کد خبر : 167949
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۵
-

واگذاری ۶۰۰۰ هکتار از اراضی ملی گیلان برای زراعت چوب

واگذاری ۶۰۰۰ هکتار از اراضی ملی گیلان برای زراعت چوب

به گزارش قائم آنلاین، محمدرضا عبدالهی در جمع خبرنگاران، با اشاره به توسعه زراعت چوب در گیلان، اظهار کرد: ۱۵۰۰ هکتار از زمین‌های ملی برای زراعت چوب شهریور امسال از طریق مزایده به متقاضیان و صاحبان صنایع واگذار می‌شود. وی با بیان اینکه واگذاری این زمین‌ها موجب اشتغالزایی حدود ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و

به گزارش قائم آنلاین، محمدرضا عبدالهی در جمع خبرنگاران، با اشاره به توسعه زراعت چوب در گیلان، اظهار کرد: ۱۵۰۰ هکتار از زمین‌های ملی برای زراعت چوب شهریور امسال از طریق مزایده به متقاضیان و صاحبان صنایع واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه واگذاری این زمین‌ها موجب اشتغالزایی حدود ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته ۶۶۰ هکتار از زمین‌های ملی به متقاضیان واگذار شد.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان زراعت چوب را یکی از راهبردهای مهم این اداره کل دانست و تصریح کرد: واگذاری ۶۰۰۰ هکتار از زمین‌های ملی برای زراعت چوب تا پایان برنامه ششم توسعه در دستور کار قرار دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه از سال ۹۶ طرح تنفس و توقف بهره برداری از جنگل در گیلان اجرا شده است، گفت: برای جلوگیری از مشکل کمبود مواد خام سلولزی صنایع، طرح صنوبر کاری در زمین‌های ملی از دو سال پیش در گیلان در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه اکنون در ۱۱ هزار و ۶۶۰ هکتار از زمین‌های ملی گیلان زراعت چوب می‌شود، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۳۰ هزار مترمکعب صنوبر، کاج و توسکا در زمین‌های ملی برداشت شد که پیش بینی می‌شود تا سال آینده این مقدار به یکصد هزار مترمکعب برسد.

عبدالهی همچنین با اشاره به تولید حدود ۵۰۰ هزار مترمکعب چوب در ۴۵ هزار هکتار از زمین‌های خصوصی تحت عنوان «مستثنیات مردم»، یادآور شد: این اداره کل با توزیع نهال رایگان و سیاست‌های تشویقی از متقاضیان حمایت می‌کند.

وی شهرستان صومعه سرا را قطب زراعت صنوبر در کشور دانست و بیان کرد: سال گذشته ۳۵۰ هزار اصله نهال صنوبر و ۳۰۰ هزار اصله از گونه‌های دیگر برای توسعه زراعت چوب بین متقاضیان و صاحبان صنایع توزیع شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

18 + سیزده =