کد خبر : 168287
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰
-

سوءظن بیمارگونه نتیجه ارتباط قبل از ازدواج است

سوءظن بیمارگونه نتیجه ارتباط قبل از ازدواج است

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین دهنوی شامگاه سه‌شنبه در خصوص کارکردهای دین در زندگی در جمع زنان و دختران شهرکردی به واجبات و محرمات اشاره کرد. کارشناس مذهبی با شمردن برخی از واجبات الهی، ادامه داد: واجبات به تعبیر امروز بایدهایی است که انسان برای ارتقا کیفیت زندگی بایستی انجام دهد، و محرمات،

به گزارش قائم آنلاین، حجت‌الاسلام والمسلمین حسین دهنوی شامگاه سه‌شنبه در خصوص کارکردهای دین در زندگی در جمع زنان و دختران شهرکردی به واجبات و محرمات اشاره کرد.

کارشناس مذهبی با شمردن برخی از واجبات الهی، ادامه داد: واجبات به تعبیر امروز بایدهایی است که انسان برای ارتقا کیفیت زندگی بایستی انجام دهد، و محرمات، محدودیت‌هایی برای مصونیت جسم، جان، روح و روان است.

وی با توضیح پیرامون علت وجوب نماز، تشریح کرد: خداوند برای انسان آسایش و آرامش را فراهم می‌کند که احساس خوشبختی کند، فرد بی‌نماز، شاید نیازهای مادی و جسمانی خود را بتواند برطرف کند اما آرامش ندارد، ترک نماز حرام است و در پی حرام انسان باید هر لحظه منتظر از دست دادن چیزی در زندگی باشد.

دهنوی با بیان عفاف و‌ حجاب به عنوان واجب مورد توجه دیگر، اضافه کرد: عفاف مختص به خانم‌ها نیست بلکه آقایان نیز باید عفت خود را حفظ کنند، اینکه بیشتر برای خانم‌ها حجاب توصیه می‌شود در درجه اول برای حفظ امنیت خودشان است.

 کارشناس مذهبی، تاکید کرد: خانم‌ها به حجاب خود افتخار کنید و حواستان باشد دشمن زیرپای شما را خالی نکند.

دهنوی با اشاره به مضرات رابطه‌‌ دو جنس مخالف در فضای مجازی، تشریح کرد: موارد بسیاری از ارتباطات مجازی به شکست عشقی و در نتیجه افسردگی حاد منجر می‌شوند که مواردی هم در این نوع افسردگی به خودکشی فکر می‌کنند و حدود ۲۰ درصدی هم خودکشی ر‌ا عملی می‌کنند.

کارشناس مذهبی در ادامه اظهار کرد: در حدود ۸۰ درصد خانم‌ها پس از قطعی ارتباط با یک آقا دچار افسردگی شدند و در مقابل آقایان تنها ابراز خرسندی می‌کنند چراکه زن عشق‌ورز و مرد عشق‌باز است.

وی با بیان اینکه از تبعات ارتباط با جنس مخالف قبل ازدواج می‌توان به سوءظن بیمارگونه بین طرفین رابطه اشاره کرد، توصیه کرد: جوانان در خصوص ازدواج باید عاقلانه تصمیم گرفت و عاشقانه زندگی کرد.

دهنوی در پایان صحبت خود به روابط زنان و‌ مردان متاهل اشاره و تشریح کرد: اسلام در خصوص این موضوع هشدار داده که بسیار آسیب‌زا است و در حدود ۳۳ درصد از قتل‌های فجیع کشور به دلایل ناموسی و به خاطر خیانت یک از طرفین رخ می‌دهد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × دو =