کد خبر : 168062
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
-

خراسان شمالی در حوزه زیرساخت‌ها به‌شدت ضعیف است

خراسان شمالی در حوزه زیرساخت‌ها به‌شدت ضعیف است

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، ولی‌الله حیاتی در گفتگوی ویژه خبری استان با محوریت تشریح برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت به استان، اظهار کرد: سفر رئیس‌جمهور به استان در شرایط کنونی کشور موردتوجه رسانه‌های بین‌المللی خواهد بود که حضور حماسی مردم نشان می‌دهد به‌رغم کمبودها و کاستی‌ها

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان شمالی، ولی‌الله حیاتی در گفتگوی ویژه خبری استان با محوریت تشریح برنامه‌های سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت به استان، اظهار کرد: سفر رئیس‌جمهور به استان در شرایط کنونی کشور موردتوجه رسانه‌های بین‌المللی خواهد بود که حضور حماسی مردم نشان می‌دهد به‌رغم کمبودها و کاستی‌ها اما مردم به‌نظام مقدس جمهوری اسلامی علاقه‌مند هستند.

وی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع رئیس‌جمهور و هیات دولت به استان افزود: بنا به برنامه زمان‌بندی خراسان شمالی باید اواخر سال جاری میزبان رئیس‌جمهور می‌بود اما پیگیری‌های جدی دکتر شجاعی باهدف رفع نداشته های استان موجب شد این سفر در نیمه اول سال اتفاق بیفتد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی ادامه داد: در این سفر از دو منبع اعتبارات دولتی و بخش خصوصی تزریق اعتبار خواهیم داشت که بخش دولتی متوجه ایجاد زیرساخت‌ها می‌باشد و بخش خصوصی بهره‌مندی از ظرفیت هلدینگ های تجاری کشوری برای توسعه استان به‌ویژه در دو بخش کشاورزی و گردشگری به‌عنوان پیشران‌های توسعه خواهد بود.

وی مطرح کرد: خراسان شمالی در حوزه زیرساخت‌های توسعه ازجمله راه‌ها، حمل‌ونقل ریلی، ابنیه و … به‌شدت ضعیف است و بنابراین تمرکز هزینه کرد اعتبارات دولتی در دور دوم سفر هیات دولت مربوط به این حوزه‌هاست  و در این مورد جلسات متعددی در مرکز تشکیل و پیش‌نویس خوبی برای مصوبات سفر تهیه‌شده است.

وی تصریح کرد: امروز نیز در تهران، با حضور رئیس‌جمهور و ۱۵ وزیر تصمیمات نهایی برای تأیید مصوبات سفر گرفته خواهد شد.

حیاتی اشاره داشت: بنا به پیگیری‌های دکتر شجاعی خراسان شمالی در شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور عضو شده است که موجب می‌شود نرخ سود تسهیلات برای سرمایه‌گذاری ۵۰ درصد کاهش یابد  و همچنین یکی از پیگیری‌های استان در سفر ریاست جمهوری بهره‌مندی از ظرفیت بانک‌ها و ایجاد خط ویژه ارزی و ریالی برای خراسان شمالی است که این دو موجب ایجاد فرصت ویژه‌ای برای حضور سرمایه‌گذاران در استان خواهد بود.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: ۶ تیم ویژه برای پیگیری مصوبات سفر در حوزه‌های اقتصادی، پروژه‌های زیرساختی و شهرداری‌ها، امورات بانک‌ها، اعتبارات دولتی، حوزه مرزی، تأمینی، قضایی و انتظامی ایجادشده است که این نوع سازوکار تعریف‌شده برای پیگیری مصوبات سفر در نوع خود بی‌نظیر است و تمام عزم استان این است که هیچ دستگاه اجرایی بدون مصوبه در این سفر نباشد.

حیاتی افزود: پیگیری طرح ایجاد منطقه آزاد تجاری، رونمایی از سند توسعه متوازن هشت گام استان و ایجاد بازارچه مرزی از پیشنهادهای استان در این سفر خواهد بود.

حیاتی در انتها گفت: یکی دیگر از تأکیدات دکتر شجاعی در دور دوم سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت به استان تهیه برش شهرستانی برای مصوبات است و در این راستا فرمانداران مکلف به اخذ مصوبه هیات دولت در حوزه اقتصادی و اشتغال‌زایی شده‌اند.

دکتر حسن روحانی، طی سفری دو روزه ۲۳ تیرماه به خراسان شمالی سفر خواهد کرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

نه + ده =