کد خبر : 168184
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰
-

گیلان پیشرو در طرح تجهیز و نوسازی شالیزارها

گیلان پیشرو در طرح تجهیز و نوسازی شالیزارها

به گزارش قائم آنلاین، عظیمی گفت: طرح تجهیز و نوسازی شالیزارها یکی از مهم‌ترین طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی در استان‌های شمالی است. وی یکی از راهکارهای افزایش تولید برنج را طرح تجهیز و نوسازی شالیزارها عنوان کرد و افزود: این طرح تاکنون در حدود ۱۳۵ هزار هکتار از شالیزارهای شمال کشور اجرا شده که ۸۵

به گزارش قائم آنلاین، عظیمی گفت: طرح تجهیز و نوسازی شالیزارها یکی از مهم‌ترین طرح‌های وزارت جهاد کشاورزی در استان‌های شمالی است.

وی یکی از راهکارهای افزایش تولید برنج را طرح تجهیز و نوسازی شالیزارها عنوان کرد و افزود: این طرح تاکنون در حدود ۱۳۵ هزار هکتار از شالیزارهای شمال کشور اجرا شده که ۸۵ هزار هکتار معادل ۶۰ درصد آن در گیلان است.

عظیمی با بیان اینکه برای ادامه اجرای طرح تجهیز و نوسازی شالیزارها در گیلان حدود ۲۶ میلیارد تومان معادل ۵۵ درصد از اعتبارات ملی امسال به این استان اختصاص داده شد، تصریح کرد: پیگیری‌های خوب مسئولان گیلان موجب شد تا صد میلیارد تومان بیشتر از اعتبارات ملی برای اجرای این طرح در سال ۹۸ پیش بینی شود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی، گیلان را یکی از استان‌های عمده تولید کنند برنج دانست و خاطرنشان کرد: اجرای طرح زیربنایی تجهیز و نوسازی شالیزارها می‌تواند تأثیر زیادی در تولید برنج و حل مشکل آب گرفتگی اراضی در فصول پاییز و زمستان داشته باشد.

عظیمی با بیان اینکه آب‌های مازاد باعث باتلاقی شدن شالیزارها در دراز مدت می‌شود، افزود: حدود ۱۸۰ هزار هکتار از شالیزارهای گیلان در فصل پاییز و زمستان دچار آب‌گرفتگی شده در حالی‌که همین اراضی در فصول پیک مصرف ماه‌های تیر و مرداد دچار کم آبی می‌شود که با احداث زه‌کش در قالب طرح تجهیز و نوسازی این مشکل حل خواهد شد.

مجری طرح‌های شالیزاری کشور در ادامه به احیای آب بندان هم اشاره کرد و گفت: برای این کار موافقت نامه‌ای بین استانداران سه استان شمالی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان برنامه و بودجه منعقد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

11 − ده =