کد خبر : 168651
تاریخ انتشار : پنج شنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
-

برگزاری نشست شورای راهبردی همایش شهید حاج ماموستا شیخ الاسلام در سنندج

برگزاری نشست شورای راهبردی همایش شهید حاج ماموستا شیخ الاسلام در سنندج

به گزارش قائم آنلاین، رئیس حوزه هنری استان کردستان، گفت: همایش نکوداشت دهمین سالگرد شهید ماموستا شیخ الاسلام در سنندج با هدف بررسی روش، سیره و نقش این شهید در ترویج اندیشه‌های تقریبی برگزار خواهد شد. امین مرادی، امروز (۲۰ تیر) در نشست شورای راهبردی همایش شهید حاج ماموستا شیخ الاسلام که در دفتر نماینده

به گزارش قائم آنلاین، رئیس حوزه هنری استان کردستان، گفت: همایش نکوداشت دهمین سالگرد شهید ماموستا شیخ الاسلام در سنندج با هدف بررسی روش، سیره و نقش این شهید در ترویج اندیشه‌های تقریبی برگزار خواهد شد.

امین مرادی، امروز (۲۰ تیر) در نشست شورای راهبردی همایش شهید حاج ماموستا شیخ الاسلام که در دفتر نماینده معزز ولی فقیه برگزار شد، اظهار کرد: حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در راستای عمل به منویات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، الگوسازی برای نسل جوان با معرفی شخصیت‌های برتر دینی، علمی، فرهنگی و انقلابی جهان اسلام نخستین همایش نکوداشت شهید ماموستا محمد شیخ الاسلام نماینده مردم شریف کردستان در مجلس خبرگان رهبری را برگزار می‌کند.

وی تصریح کرد: حوزه هنری در ۲ بخش تحت عنوان شب خاطره و ثبت و ضبط رشادت‌های رزمندگان در دفاع از مرزهای کشور در هشت سال دفاع مقدس، برنامه‌های مختلفی را برگزار کرده است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان، عنوان کرد: مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند که استان کردستان سرزمین مجاهدت‌های خاموش و فداکاری‌های بزرگ است و همچنین شهدای کردستان مظلومانه تر از سایر شهدا دیگر هستند.

مرادی با اشاره به دهمین سالگرد شهید ماموستا شیخ الاسلام، تصریح کرد: هدف از برگزاری این همایش بررسی روش، سیره و نقش شهید ماموستا شیخ الاسلام در ترویج اندیشه‌های تقریبی، تلاش برای تحکیم پایه‌های وحدت و همدلی در کشور، معرفی جایگاه و شخصیت شهید ماموستا محمد شیخ السلام در جهان اسلام، بررسی ظرفیت‌های فرهنگی و دینی منطقه در راستای نیل به هدف متعالی تمدن سازی انقلاب اسلامی و الگوسازی در بین نسل جوان از جمله اهداف این همایش است.

وی با اشاره به بخش‌های این همایش، ذکر کرد: همایش علمی و پژوهشی بررسی آثار، دیدگاه‌ها، شخصیت و زندگی شهید ماموستا شیخ الاسلام، تولید فیلم مستند، تهیه و انتشار کتاب زندگی نامه، تهیه و تدوین کتاب شرحی بر سخنرانی‌های شهید شیخ الاسلام، تولید محتوا براساس روش‌ها و شیوه‌های جدید و نوین ارتباطی، برگزاری شب خاطره در روز ۲۶ شهریور همزمان با سالروز شهادت این شهید و نامگذاری یکی از معابر اصلی شهر سنندج به نام شهید شیخ الاسلام از جمله بخش‌های آئین نکوداشت این شهید والامقام است.

رئیس حوزه هنری استان کردستان، به محورهای فراخوان مقالات نیز اشاره و خاطرنشان کرد: ماموستا شیخ الاسلام و تقریب مذاهب اسلامی، ماموستا شیخ الاسلام و سرگذشت علمی و دینی، ماموستا شیخ الاسلام و خدمات فرهنگی و اجتماعی، ماموستا شیخ الاسلام و وحدت ملی و انسجام اسلامی، ماموستا شیخ الاسلام و رهبر معظم انقلاب اسلامی، ماموستا شیخ الاسلام و حکومت اسلامی و ماموستا شیخ الاسلام و نسل جوان، فراخوان مقالات این همایش است.

برگزاری همایش شهید شیخ الاسلام موجب ترویج فرهنگ شهادت می‌شود

نماینده ولی فقیه در استان کردستان هم گفت: برگزاری همایش بزرگداشت شهید ماموستا شیخ الاسلام موجب ترویج فرهنگ شهادت‌طلبی در جامعه می‌شود.

