کد خبر : 168360
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۰
-

درخواست دیده‌بان حقوق بشر از ائتلاف آمریکایی برای پرداخت غرامت به قربانیان سوری

درخواست دیده‌بان حقوق بشر از ائتلاف آمریکایی برای پرداخت غرامت به قربانیان سوری

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت النشره لبنان، دیده‌بان حقوق بشر از ائتلاف بین‌المللی مدعی مقابله با داعش به رهبری آمریکا خواست تا به قربانیان غیرنظامی حملات این ائتلاف در سوریه غرامت پرداخت کند. دیده‌بان حقوق بشر در ادامه بیانیه خود آورده است: بازپرسان مستقل اعلام کرده‌اند که از سپتامبر ۲۰۱۴ تاکنون دست

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از سایت النشره لبنان، دیده‌بان حقوق بشر از ائتلاف بین‌المللی مدعی مقابله با داعش به رهبری آمریکا خواست تا به قربانیان غیرنظامی حملات این ائتلاف در سوریه غرامت پرداخت کند.

دیده‌بان حقوق بشر در ادامه بیانیه خود آورده است: بازپرسان مستقل اعلام کرده‌اند که از سپتامبر ۲۰۱۴ تاکنون دست کم ۷۰۰۰ غیرنظامی در عراق و سوریه کشته شده‌اند و طبق تحقیقات انجام شده، ائتلاف بین‌المللی در سال ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ چهار حمله هوایی غیرقانونی به روستاهای “تل الجابر” و “الحلو” در استان حسکه سوریه انجام داده که منجر به کشته شدن ۶۳ غیرنظامی و تخریب املاک این دو روستا شده است اما در مقابل هیچ غرامتی به قربانیان این حملات پرداخت نشده است.

طبق اعلام دیده‌بان حقوق بشر، علی‌رغم پایان جنگ علیه داعش اما همچنان درد و رنج غیرنظامیان متضرر از حملات ائتلاف بین‌المللی ادامه دارد و این ائتلاف باید دامنه پرداخت‌های خود را گسترده‌تر کند تا بدین ترتیب شامل غیرنظامیان متضرر از عملیات‌های سابق ائتلاف بین‌المللی در سوریه نیز شود.

از سوی دیگر، سازمان ملل با صدور بیانیه‌ای نسبت به پیامدهای انسانی تداوم خشونت در شمال غربی سوریه و منطقه کاهش تنش ابراز نگرانی کرد.

طبق اعلام سازمان ملل، طی هفته گذشته حدود ۲۶ هزار شهروند سوری از مناطق تحت کنترل گروه‌های تکفیری به مناطق تحت کنترل نظام سوریه در حلب، حماة، ادلب و لاذقیه فرار کردند و سازمان ملل نیز در حال حاضر در حال بررسی و ارزیابی نیازها و ارائه کمک‌های بشردوستانه به افراد فراری است.

در این بیانیه آمده است: طبق اعلام یونیسف دست کم ۱۴۰ تن از میان بیش از ۳۰۰ کشته شده طی چند ماه اخیر در شمال غرب سوریه کودک هستند و علی‌رغم تداوم اقدامات خصمانه، فعالان در زمینه انسانی وابسته به سازمان ملل و شریکان آن همچنان به ارائه کمک‌های ضروری خود برای نجات صدها هزار غیرنظامی ادامه می‌دهند.

سازمان ملل همچنین از تمامی طرف‌ها خواست تا به قانون بین‌المللی در زمینه حقوق بشر و حفاظت از جان غیرنظامیان و زیربناهای غیرنظامی پایبند باشند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هفت − دو =