کد خبر : 168295
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰
-

احصاء پیروان ادیان مختلف در حاشیه سرشماری ۲۰۲۰ تاجیکستان

احصاء پیروان ادیان مختلف در حاشیه سرشماری ۲۰۲۰ تاجیکستان

به گزارش قائم آنلاین، پارلمان تاجیکستان پیش نویس قانون سرشماری این کشور را تصویب کرد که بعد از موافقت مجلس عالی و رئیس جمهور این کشور در سال آینده عملی می‌شود. «عبدالحلیم غفارزاده» عضو کمیته مسائل اجتماعی مجلس نمایندگان پارلمان تاجیکستان در گفت‌وگو با رسانه‌ها در این خصوص گفت: روشن است که بخش عمده مردم

به گزارش قائم آنلاین، پارلمان تاجیکستان پیش نویس قانون سرشماری این کشور را تصویب کرد که بعد از موافقت مجلس عالی و رئیس جمهور این کشور در سال آینده عملی می‌شود.

«عبدالحلیم غفارزاده» عضو کمیته مسائل اجتماعی مجلس نمایندگان پارلمان تاجیکستان در گفت‌وگو با رسانه‌ها در این خصوص گفت: روشن است که بخش عمده مردم تاجیکستان پیرو دین اسلام هستند اما در سرشماری آتی این آمار دقیق‌تر خواهد شد.

وی افزود: ما ضمن صحبت‌ها همواره می‌گوییم که بیش از ۹۰ درصد مردم تاجیکستان مسلمان هستند و هدف ما دقیق کردن تعداد مسلمانان، مسیحیان، سایر ادیان و بی دین‌ها می‌باشد.

عفارزاده گفت: این آمار برای دولت که اعتقاد شهروندان خود به دین را باید بداند و همچنین سازمان‌های بین المللی که می‌خواهند در این کشور فعالیت کنند لازم است.

بنابه صحبت‌های وی، معمولا شهروندان خارجی پیش از سفر به کشور رسم و رسوم و دین مردم این کشور را می‌آموزند تا هنگام سفر خلاف اعتقاد مردم محلی عمل نکنند.

«قیام الدین دولت زاده» مسئول آژانس آمار تاجیکستان گفت: سوال در مورد پیروی شهروندان از کدام دین و مذهب برای اولین بار است که در سرشماری این کشور مطرح می‌شود.

وی گفت: پیشنهاد در این خصوص را نمایندگان پارلمان تاجیکستان مطرح کردند و تا به حال توسط مجلس عالی و رئیس جمهور این کشور تایید نشده است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

هجده − شانزده =