کد خبر : 167907
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۵
-

دستگاه قضایی با سوء‌مدیریت‌ و نقض قوانین در ادارات مواجه است

دستگاه قضایی با سوء‌مدیریت‌ و نقض قوانین در ادارات مواجه است

به گزارش قائم آنلاین، یدالله موحد در آئین تکریم و معارفه رؤسای دادگاه عمومی شهرستان رابر اظهار داشت: در حال حاضر موجودی پرونده‌های دادگاه عمومی شهرستان رابر ۸۳۰ فقره پرونده است که تقریبا نیمی از این پرونده‌ها مسن هستند یعنی از مهلت معقول و منطقی که باید منتهی به رای بشود، گذشته است. وی ادامه

به گزارش قائم آنلاین، یدالله موحد در آئین تکریم و معارفه رؤسای دادگاه عمومی شهرستان رابر اظهار داشت: در حال حاضر موجودی پرونده‌های دادگاه عمومی شهرستان رابر ۸۳۰ فقره پرونده است که تقریبا نیمی از این پرونده‌ها مسن هستند یعنی از مهلت معقول و منطقی که باید منتهی به رای بشود، گذشته است.

وی ادامه داد: یکی از بخش‌های سند تحولی ریاست قوه قضائیه هم بر این موضوع یعنی کاهش اطاله دادرسی تاکید دارد و مقام مقام معظم رهبری (مدظله العالی) نیز آن را تایید فرموده‌اند.

رئیس شورای قضائی استان کرمان بیان کرد: قوه قضائیه کارآمد، نشان نظام جمهوری اسلامی ایران است، در دنیا وقتی می‌خواهیم روی حاکمیت و اینکه حاکمیت نظام جمهوری اسلامی کارآمد است، حرف بزنیم برند اصلی آن این است که قوه قضاییه، قوه‌ای کارآمد، مقتدر و مستقل باشد.

موحد گفت: یکی از ویژگی‌های کارآمدی دستگاه قضایی این است که تصمیمات و اقداماتش در یک مدت معقول و منطقی منتهی به تصمیم می‌شود وگرنه مردم به کارآمدی آن شک می‌کند.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که مردم گرفتار آن هستند، اطاله دادرسی و طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌ها است، گفت: طولانی شدن رسیدگی به پرونده‌ها تنها به به قاضی بر نمی‌گردد، بلکه ضابطین، کارشناسان، ادارات و سازمان‌های مختلف در آن نقش دارند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان اظهار داشت: دستگاه قضایی امروز با سوء مدیریت‌ و نقض قوانین در سایر ادارات و سازمان‌ها مواجه است، تعداد زیادی از پرونده‌هایی که امروز وارد دستگاه قضایی می‌شود ناشی از کم‌کاری و نقض قوانین در سایر سازمان‌ها است.

موحد ضمن اشاره به اینکه هزاران هکتار اراضی دولتی بعد از انقلاب به اشکال مختلف به مردم واگذار شده است، گفت: دولت تکلیف این اراضی را مشخص نمی‌کند تا از تشکیل و  ورود هزاران پرونده به سیتم قضائی جلوگیری شود.

موحد تاکید کرد: قانون‌مداری رمز کاهش مراجعه به سیستم قضایی است، همه باید پایبند به قانون باشیم و به وظایف خود عمل کنیم در این صورت قوه قضائیه سریع و سبک بال حرکت می‌کند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × چهار =