کد خبر : 168362
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
-

حبس کارمند سابق دولت آمریکا به جرم همکاری با چین

حبس کارمند سابق دولت آمریکا به جرم همکاری با چین

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد “کندیس مری کلیبورن” کارمند سابق وزارت خارجه آمریکا به جرم توطئه و همدستی با عوامل اطلاعاتی چین به منظور فریفتن ایالات متحده به ۴۰ ماه حبس، سه سال آزادی تحت مراقبت و جریمه ۴۰ هزار دلاری محکوم شد. در

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد “کندیس مری کلیبورن” کارمند سابق وزارت خارجه آمریکا به جرم توطئه و همدستی با عوامل اطلاعاتی چین به منظور فریفتن ایالات متحده به ۴۰ ماه حبس، سه سال آزادی تحت مراقبت و جریمه ۴۰ هزار دلاری محکوم شد.

در ادامه بیانیه مذکور آمده است: او با دروغ گفتن به ماموران و بازرسان، تماس‌ها و هدایای متعدد با عوامل چین را که در ازای ارائه اسناد داخلی از وزارت خارجه آمریکا بود، پنهان کرد.

براساس این بیانیه، کلیبورن اسناد محرمانه با موضوعاتی از سفرهای اقتصادی و دیپلماتیک را در اختیار عوامل اطلاعاتی چین قرار داده بود. چین هم با پرداخت هزاران دلار هدیه و مزایا طی پنج سال با او همکاری داشته است. کلیبورن از ۱۹۹۹ در دفتر مدیریت وزارت خارجه آمریکا مشغول به کار شد و مقاطعی در پکن و شانگهای خدمت کرده بود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

2 × سه =