به گزارش ایسنا‌، آیت الله سید محمد حسینی شاهرودی امروز (۲۰ تیر) در نشست شورای راهبردی همایش شهید حاج ماموستا شیخ الاسلام که در دفتر نماینده معزز ولی فقیه برگزار شد، اظهار کرد: شهادت چیزی است که انسان خود انتخاب می‌کند و نصیب هرکسی هم نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهادت عالی‌ترین مرگ‌هاست، تصریح کرد: شهید شیخ الاسلام همواره می‌دانست که چه در انتظارش است و شهادت را یک هدیه از سوی خداوند می‌دید و معتقد بود که بالاتر از شهادت در دنیا چیزی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، بیان کرد: امام حسین (ع) به عنوان سیدالشهدا جایگاه ویژه‌ای داشت و همچنین در استان کردستان نیز افرادی از جمله شهید ماموستا شیخ الاسلام این ویژگی را به عنوان شهید دارند.

آیت الله شاهرودی عنوان کرد: شهدا همچون گنج‌هایی هستند که ما باید از وجود آنها بهره مند شویم.

وی ذکر کرد: زنده نگه‌داشتن نام شهدا و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و برگزاری چنین همایشی موجب ترویج شهادت‌طلبی در جامعه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، گفت: افراد بزرگ و علمای برجسته در کشور ارتباط خوبی با شهید ماموستا شیخ الاسلام داشته‌اند و خاطراتی را از این شهید بزرگوار بیان می‌کنند.

آیت الله شاهرودی خاطرنشان کرد: در این راستا با جمع آوری خاطرات این شهید توسط علما و دانشجویان می‌توان یک فرهنگ اصیل را در جامعه ترویج داد.

خاطرات شهید ماموستا شیخ الاسلام ثبت و ضبط شود
رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج هم گفت: متأسفانه ما در زمینه معرفی و پرداختن به شهدا کوتاهی کرده‌ایم و نتوانسته‌ایم دستاورد‌های آنان را جمع آوری کنیم، که می‌طلبد مصاحبه‌ها و خاطرات شهدا از جمله ماموستا شیخ الاسلام را ثبت و ضبط کنیم.

به گزارش ایسنا‌، ماموستا اقبال بهمنی در نشست شورای راهبردی همایش شهید حاج ماموستا شیخ الاسلام که در دفتر نماینده ولی فقیه در کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در طول ۴۰ سال انقلاب اسلامی، یادواره‌های زیادی برای شهدا برگزار شده اما این یادواره‌ها نتوانسته حق مطلب آنان را ادا کند.

وی با اشاره به اینکه شهید ماموستا شیخ الاسلام توسط سلفی‌ها به شهادت رسید، تصریح کرد: اوایل انقلاب نیز گروه‌های کمونیست ملاحیدر فهیم را شهید کردند و در واقع همه تروریست‌ها دستشان در یک کاسه است.

رئیس مرکز بزرگ اسلامی سنندج، بیان کرد: مقام معظم رهبری در مورد یک سخنرانی کوتاه از شهید ماموستا شیخ‌الاسلام، می‌فرمایند که “سخنرانی این شهید بزرگوار را بسیار پرمحتوا و پرمغز شنیدم” که این نشان گر جایگاه بالای او بوده است.

بهمنی افزود: ما نتوانسته‌ایم به خوبی اهداف شهدای روحانی استان را در جامعه تبیین کنیم در واقع شهدای روحانی سختی‌ها و شکنجه‌های زیادی را متحمل شدند لذا لازم است شهدای روحانی را آنگونه که بایسته و شایسته آنان است، معرفی کرد.

وی گفت: متأسفانه ما در زمینه معرفی و پرداختن به شهدا کوتاهی کرده‌ایم و نتوانسته‌ایم دستاورد‌های آنان را جمع آوری کنیم، که می‌طلبد مصاحبه‌ها و خاطرات شهدا از جمله ماموستا شیخ الاسلام را ثبت و ضبط کنیم.

«سید محمد شیخ‌الاسلام» سوم فروردین‌ماه سال ۱۳۱۵ هجری شمسی در خانواده‌ای کاملاً مذهبی در یکی از روستاهای شهرستان بانه از توابع استان کردستان چشم به جهان گشود. او تحت تعالیم محمد شیخ‌الاسلام پدرش قرار گرفت و در فضایی پرورش یافت که ۱۳ نسل پیش از او در راستای رسالت و موجود است.

وی در محضر علمای بزرگ کردستان به تحصیل علوم اسلامی پرداخت تا اینکه در سال ۱۳۳۶ از سوی عالم و استاد بزرگ منطقه، ملا‌باقر مدرس مجاز و به عنوان مفتی اعظم مذهب شافعیه در منطقه شناخته شد. پشتکار وی در طلب علم زبانزد خاص و عام بود به‌طوری‌که جهت یادگیری مطلبی تا ساعت‌ها روی پاهایش می‌ایستاد.

شهید ماموستا شیخ‌الاسلام قریب به ۵۰ سال از عمر خود را به تدریس و تربیت طالبان علم پرداخت که نتیجه آن را می‌توان در تربیت روحانیان و ماموستاهایی دید که همگی آنها از الگوها و نمونه‌های منطقه هستند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هشت − پنج =