کد خبر : 168358
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵
-

مشارکت اقتصادی مردان بیشتر از زنان است

مشارکت اقتصادی مردان بیشتر از زنان است

به گزارش قائم آنلاین، نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در بهار ۱۳۹۸ حاکی از آن است که تعداد شاغلان در این فصل نسبت به فصل گذشته (زمستان ۱۳۹۷) ۱۰۶۹۷۰۰ نفر و نسبت به فصل مشابه سال گذشته (بهار ۱۳۹۷) ۳۲۱۲۹۳ نفر افزایش پیدا کرده است. همچنین نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر در

به گزارش قائم آنلاین، نتایج طرح آمارگیری نیروی کار در بهار ۱۳۹۸ حاکی از آن است که تعداد شاغلان در این فصل نسبت به فصل گذشته (زمستان ۱۳۹۷) ۱۰۶۹۷۰۰ نفر و نسبت به فصل مشابه سال گذشته (بهار ۱۳۹۷) ۳۲۱۲۹۳ نفر افزایش پیدا کرده است.

همچنین نرخ مشارکت اقتصادی جمعیت ۱۰ ساله و بیشتر در فصل بهار نسبت به فصل گذشته ۱.۱ درصد افزایش یافته که در مقایسه با فصل مشابه سال قبل (بهار ۱۳۹۷) ۰.۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت نیروی کار نشان می‌دهد که در بهار امسال از مجموع ۲۷ میلیون و ۳۳۹ هزار و ۴۳۱ نفر جمعیت فعال کشور، ۲۴ میلیون و ۳۸۲ هزار و ۷۴۴ نفر شاغل و ۲ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۶۸۷ نفر بیکار بوده‌اند.

در حالی که تعداد شاغلان مرد در بهار امسال، ۱۹ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۸۸۵ نفر بوده، تعداد شاغلان زن به چهار میلیون و ۴۶۲ هزار و ۸۵۸ نفر رسیده است.

برابر گزارش مرکز آمار و اطلاعات راهبردی وزارت کار از نتایج طرح آمارگیری، ۹۳۲ هزار و ۸۸۱ نفر از جمعیت بیکار کشور در بهار ۹۸ را زنان و دو میلیون و ۲۳ هزار ۸۰۶ نفر را مردان تشکیل داده‌اند.

نرخ مشارکت اقتصادی کشور در بهار امسال ۴۰.۶ درصد بوده و بیانگر آن است که مردان با ۶۵ درصد نسبت به زنان با ۱۶.۱ درصد بیشترین میزان مشارکت اقتصادی را داشته‌اند.

میزان نرخ مشارکت اقتصادی کشور نسبت به بهار سال گذشته ۰.۵ درصد کاهش داشته اما نسبت به زمستان سال ۹۷ از رشد ۱.۱ درصدی برخوردار بوده است؛ با این حال نرخ بیکاری کشور در بهار ۹۸ به ۱۰.۸ درصد رسیده و نسبت به بهار و زمستان سال گذشته ۱.۳ درصد کاهش را به دنبال داشته است.

در حالی که نرخ بیکاری در زمستان سال گذشته ۱۱.۷ درصد بود نتایج طرح آمارگیری نیروی کار کشور از کاهش ۱۰.۸ درصدی نرخ بیکاری در بهار ۹۸ خبر می‌دهد.

برابر آمارها، بیش از سه میلیون بیکار در کشور وجود دارد و سالانه ۸۰۰ هزار نفر نیروی متقاضی کار جدید به این آمار افزوده و وارد بازار کار می‌شوند؛ بر این اساس فراهم کردن فرصت‌های شغلی لازم برای جوانان جویای کار و تحصیلکردگان دانشگاهی امری ضروری به شمار می‌رود.

دولت در برنامه ششم توسعه، مکلف شده نرخ بیکاری را تا چشم‌انداز ۱۴۰۰ به ۸.۶ درصد کاهش دهد و در این راستا با اجرای طرح اشتغال روستایی، طرح اشتغال فراگیر، مشاغل خانگی و ساماندهی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در جهت مقابله با بیکاری گام برداشته است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − دو =