کد خبر : 168293
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۰
-

کاهش ۰٫۶ درصدی نرخ بیکاریِ استان قزوین در بهار ۹۸

کاهش ۰٫۶ درصدی نرخ بیکاریِ استان قزوین در بهار ۹۸

به گزارش قائم آنلاین، منوچهر حبیبی، سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری قزوین در گفت‌وگو ، در قزوین گفت: براساس گزارش مرکز آمار ایران که به‌صورت سه ماهه نرخ بیکاری در استان‌ها و کشور را اعلام می‌کند، در  بهار سال جاری نرخ بیکاری در استان قزوین ۱۰٫۶ درصد اعلام شده است. وی افزود: نرخ بیکاری استان

به گزارش قائم آنلاین، منوچهر حبیبی، سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری قزوین در گفت‌وگو ، در قزوین گفت: براساس گزارش مرکز آمار ایران که به‌صورت سه ماهه نرخ بیکاری در استان‌ها و کشور را اعلام می‌کند، در  بهار سال جاری نرخ بیکاری در استان قزوین ۱۰٫۶ درصد اعلام شده است.

وی افزود: نرخ بیکاری استان قزوین در بهار سال گذشته ۱۱٫۲ بوده است، به این معنا که بهار ۹۸ نسبت به بهار ۹۷ نرخ بیکاری در استان قزوین ۰٫۶ کاهش یافته است.

حبیبی خاطرنشان کرد: میانگین نرخ بیکاری کشور ۱۰٫۸ درصد است که نرخ بیکاری سه ماههٔ نخست سال جاری استان قزوین نسبت به میانگین کشوری ۰٫۲ پایین‌تر است.

این مسؤول تصریح کرد: میزان نرخ مشارکت اقتصادی یا همان نسبت جمعیت فعال نیز ۴۱٫۹ درصد است که این رقم نشان‌دهندهٔ این است که تقاضا و میزان مشارکت هم بالا بوده است.

حبیبی در پایان اظهار کرد: از برنامه‌های جدی و از سیاست‌های کلی مسؤولین استان توجه به رونق اقتصادی و مهار بیکاری در استان است و امیدواریم با همکاری‌هایی که دستگاه‌های متولی انجام می‌دهند در این راستا تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت + 9 =