کد خبر : 168560
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۰
-

در آغاز سفر به آمریکا؛ رئیس‌جمهور تایوان نسبت به “تهدید نیروهای خارجی” هشدار داد

در آغاز سفر به آمریکا؛ رئیس‌جمهور تایوان نسبت به “تهدید نیروهای خارجی” هشدار داد

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، کشور چین، از آمریکا خواسته است تا به تسای اینگ‌وون، رئیس‌جمهور تایوان در جریان سفر خارجی‌اش اجازه ترانزیت از خاک آمریکا را ندهد. چین، تایوان را به عنوان یکی از استان‌های خود می‌داند. تسای در این سفر در کل چهار شب در خاک آمریکا خواهد بود

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری رویترز، کشور چین، از آمریکا خواسته است تا به تسای اینگ‌وون، رئیس‌جمهور تایوان در جریان سفر خارجی‌اش اجازه ترانزیت از خاک آمریکا را ندهد. چین، تایوان را به عنوان یکی از استان‌های خود می‌داند.

تسای در این سفر در کل چهار شب در خاک آمریکا خواهد بود دو شب در راه رفت و دو شب در راه برگشت از سفرش به چهار متحد دریای کارائیب. او به نیویورک می‌رود و در راه بازگشت احتمالا در دنور توقفی خواهد داشت.

مدت حضور تسای در آمریکا کمی بیش از حد معمول است.

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که سیاست “چین واحد” آمریکا تغییر نکرده است؛ طبق این سیاست، دولت واشنگتن، پکن را به رسمیت می‌شناسد اما با تایپه نیز همکاری می‌کند.

تسای در فرودگاه بین‌المللی تایپه اعلام کرد که طی سفرش، ارزش‌های شفافیت و آزادی را با هم‌پیمانان تایوان به مباحثه خواهد گذاشت و ابراز امیدواری کرده است که فضای فعالیت بین‌المللی بیشتری برای تایوان ایجاد شود.

وی بدون ذکر نام خاصی اظهار داشت: دموکراسی ما، آسان به دست نیامده است و حال با تهدید و نفوذ نیروهای خارجی مواجه است. چالش‌های پیش روی دموکراسی در تمام دموکراسی های جهان یکسان هستند . ما جهت تضمین ثبات سیستم دموکراسی، با کشورهایی که نظرات مشابهی دارند کار خواهیم کرد”.

تسای که در ماه ژانویه، دوباره به عنوان رئیس‌جمهور تایوان برگزیده شد، همواره خواستار حمایت جامعه بین‌المللی از دموکراسی تایوان در برابر تهدیدهای چین شده است.

دولت چین در سال‌های اخیر، به طور مداوم کشتی‌های نظامی و هواپیماهای خود را برای تحت فشار قرار دادن تایوان ارسال کرده است.

طی این هفته علی‌رغم انتقاد از سوی چین، دولت آمریکا با فروش تسلیحات به ارزش حدودا ۲.۲ میلیارد دلار به تایوان موافقت کرد.

تایوان در بحبوحه فشارها از سوی چین، همواره سعی کرده است تا معاهدات دیپلماتیکش را تقویت کند؛ این فشارها از سوی چین، باعث شده است تا روابط دیپلماتیک تایوان با چند کشور هم‌پیمان خود به خصوص در کارائیب و آمریکای لاتین، کاهش پیدا کند.

علاوه بر آمریکا، تسای از سنت وینسنت و گرنادین‌ها، سن لوئیس، سن کیتس، نویس و همچنین هائیتی نیز دیدار خواهد کرد.

هم‌اکنون، روابط رسمی تایوان تنها با ۱۷ کشور برقرار است که اکثر آن‌ها، کشورهایی کوچک در آمریکای مرکزی و اقیانوس آرام هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

6 + 1 =