کد خبر : 168158
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
-

جمعیت ساکن در روستاها کاهش یافته است

جمعیت ساکن در روستاها کاهش یافته است

به گزارش قائم آنلاین، فخری در همایش نکوداشت روز دهیاری استان از افزایش تمایل به شهرنشینی به عنوان پدیده‌ای ناپسند نام برد و افزود: باید توجه به مناطق روستایی بیش از پیش مورد توجه مسؤولان و برنامه‌ریزان قرار گیرد چرا که توسعه و آبادی و آبادانی شهرها مستلزم توسعه روستایی و آبادی روستاها است. معاون

به گزارش قائم آنلاین، فخری در همایش نکوداشت روز دهیاری استان از افزایش تمایل به شهرنشینی به عنوان پدیده‌ای ناپسند نام برد و افزود: باید توجه به مناطق روستایی بیش از پیش مورد توجه مسؤولان و برنامه‌ریزان قرار گیرد چرا که توسعه و آبادی و آبادانی شهرها مستلزم توسعه روستایی و آبادی روستاها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به اهمیت و نقش روستاها در توسعه‌یافتگی کشور خاطرنشان کرد: بهره‌مندی از روستاهای آباد مقدمه و پیش‌زمینه شهرهایی آباد و توسعه یافته است و لذا در همین ارتباط باید توجه به روستاها بیش از پیش در دستور کار قرار گیرد.

وی بر ضرورت تخصیص اعتبارات بیشتر به روستاها تاکید و تصریح کرد: باید تلاش کنیم تا اعتبارات بیشتری در روستاها هزینه شود تا با ایجاد امکانات و توسعه روستایی میل به حضور و سکونت در روستاها نیز افزایش یابد.

فخری بر ضرورت توجه بیشتر به ظرفیت بانوان در شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تاکید و اظهار کرد: باید حضور و مشارکت بانوان در مدیریت امور روستایی و از جمله دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی و همچنین مشارکت زنان در مدیریت امور شهری و خصوصاً شهرداری و شورای شهر، به صورت ویژه‌تر توجه شود.

وی با بیان اینکه استانداری سمنان بر لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت بانوان کارآمد تاکید دارد ادامه داد: استاندار سمنان در این مدت توجه ویژه‌ای به حضور بانوان در عرصه مدیریت استان داشته است.

معاون عمرانی استانداری سمنان با بیان اینکه روستاها پتانسیل بالایی در حوزه گردشگری دارند گفت: گردشگری و توسعه بومگردی‌ها از مواردی است که می‌تواند به توسعه و تقویت اقتصاد روستاها کمک کند.

همچنین احمدهمتی نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس از روستاها به‌عنوان پایه و اساس توسعه کشور نام برد و گفت: روستاها در این شرایط ویژه اقتصادی که کشور امروز با آن روبروست نقش مهم‌تری می‌یابد.

وی با اشاره به نقش مهم دهیاران در توسعه روستاها بر لزوم حمایت از دهیاران تاکید کرد و افزود: اعطای تسهیلات مطلوب و ارزان قیمت با محوریت مدیریت دهیاران می‌تواند زمینه توسعه عمرانی، خدماتی، اقتصادی و گردشگری روستاها را بیش از پیش فراهم کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

1 × 1 =