیچ کشوری توسعه پیدا نکرده مگر از طریق توسعه علمی و بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاهی خود. بنابراین صنعت و دانشگاه در کشور باید اهتمام ویژه در تحکیم ارتباط بین یکدیگر داشته باشند.

به گزارش ایسنا، در پایان این همایش از طرح ملی توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار ”تاپ” با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در آذربایجان غربی رونمایی شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

3 × دو =