کد خبر : 168071
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰
-

بازاریان: معرفی کردستان به عنوان گرانترین استان به بازار ضربه می‌زند

بازاریان: معرفی کردستان به عنوان گرانترین استان به بازار ضربه می‌زند

به گزارش قائم آنلاین، توجه به اقتصاد و بازار در هر کشوری یکی از شاخصه‌های پیشرفت و رفاه در اجتماع آن کشور به حساب می‌آید و یکی از مباحثی که همواره برای کنترل بازار مطرح می‌شود توجه به کنترل قیمت‌ها و سوق‌دادن بازار به طرف سود و منفعت مصرف‌کنندگان است. در شرایط کنونی که کشور

به گزارش قائم آنلاین، توجه به اقتصاد و بازار در هر کشوری یکی از شاخصه‌های پیشرفت و رفاه در اجتماع آن کشور به حساب می‌آید و یکی از مباحثی که همواره برای کنترل بازار مطرح می‌شود توجه به کنترل قیمت‌ها و سوق‌دادن بازار به طرف سود و منفعت مصرف‌کنندگان است.

در شرایط کنونی که کشور با تحریم‌های سنگین و تروریسم اقتصادی داخلی و خارجی روبرو است مردم و بازار بیشترین فشار‌های ممکن را تجربه می‌کنند.

کردستان همیشه یکی از ضعیف‌ترین استان‌های کشور علی‌رغم وجود منابع و ظرفیت‌های بالا است که با شرایط موجود سختی زندگی در این استان دو چندان و شاهد رکود بی‌سابقه‌ای در بازار شده است.

بیژن کاظمی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و مشاورین اتومبیل اظهار داشت: مسؤولینی که کردستان را گرانترین استان کشور معرفی می‌کنند باعث کج‌بینی به بازار کردستان شده و به خرید و فروش در بازار لطمه زده است.

وی از نمایندگان مردم و دولت در استان خواست تا به درددل اصناف و بازاریان استان توجه کنند که با همفکری یکدیگر چاره‌ای برای کنترل قیمت‌ها بیاندیشند.

کمبود گوشت قرمز و دام در کردستان وجود ندارد 

کرمی رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ نیز گفت: اگر شاهد ثبات در عرضه گوشت در استان هستیم به این دلیل است که از خروج دام از کشور جلوگیری می‌شود.

وی به وجود کافی دام و گوشت در داخل استان اشاره کرد و اظهار داشت: در کردستان کمبود دام و گوشت قرمز نداریم بلکه برای کاهش قیمت و ثبات آن باید کاری کنیم تا عرضه از تقاضا بیشتر شود.

رئیس اتحادیه تعمیرکاران و قطعات یدکی استان کردستان هم تصریح کرد: از ابتدای سال تا به حال قریب به ۸۰۰ مورد بازرسی از واحدهای فروش سطح استان صورت گرفته است و به واحدهای متخلف اخطار داده شده است.

صلواتی افزود: با توجه به اینکه عمده گران‌فروشی‌ها نشات گرفته از  بنگاه‌های تولید داخل کشور است در نتیجه فروشنده به ناچار باید قیمت اجناس خود را افزایش دهد.

یکی از قدیمی‌های بازار کردستان و رئیس اتحادیه خوار و بارفروشان سنندج هم بیان کرد: کالاهای سوپر‌مارکتی را نمی‌توان گرانتر از قیمت مصوب فروخت زیرا قیمت روی همگی آنها درج شده است.

چوبتاشانی اظهار کرد: هدف اصلی ما کم کردن مشکلات مردم است و امیدواریم با همفکری و ارائه راهکار مناسب بتوانیم در این مورد موفق شویم.

کنترل قیمت‌ها و مبارزه با فساد بازدارنده بی‌نظمی در بازار است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان هم معتقد است: در شرایطی که کشور درگیر جنگ اقتصادی است باید آرایش جنگی برای مبارزه و مقاومت به خود بگیریم زیرا این بهترین عملکرد است.

محمد دره‌وزمی خاطرنشان کرد: جدا از تحریم‌های ظالمانه اقتصادی، نوسانات بازار ارز و دلار و کم ارزش شدن پول ملی بر پایین آمدن کیفیت زندگی مردم دامن زده است و سختی زندگی را دوچندان کرده است.

وی تاکید کرد: همه ما اعم از نهاد‌های دولتی، روسای اتحادیه‌ها و بازاریان وظیفه داریم تا فضای آرام و خالی از هرگونه دغدغه را برای مردم مهیا کنیم تا مردم کمترین آسیب را تجربه کنند.

دره‌وزمی ادامه داد: یکی دیگر از نکات مهم در جلوگیری از ترویج هرج و مرج و بی‌نظمی در بازار، کنترل قیمت‌ها و مبارزه با فساد است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از رسالت‌های مهم اصناف، بازاریان و دولت این است که کالاهای مورد نیاز مردم را تامین کنند.

دره‌وزمی افزود: نخریدن محصولاتی که در آنها گران‌فروشی وجود دارد را یک شیوه مناسب برای مبارزه با گران‌فروشی نام برد.

بازاریان با دولت همکاری کنند

معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: دولت و بازاریان مقابل یکدیگر نیستند بلکه همواره در کنار هم برای رفع مشکلات موجود فعالیت دارند.

حسین فیروزی افزود: اینکه در کل کشور گرانی وجود دارد قابل انکار نیست اما موضوع حائز اهمیت این است که بازاریان برای مهار تورم و جلوگیری از گرانفروشی باید با دولت همکاری کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: گردش پول در استان بسیار ضعیف و در نتیجه وضعیت اقتصادی مردم مساعد نیست که تنها راه‌حل برای خروج از رکود در استان کمک به گردش پولی است.

فیروزی در ادامه اظهار کرد: یکی دیگر از مواردی که در حال حاضر به استان ضرر می‌زند یک جو روانی است که کردستان را گرانترین استان کشور معرفی می‌کند که به شدت به ضرر اقتصاد استان است.

وی ادامه داد: معرفی کردستان به عنوان گرانترین استان کشور خود راه چهار بانده‌ای را برای خروج سرمایه از استان مهیا می‌کند و باعث از بین رفتن اعتماد مابین مردم و بازاریان و در نتیجه کوچک‌شدن اقتصاد استان می‌شود.

 معاون امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان در ادامه تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که بازار کردستان را تهدید می‌کند نبود بنگاه‌های تولیدی عمده در استان است که برای از بین رفتن این خلاء می‌توان با تامین انبوه کالا‌ها و کم کردن حاشیه سود بازار توجه کرد.

وی در پایان بیان کرد: باید این نکته را به بازاریان گفت که بازار استان نباید گرانتر از بازار دیگر استان‌های کشور باشد و این امر تنها با همکاری مردم و دولت امکان‌پذیر است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

4 × یک =