کد خبر : 168289
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
-

کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش از مشکلات اصلی واحد‌های تولیدی اردبیل است

کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش از مشکلات اصلی واحد‌های تولیدی اردبیل است

به گزارش قائم آنلاین، رامین صادقی عصر امروز در گفت‌وگو ، در اردبیل اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های کارشناسی انجام یافته از واحد‌های تولیدی سطح استان اردبیل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش جزو اصلی‌ترین دغدغه‌های واحد‌های تولیدی استان است. وی افزود: با توجه به بررسی‌های کارشناسی انجام یافته از کلیه واحد‌های صنفی و

به گزارش قائم آنلاین، رامین صادقی عصر امروز در گفت‌وگو ، در اردبیل اظهار کرد: با توجه به بررسی‌های کارشناسی انجام یافته از واحد‌های تولیدی سطح استان اردبیل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش جزو اصلی‌ترین دغدغه‌های واحد‌های تولیدی استان است.

وی افزود: با توجه به بررسی‌های کارشناسی انجام یافته از کلیه واحد‌های صنفی و تولیدی استان، از جمله مشکلات عمده واحد‌های صنفی می‌توان به کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش، مشکلات مالیاتی، بدهی معوق واحد‌های تولیدی به بانک‌ها، مشکلات ناشی از تحریم در واردات مواد اولیه، قطعات و ماشین آلات و یا پول ناشی از صادرات، بدهی معوق به تامین اجتماعی، مشکل افزایش حق بیمه تامین اجتماعی در سال جاری، مشکلات ناشی از زیرساخت و انشعاب، آب، برق و گاز و مشکلات مربوط به حوزه فروش اشاره کرد.

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل تصریح کرد: در راستای توسعه اقتصادی استان اردبیل و ایجاد اشتغال و رفع مشکل واحد‌های تولیدی و صنعتی، کلیه مشکلات واحد‌های تولیدی بزرگ زیر ذره‌بین قرار داشته به صورت مرتب و روزانه رصد می‌شود و در صورت بروز هرگونه مشکلی در راستای رفع این مشکلات اقدامات عملیاتی انجام می‌گیرد.

افتتاح ۱۹ طرح بزرگ همزمان با سفر رئیس جمهور به اردبیل انجام می‌شود

صادقی با اشاره به افتتاح ۱۹ طرح بزرگ در استان اردبیل افزود: در سفر آتی ریاست جمهوری به استان اردبیل ۱۹ طرح بزرگ صنعتی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که از جمله آن می‌توان به راه‌اندازی مجدد کارخانه نئوپان خلخال، راه‌اندازی فاز دوم شرکت لاستیک سازی آرتاویل تایر، راه‌اندازی مجدد شرکت تارا سبلان اشاره کرد و در کنار آن پیگیری‌های مستمری در راستای برطرف نمودن مشکلات تلاقی زمین شرکت اتوبوس سازی مایوان با شهرک صنعتی، پیگیری برای راه‌اندازی شرکت کامیون سازی حدید مبتکران، پیگیری و برطرف نمودن مشکلات زیرساختی شرکت آرتا پلاست و… انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اقدامات سازمان صمت در سال جاری گفت: از جمله اقدامات مهم این سازمان در سال جاری برگزاری ۴۸ جلسه ستاد تسهیل استان جهت بررسی مشکلات واحد‌های صنعتی بصورت موردی و ارائه راهکار‌های لازم جهت رفع این مشکلات انجام خواهد پذیرفت و همچنین این سازمان در جهت تامین مالی طرح‌های احداثی، بازسازی و نوسازی و سرمایه در گردش واحد‌های صنعتی و معدنی نهایت تلاش خود را به عمل خواهد آورد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: این سازمان در سالجاری برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از حداقل ۱۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ برنامه‌ریزی نموده است و با برنامه‌ریزی این سازمان در سالجاری تعداد ۱۰۰ واحد صنعتی تعطیل و راکد مورد بازدید اعضای ستاد تسهیل با حضور استاندار قرار گرفته و از نزدیک ضمن بررسی مسایل و مشکلات و صدور مصوبات لازم، راهکار‌های لازم برای برطرف نمودن مشکلات آن‌ها اتخاذ و این واحد‌های تولیدی راکد مجدداً شروع به فعالیت خواهند نمود.

اصناف دچار روزمرگی شده است

صادقی با اشاره به نقش اصناف و بازاریان در ایجاد اشتغال در جامعه عنوان کرد: اصناف و بازاریان نقش بسیار مهم و اساسی در توسعه و رونق اقتصادی دارند، اما متاسفانه اکنون بیشتر دچار روزمرگی شده است.

وی ادامه داد: اصناف و بازاریان نقش بسیار مهم و اساسی در توسعه و رونق اقتصادی دارند، اما متاسفانه توانمندی‌های اصناف بالفعل نشده و بیشتر دچار روزمرگی شده است.

اشتغال ۱۱۰ هزار نفری اصناف در اردبیل

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل افزود: بخش اصناف یکی از بزرگترین واحد اقتصادی، خدماتی، تولیدی و صنعتی است به طوریکه ۱۱۰ هزار نفر در بخش اصناف استان مشغول به کار هستند در حالیکه سهم بخش صنعت استان یک پنجم این مقدار یعنی ۲۱ هزار نفر است که این رقم نشان از توانمندی‌های اصناف در ایجاد اشتغال و رفع بیکاری را دارد.

صادقی بیان کرد: جهت خدمات‌رسانی بهتر به اصناف اجرای بند الف تبصره ۱۸ در دستور کار قرار داشته که در این راستا و طبق اطلاع‌رسانی‌های انجام یافته به صنوف تولیدی تا به امروز ۵۰ واحدتولیدی برای بهره‌مندی از تسهیلات این تبصره ثبت نام کرده و به بنک‌های عامل معرفی شده‌اند.

وی ادامه داد: در بحث آموزش نیز برای ایجاد اشتغال‌های ارزان قیمت طرح آموزش در محیط واقعی کار در قالب آموزش استاد شاگردی مورد نظر است که در این راستا نیز اقدامات مناسبی انجام شده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + ده =