کد خبر : 168408
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۵
-

حسینی: تعهد ایران به برجام به استناد گزارش‌های آژانس موضوعی بدون ابهام است

حسینی: تعهد ایران به برجام به استناد گزارش‌های آژانس موضوعی بدون ابهام است

به گزارش قائم آنلاین، سیده فاطمه حسینی که به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی در اجلاس رهبران سیاسی زن جهان در ژاپن حضور یافته بود، در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: فعالیت‌های متعهدانه ایران در قالب برجام و عملکرد منفعلانه اروپا در این معاهده مهم بین المللی یکی از مهمترین محورهای مورد بحث در دیدارها

به گزارش قائم آنلاین، سیده فاطمه حسینی که به نمایندگی از مجلس شورای اسلامی در اجلاس رهبران سیاسی زن جهان در ژاپن حضور یافته بود، در گفت‌وگو با ایسنا تاکید کرد: فعالیت‌های متعهدانه ایران در قالب برجام و عملکرد منفعلانه اروپا در این معاهده مهم بین المللی یکی از مهمترین محورهای مورد بحث در دیدارها و گفت و گوهای رسمی نمایندگان ایران در این اجلاس بود.

نماینده مردم تهران در مجلس در تشریح فعالیت های گروه پارلمانی اعزامی ایران متشکل از او و ناهید تاج الدین نماینده اصفهان در مجلس، به دیدارهای خود با نواب رئیس مجلس ایتالیا اشاره کرد و گفت: در این دیدار عنوان کردیم با وجود اینکه ۱۵ گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی موید تطابق فعالیت ها ایران علی الخصوص در طول بیش از یک سال گذشته بر تعهدات برجام است و عملکرد ایران به طور کامل بر برجام منطبق بوده است و از سوی دیگر برجام یک معاهده چندجانبه است و لکن طرف اروپایی توافقنامه وفق برجام عمل نکرده است، طرف‌های مذاکره نباید از یاد ببرند که در آن، برای همه طرف‌ها تعهداتی پیش بینی شده است و ایران به اندازه کافی به آنها برای اجرای تعهدات متقابلشان فرصت داده است.

حسینی افزود: با وجود آنکه ایران به همه تعهدات خود پایبند بوده اما طرف‌های مقابل علی الخصوص اروپایی‌ها در این معاهده به ویژه بعد از خروج ایالات متحده از توافق برجام، در حوزه فروش نفت و نیز حوزه مبادلات پولی و بانکی از اجرای تعهداتشان شانه خالی کردند.

این عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی در دیدار خود با نواب رئیس پارلمان ایتالیا، با اشاره به اقدام آمریکا به اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران، تاکید کرد: ایالات متحده به حسب تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال کرده، و بسیاری از کشورها را از تجارت و مبادلات بانکی با جمهوری اسلامی ایران باز داشته و این اقدام، برخلاف ادعای آمریکا، مستقیما مردم ایران را نشانه رفته است.

حسینی با تاکید بر اینکه ایران بیش از یک سال است که به طرف های اروپایی فرصت داده تا به تعهدات خود وفق برجام عمل کند و مانع اقدامات ظالمانه و غیرمتعهدانه آمریکا با خروجش از برجام علیه ایران شود، گفت: تعلل غیرقابل جبران و نابخشودنی اروپا در این زمینه سبب شد که جمهوری اسلامی ایران سناریوهای مختلفی را برای کاهش تعهدات برجامی خود آن هم در راستای بازدارندگی طرف های این معاهده از اقدامات تحریمی و ظالمانه بیشتر علیه ایران، در نظر گیرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس خطاب به نواب رئیس پارلمان ایتالیا، با بیان اینکه اقدامات ایالات متحده در وهله نخست به معنای آغاز جنگ تمام عیار اقتصادی علیه مردم ایران است، گفت: در این میان انفعال اتحادیه اروپا نسبت به اقدامات آمریکا مفهومی جز عدم پایبندی به تعهداتش در قالب برجام ندارد. طرف های اروپایی در این زمینه تنها به ارائه شعار و حرف اکتفا کرده اند و اقدامات عملی صورت نگرفته است.

حسینی همچنین به تشریح یکی دیگر از دیدارهای رسمی خود در این اجلاس پرداخت و گفت: در دیدار با وزیر مسکن مالزی نیز در زمینه تجارب مالزی درباره تامین مسکن جوانان و همچنین تامین مسکن اقشار آسیب پذیر بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین گفت: در اجلاس ژاپن با نمایندگانی از کشور انگلیس، ژاپن، مالزی، مکزیک، سوریه، عراق، رومانی و قطر دیدار و گفت و گو شد.

حسینی در ادامه، با اشاره به سخنرانی خود در یکی از پنل های تخصصی اجلاس رهبران سیاسی زن جهان در ژاپن با عنوان «اقتصاد و کارآفرینی زنان»، گفت: در این سخنرانی بر این موضوع تاکید کردم که کارآفرینی و توانمندسازی اقتصادی زنان مسئله ای مهم در راستای توسعه یک کشور است اما وقتی اقتصاد یک کشور به دلایل مختلف ازجمله تحریم های ظالمانه و یکجانبه تحت فشار شدید است آن هم در شرایطی که آن کشور پایبند به معاهدات بین المللی است، نه تنها زنان که همه افراد جامعه اعم از کودکان و زنان و به طور کلی خانواده ها با آسیب های جدی اقتصادی و اجتماعی روبرو خواهند شد.

به گفته حسینی، او به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی در جمع حاضران در اجلاس رهبران سیاسی زن جهان در راستای شعار اقتصاد و کارآفرینی زنان، گفت که پایان دادن فوری و عاجل به تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران اولویت و گام نخست است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

20 + شش =