کد خبر : 168352
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۰
-

جدایی یکی از افسران دولت هادی و پیوستن به انصارالله

جدایی یکی از افسران دولت هادی و پیوستن به انصارالله

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خبرگزاری وابسته به انصارالله اعلام کرد: فیصل العفیف، افسر امنیتی و اطلاعاتی تیپ ۱۵۶ مستقر در منطقه “الیتمة” واقع در استان “الجوف” پس از جدایی‌ از ائتلاف عربی تحت امر عربستان و نیروهای ارتش دولت مستعفی یمن، وارد صنعاء شد و به جنبش انصارالله پیوست. العفیف

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خبرگزاری وابسته به انصارالله اعلام کرد: فیصل العفیف، افسر امنیتی و اطلاعاتی تیپ ۱۵۶ مستقر در منطقه “الیتمة” واقع در استان “الجوف” پس از جدایی‌ از ائتلاف عربی تحت امر عربستان و نیروهای ارتش دولت مستعفی یمن، وارد صنعاء شد و به جنبش انصارالله پیوست.

العفیف دومین مسئولی است که از نیروهای عبد ربه منصور هادی، رئیس جمهور دولت مستعفی یمن جدا می‌شود و به صنعاء می‌آید، چراکه در روز شنبه نیز مسئول دیگری به انصارالله ملحق شده بود.

با تداوم حملات ائتلاف عربی به یمن، این کشور از بدترین بحران انسانی در جهان رنج می‌برد و طبق آمار سازمان ملل، هزاران تن در جریان این درگیری‌ها کشته و زخمی شده‌اند و همچنین ۲۲ میلیون تن که حدود ۷۵ درصد از ساکنان این کشور را تشکیل می‌دهند به انواع کمک‌ها و حمایت‌های بشردوستانه نیاز دارند.

از سوی دیگر، دادگاه صنعاء وابسته به جنبش انصارالله یمن حکم اعدام ۳۰ تن را به اتهام جاسوسی برای کشورهای ائتلاف عربی صادر کرد.

یک منبع قضائی اعلام کرد که دادگاه صنعاء شش تن دیگر را در خصوص همین پرونده تبرئه کرد و حکم صادره علیه اسماء العمیسی، یک فعال زن را از اعدام به ۱۵ سال حبس کاهش داد.

از سوی دیگر، جنبش انصارالله یمن از کشته و زخمی شدن نیروهای مستعفی یمن و به هلاکت رسیدن سه سرباز سعودی توسط یگان تک‌تیراندازان یمنی خبر داد.

مرکز رسانه‌ای انصارالله یمن در صفحه خود در توئیتر اعلام کرد: نیروهای انصارالله حمله توپخانه‌ای به محل تجمع و تجهیزات نیروهای دولت مستعفی یمن در “جبل قیس” و شرق “الدود” در جیزان انجام دادند و در نتیجه آن تعدادی از سربازان کشته و زخمی شدند و به سه تجهیزات جنگی نیز صدماتی وارد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

سه × سه =