کد خبر : 167890
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۰
-

دیگر نرخ دولتی برای مرغ نخواهیم داشت

دیگر نرخ دولتی برای مرغ نخواهیم داشت

به گزارش قائم آنلاین،  به نقل از یزدرسا، قیمت مرغ این روزها روند مشخصی ندارد؛ در شرایطی که ستاد تنظیم بازار با استناد به یارانه پرداختی برای تامین نهاده‌های تولید مرغ و تخم مرغ، نرخ مصوب این محصول را تعیین و به مرغداران ابلاغ می کند، مرغداران این نرخ‌ها را پایین تر از قیمت تمام شده

به گزارش قائم آنلاین،  به نقل از یزدرسا، قیمت مرغ این روزها روند مشخصی ندارد؛ در شرایطی که ستاد تنظیم بازار با استناد به یارانه پرداختی برای تامین نهاده‌های تولید مرغ و تخم مرغ، نرخ مصوب این محصول را تعیین و به مرغداران ابلاغ می کند، مرغداران این نرخ‌ها را پایین تر از قیمت تمام شده و عامل زیان خود تلقی می کند.

نرخ مصوب مرغ منجمد در آبان ماه پارسال ۸ هزارو ۹۰۰ و مرغ گرم ۹ هزار و ۸۰۰ تومان بود اما با رشد هزینه تمام شده تولید در اسفندماه سال گذشته نرخ مرغ هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم به ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافت با این وجود همواره مرغداران با خودداری از عرضه گوشت مرغ به نرخ مصوب، قیمت تمام شده این محصول را بالاتر از قیمت‌های مصوب پیشنهادی وزارت جهاد کشاوزی و نهایت نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار می دانند.

این روزها صحبت از اعتصاب در کشتارهای یزد و کمبود عرضه مرغ در بازار این استان است؛ موضوعی که مدیر تنظیم بازار جهادکشاورزی استان یزد آن را رد کرده است.

 سیّد حسین بخشایش، در گفتگو با خبرنگار یزدرسا با تکذیب اعتصاب در کشتارگاه های استان یزد، اذعان داشت: هیچ کمبودی در عرضه و فروش مرغ در سطح بازار استان یزد وجود ندارد و این محصول به وفور به بازار عرضه شده است.

وی در رابطه با قیمت مرغ نیز اذعان داشت: قیمت مرغ در حال حاضر به ازای هرکیلوگرم ۱۳هزار و ۲۰۰ تومان به فروش می رسد هر چند که برخی از فروشگاه ها کمتر از این نرخ را نیز ارائه می دهند.

مدیر تنظیم بازار جهادکشاورزی استان یزد ادامه داد: سیاست گذاری برای تعیین نرخ دولتی مرغ وجود ندارد به این معنا که نرخی از سوی دولت برای مرغ ارائه نخواهد شد و قیمت مرغ به صورت رقابتی  توسط خود بازار تعیین می شود.

وی تاکید کرد: طی ده روز گذشته قیمت مرغ بر اساس مصوبه دولت، ۱۱هزار و ۵۰۰ تومان بوده اما شاهد بودیم که قیمت مرغ حتی به زیر ۱۰ هزار تومان هم رسید.

این مقام مسئول تصریح کرد: بنابراین بازار باید با رقابت درست خودش به تعادل برسد و سیاست تعیین نرخ گذاری از سوی دولت اجرایی نخواهد شد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دو + ده =