کد خبر : 167900
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۰
-

لزوم تصویب توسعه استفاده از صندوق مکانیزه فروش در مجلس

لزوم تصویب توسعه استفاده از صندوق مکانیزه فروش در مجلس

به گزارش قائم آنلاین، سیدتقی کبیری امروز در گفت‌وگو ، در ارومیه با بیان اینکه بیشرین فشار مالیات ارزش افزوده بر روی تولیدکنندگان، اصناف و معدن‌کاران آذربایجان‌غربی است، اظهار کرد: در دوران تحریم که مشکلات زیادی در کشور وجود دارد نباید درآمد سه سال پیش اصناف مبنای مالیات امسال باشد. وی با اشاره به طرح

به گزارش قائم آنلاین، سیدتقی کبیری امروز در گفت‌وگو ، در ارومیه با بیان اینکه بیشرین فشار مالیات ارزش افزوده بر روی تولیدکنندگان، اصناف و معدن‌کاران آذربایجان‌غربی است، اظهار کرد: در دوران تحریم که مشکلات زیادی در کشور وجود دارد نباید درآمد سه سال پیش اصناف مبنای مالیات امسال باشد.

وی با اشاره به طرح جامع مالیاتی افزود: امید است که مجلس در نیمه اول سال ۹۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده را اصلاح و توجه به توسعه استفاده از صندوق مکانیزه فروش را تصویب کند چرا که یکی از لوایح شفافیت‌سازی در مالیات بر ارزش افزوده توسعه استفاده از صندوق مکانیزه فروش است.

نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: با اشاره به اینکه در برخی موارد در دیدارهای مردمی، آنها از اخذ مالیات زیاد گله‌مند بوده و شکایت دارند، تصریح کرد: برای مثال صاحب یک مغازه چاپ بنر در چایپاره در یکی از مراجعات به پرداخت ۷۰ میلیون تومان مالیات مکلف شده بود که با پیگیری‌های اولیه این مالیات به ۱۵ میلیون تومان کاهش و سپس نیز حذف شد چرا که در بررسی‌های ماموران مالیاتی دقتی به اسناد این فرد نشده بود و در حد صاحب یک چاپ‌خانه بزرگ مالیات نوشته بودند.

وی با بیان اینکه تفسیرهای مختلفی از مقدار و قیمت کالا ارائه می‌شود، عنوان کرد: در اینگونه موارد قیمت اعلامی که توسط امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان داده شده توسط اداره‌کل امور اقتصاد و دارایی رد می‌شود و قیمتی را که این اداره‌کل ارائه می‌کند را اصناف قبول دارند و این نیز یکی دیگر از مشکلات است.

وی با بیان اینکه در دوران رکود اقتصادی و تحریم‌ها باید توجه امور مالیاتی به اخذ مالیات از سوداگران ارز، سکه، ماشین و مسکن معطوف شود، گفت: در اوضاع اقتصادی موجود کشور پولدارها و سوداگران پول به جیب می‌زنند که نیاز است امور مالیاتی وارد شود.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

ده + چهار =