کد خبر : 168188
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
-

آمار بیکاران استان بیش از ۳۱ هزار نفر است

آمار بیکاران استان بیش از ۳۱ هزار نفر است

به گزارش قائم آنلاین، محمدرضا یوسفی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: کمیته اشتغال استان فعال شده است و در حال تدوین الگوی مدلی هستیم که همه عملکردها از جمله شبکه بانکی و دریافت تسهیلات را احصا کند. این مسئول با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در سال گذشته از ۱۰٫۳ درصد به به

به گزارش قائم آنلاین، محمدرضا یوسفی ظهر امروز در نشست خبری اظهار کرد: کمیته اشتغال استان فعال شده است و در حال تدوین الگوی مدلی هستیم که همه عملکردها از جمله شبکه بانکی و دریافت تسهیلات را احصا کند.

این مسئول با اشاره به کاهش نرخ بیکاری در سال گذشته از ۱۰٫۳ درصد به به ۸.۵ درصد، ادامه داد: امروز سهم اشتغال استان در بخش کشاورزی نسبت به سایر بخش‌ها بالاتر است. همچنین تاکنون ۱۸۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال روستایی برای اجرای ۱۴۵ طرح و ایجاد ۴۱۰۲ شغل پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه افزایش تعداد افراد به کارگمارده شده از طریق مراکز کاریابی، نشانه بهبود وضعیت کسب و کار و موثر واقع شدن کاریابی‌ها است، افزود: سهم اشتغال در بخش کشاورزی از ۳۳.۸ درصد به ۳۰.۳ درصد رسیده و این به خاطر تلاش برای سوق سرانه اشتغال از بخش کشاورزی به بخش خدمات است. سهم اشتغال در بخش صنعت و خدمات نیز به ترتیب از ۳۱.۹ درصد به ۳۳.۱ درصد و از ۳۴.۳ درصد به ۳۶.۶ درصد رسیده است.

یوسفی با اشاره به افزایش مشارکت اقتصادی از ۴۱.۴ درصد به ۴۲.۶ درصد، تصریح کرد: در حال راه‌اندازی سامانه شاغلین هستیم و از طریق کد ملی افراد نسبت به گردآوری اطلاعات اقدام خواهیم کرد؛ در واقع با گردآوری اطلاعات می‌توان نسبت به برنامه‌ریزی برای افراد بیکار اقدام کرد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه‌اجتماعی استان زنجان در ادامه با بیان اینکه از سال ۸۵ تاکنون، ۳۰۰۰ نفر در سطح استان و ۱۴۰ کار آفرین ملی در زمینه‌های اقتصادی، صنعت، معدن، کشاورزی و خدمات انتخاب و معرفی شده‌اند، اظهار کرد: امسال نیز مانند سنوات گذشته، جشنواره کارآفرینی با هدف شناسایی و انتخاب کارآفرینان برتر در سطح کشور و معرفی آن‌ها به عنوان الگوهای جامعه به آحاد مردم به‌ویژه جوانان برگزار می‌شود تا زمینه برای ترویج و توسعه فرهنگ کارآفرینی فراهم شود.

این مسئول با بیان اینکه جشنواره کارآفرینان برتر می‌تواند زمینه حضور کارآفرینان در جامعه را افزایش داده و به سرعت توسعه فرهنگ کارآفرینی منتج شود، ادامه داد: خلاقیت و نوآوری، همچنین ایجاد فضای تعامل و همکاری بین فعالان در عرصه‌های مختلف، از دیگر اهداف مهم جشنواره کارآفرینان برتر است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه کارآفرینی ماهیتی فرادستگاهی و فرابخشی دارد و لازم است همه دستگاه‌های ذی‌ربط در این زمینه همکاری کنند، خاطرنشان کرد: کارآفرینان برتر استان تا ۳۱ تیرماه امسال فرصت دارند که برای تکمیل فرم‌ها و بارگذاری مستندات خود به سامانه www.karafarinanebartar.ir مراجعه کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

15 − هفت =